Zobrazit minimální záznam

Evaluation and self-evaluation of the pupil
dc.contributor.advisorDvořáková, Markéta
dc.creatorSekelská, Helena
dc.date.accessioned2017-04-10T11:19:06Z
dc.date.available2017-04-10T11:19:06Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/15035
dc.description.abstractBased on its focus this dissertation could belong to theoretical-empirical studies. It targets the oral and self-evaluation of a pupil at the primary and secondary school as well as pupil's portfolio being a part of his/her evaluation and self-evaluation. Oral and self-evaluation of a pupil is examined considering interrelation and contexts with key competencies of educational framework programme. Oral and self-evaluation and work with them are here also presented from teachers', parents' and pupils' points of view. To solve the aims of this research the technique of questionnaire was used. There were three different types of questionnaires created for teachers, pupils and parents. By the survey the following was proved. Teachers mostly use oral evaluation at their work, largely as formative one. Oral evaluation helps develop key competencies, which build a part of educational framework programme. Many of questioned parents have met oral evaluation at their children's education - mostly at the primary school. They welcome oral evaluation as a complement to school marks. In the majority of cases they would prefer school marks evaluation, if they had the possibility to choose. Following this thesis it is possible to claim that pupils do not have any distinctively more favourite way of evaluation. School marks...en_US
dc.description.abstractDiplomovou práci lze zařadit svým zaměřením mezi teoreticko-empirické práce. Zabývá se slovním hodnocením a sebehodnocením žáka základní školy a gymnázia. Tato práce se zabývá i portfoliem žáka jako součástí hodnocení a sebehodnocení žáka. Slovní hodnocení a sebehodnocení žáka je zkoumáno z pohledu vzájemného vztahu a v souvislosti s klíčovými kompetencemi rámcového vzdělávacího programu. Dále nabízí pohled učitelů, rodičů a žáků na slovní hodnocení žáka, na sebehodnocení žáka a práci s tímto sebehodnocením. Pro řešení cílů tohoto výzkumu byla zvolena technika dotazníku. Byly vytvořeny tři typy dotazníků. Dotazníky byly připraveny pro učitele, žáky a rodiče. Průzkumem se prokázalo, že většinou učitelé slovní hodnocení ve své praxi využívají, a to převážně jako hodnocení formativní. Podle tohoto průzkumu slovní hodnocení napomáhá rozvoji klíčových kompetencí, které jsou součástí školních vzdělávacích programů. Se slovním hodnocením svého dítěte se setkalo velké množství oslovených rodičů. Většinou to bylo na 1.stupni základní školy. Rodiče slovní hodnocení vítají jako doplněk ke známkám. Ve větší míře vyžadují, pokud by se měli pouze pro jedno z hodnocení, hodnocení známkou. Na základě této práce lze konstatovat, že žáci nemají výrazně oblíbenější způsob hodnocení. Vyhovuje jim klasifikace známkou i slovní...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleSlovní hodnocení a sebehodnocení žákacs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2008
dcterms.dateAccepted2008-05-27
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId58896
dc.title.translatedEvaluation and self-evaluation of the pupilen_US
dc.contributor.refereeKasíková, Hana
dc.identifier.aleph001008935
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEducationen_US
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
thesis.degree.programEducationen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEducationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomovou práci lze zařadit svým zaměřením mezi teoreticko-empirické práce. Zabývá se slovním hodnocením a sebehodnocením žáka základní školy a gymnázia. Tato práce se zabývá i portfoliem žáka jako součástí hodnocení a sebehodnocení žáka. Slovní hodnocení a sebehodnocení žáka je zkoumáno z pohledu vzájemného vztahu a v souvislosti s klíčovými kompetencemi rámcového vzdělávacího programu. Dále nabízí pohled učitelů, rodičů a žáků na slovní hodnocení žáka, na sebehodnocení žáka a práci s tímto sebehodnocením. Pro řešení cílů tohoto výzkumu byla zvolena technika dotazníku. Byly vytvořeny tři typy dotazníků. Dotazníky byly připraveny pro učitele, žáky a rodiče. Průzkumem se prokázalo, že většinou učitelé slovní hodnocení ve své praxi využívají, a to převážně jako hodnocení formativní. Podle tohoto průzkumu slovní hodnocení napomáhá rozvoji klíčových kompetencí, které jsou součástí školních vzdělávacích programů. Se slovním hodnocením svého dítěte se setkalo velké množství oslovených rodičů. Většinou to bylo na 1.stupni základní školy. Rodiče slovní hodnocení vítají jako doplněk ke známkám. Ve větší míře vyžadují, pokud by se měli pouze pro jedno z hodnocení, hodnocení známkou. Na základě této práce lze konstatovat, že žáci nemají výrazně oblíbenější způsob hodnocení. Vyhovuje jim klasifikace známkou i slovní...cs_CZ
uk.abstract.enBased on its focus this dissertation could belong to theoretical-empirical studies. It targets the oral and self-evaluation of a pupil at the primary and secondary school as well as pupil's portfolio being a part of his/her evaluation and self-evaluation. Oral and self-evaluation of a pupil is examined considering interrelation and contexts with key competencies of educational framework programme. Oral and self-evaluation and work with them are here also presented from teachers', parents' and pupils' points of view. To solve the aims of this research the technique of questionnaire was used. There were three different types of questionnaires created for teachers, pupils and parents. By the survey the following was proved. Teachers mostly use oral evaluation at their work, largely as formative one. Oral evaluation helps develop key competencies, which build a part of educational framework programme. Many of questioned parents have met oral evaluation at their children's education - mostly at the primary school. They welcome oral evaluation as a complement to school marks. In the majority of cases they would prefer school marks evaluation, if they had the possibility to choose. Following this thesis it is possible to claim that pupils do not have any distinctively more favourite way of evaluation. School marks...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990010089350106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV