Show simple item record

Sibling constellation and its impact on education
dc.contributor.advisorMorávková Krejčová, Lenka
dc.creatorKalenský, Jiří
dc.date.accessioned2022-04-12T08:01:27Z
dc.date.available2022-04-12T08:01:27Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/150435
dc.description.abstractBakalářská práce se zabývá tématem sourozeneckých konstelací a jejich dopadu na vzdělávání. Dílčím cílem je nastínit možné propojení mezi sourozeneckými konstelacemi a vnímanou akademickou účinností jedince. V literárně přehledové části jsou nejdříve vymezeny sourozenecké konstelace a následně je naznačený jejich dopad na vzdělávání a akademické úspěchy jedince. Dále jsou prezentovány teorie, které se snaží tento efekt vysvětlit. Nakonec je vymezena vnímaná akademická účinnost, přičemž je pojednáno o tom, jakým způsobem se na vývoji této charakteristiky může podílet vliv sourozenců. V druhé části bakalářské práce je navržen kvantitativní výzkum, který má za cíl ověřit rozdíl ve vnímané akademické účinnosti u dvojic vlastních sourozenců docházejících na druhý stupeň základní školy.cs_CZ
dc.description.abstractThe bachelor thesis deals with the topic of sibling constellations and their impact on education. A partial goal is to outline the possible connection between sibling constellation and academic self-efficacy of an individual. In the literature review part, sibling constellations are first defined and then their impact on the education and academic achievement of an individual is indicated. Theories that try to explain this effect are also presented. Finally, the academic self-efficacy is defined, and it is discussed how the influence of siblings may contribute to the development of this characteristic. In the second part of the bachelor's thesis, a quantitative research is proposed, which aims to verify the difference in academic self-efficacy in pairs of siblings attending the upper primary school.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectSibling constellations|Siblings|Birth order|Education|Educational achievement|Academic self-efficacyen_US
dc.subjectsourozenecké konstelace|sourozenci|pořadí narození|vzdělávání|akademické úspěchy|vnímaná akademická účinnostcs_CZ
dc.titleSourozenecké konstelace a jejich dopad na vzdělávánícs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2021
dcterms.dateAccepted2021-09-02
dc.description.departmentDepartment of Psychologyen_US
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId225239
dc.title.translatedSibling constellation and its impact on educationen_US
dc.contributor.refereeGillernová, Ilona
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologiecs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Psychologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychologyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csBakalářská práce se zabývá tématem sourozeneckých konstelací a jejich dopadu na vzdělávání. Dílčím cílem je nastínit možné propojení mezi sourozeneckými konstelacemi a vnímanou akademickou účinností jedince. V literárně přehledové části jsou nejdříve vymezeny sourozenecké konstelace a následně je naznačený jejich dopad na vzdělávání a akademické úspěchy jedince. Dále jsou prezentovány teorie, které se snaží tento efekt vysvětlit. Nakonec je vymezena vnímaná akademická účinnost, přičemž je pojednáno o tom, jakým způsobem se na vývoji této charakteristiky může podílet vliv sourozenců. V druhé části bakalářské práce je navržen kvantitativní výzkum, který má za cíl ověřit rozdíl ve vnímané akademické účinnosti u dvojic vlastních sourozenců docházejících na druhý stupeň základní školy.cs_CZ
uk.abstract.enThe bachelor thesis deals with the topic of sibling constellations and their impact on education. A partial goal is to outline the possible connection between sibling constellation and academic self-efficacy of an individual. In the literature review part, sibling constellations are first defined and then their impact on the education and academic achievement of an individual is indicated. Theories that try to explain this effect are also presented. Finally, the academic self-efficacy is defined, and it is discussed how the influence of siblings may contribute to the development of this characteristic. In the second part of the bachelor's thesis, a quantitative research is proposed, which aims to verify the difference in academic self-efficacy in pairs of siblings attending the upper primary school.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV