Básnické dílo Egona Bondyho v kontextu normalizace
Poetry of Egon Bondy in the context of normalization
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/150563Identifikátory
SIS: 222667
Kolekce
- Kvalifikační práce [23790]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Šebek, Josef
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Český jazyk a literatura
Katedra / ústav / klinika
Ústav české literatury a komparatistiky
Datum obhajoby
1. 9. 2021
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Egon Bondy|Normalizace|Underground|Primitivismus|Mytologizace|Alternativní kulturaKlíčová slova (anglicky)
Egon Bondy|Normalization|Underground|Primitivism|Mythologization|Alternative cultureTato bakalářská práce se zabývá básnickým dílem Egona Bondyho na počátku normalizace. Vykresluje historický kontext počínající normalizace, ve kterém se tvoří kontrahegemonická kultura undergroundu. Pro potřeby práce je v prvních kapitolách kladen důraz na vysvětlení uměleckých tendencí, které byly důležité pro formování undergroundu a jeho vlastní identifikace. Nejvýraznějšími estetickými tendencemi byly formy primitivismu, autenticity a undergroundové sebemytologizace. Tato práce se dále s návazností na přechozí zkoumání věnuje interpretaci dvou vybraných sbírek napsaných hned na počátku sedmdesátých let: Deník dívky, která hledá Egona Bondyho a Zápisky z počátku let sedmdesátých. Tyto dvě sbírky autor práce vybral kvůli jejich brzkému vzniku, první z nich pak zvláště kvůli extrémní poloze lyrického subjektu, druhou pak jako počátek poetiky básnických sbírek v následujících dvou desetiletích. Klíčová slova Egon Bondy Normalizace Underground Primitivismus Mytologizace Alternativní kultura
This bachelor thesis deals with poetry of Egon Bondy at the beginning of normalization. It depicts the historical context of incipient normalization, in which the contra- hegemonic culture of the underground is formed. For the needs of the work, the first chapters emphasize the explanation of artistic tendencies that were important for the formation of the underground and its own identification. The most prominent aesthetic tendencies were forms of primitivism, authenticity and underground self-mythologisation. Following this previous research, this work also deals with the interpretation of two selected poetry books written in the early 1970s: Deník dívky, která hledá Egona Bondyho and Zápisky z počátku let sedmdesátých. The author of this bachelor thesis chose these two books of poetry because of their early origin, the first of them especially because of the extreme position of the lyrical subject, the second as the beginning of the poetics of poetry books in the following two decades. Key words Egon Bondy Normalization Underground Primitivism Mythologization Alternative culture