dc.contributor.advisor | Lorenzová, Jitka | |
dc.creator | Borovičková, Zuzana | |
dc.date.accessioned | 2017-04-10T11:18:16Z | |
dc.date.available | 2017-04-10T11:18:16Z | |
dc.date.issued | 2008 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/15031 | |
dc.description.abstract | Helping professions such as psychology, education, social-work, health care etc. differ from other professions in many ways. In all helping professions relationship between the helping person and the client is crucial. It depends on the worker's personality, motivation for performing a helping profession, and obviously also on the degree of difficulty of these professions, which may cause stress and furthermore result in burn-out syndrome. Last but not least, organizational culture of helping organization also affects quality of helping worker's achievement. Supervision reacts to all these problems and helps workers cope with stressful situations, and thus prevent them from burn-out syndrome. It contributes to workers' consciousness of the quality of their relationships with the clients, helps them disclose hidden motives for performing a helping profession, and tries to solve problems in working teams of helping organizations. The role of supervision in helping professions is kind and safe contribution to workers' effective helping the clients. Supervision of helping professions has three functions: supportive, educational, and controlling, and several forms which help institutions and workers choose the most appropriate form for their purposes. Supervision is rarely used in Czech school system, although... | en_US |
dc.description.abstract | Výkon pomáhajících profesí, mezi které řadíme psychology, pedagogy, sociální pracovníky, zdravotníky atd., se v mnohém odlišuje od výkonu profesí ostatních. Ve všech pomáhajících profesích hraje zásadní roli vztah mezi pomáhajícím pracovníkem a klientem. Do tohoto vztahu se mimo jiné promítá pracovníkova osobnost, jeho motivace k výkonu pomáhající profese a samozřejmě větší či menší psychická náročnost těchto profesí, která může způsobit pracovní stres a vyústit v tzv. syndrom vyhoření. Kvalitu výkonu pomáhajícího pracovníka v neposlední řadě ovlivňuje organizační kultura pomáhající instituce. Na všechna tato specifika a negativní jevy pomáhajících profesí reaguje supervize. Supervize pomáhá pracovníkovi zvládat zátěžové situace a tím působí jako prevence syndromu vyhoření. Přispívá k pracovníkovu uvědomění si kvality jeho vztahu ke klientovi, pomáhá mu odkývat jeho skryté motivy pro výkon pomáhající profese a pokouší se řešit problémy v pracovním týmu pomáhající instituce. Úlohou supervize v pomáhajících profesích je tedy laskavým a bezpečným způsobem přispívat k tomu, aby pracovník účinněji pomáhal svým klientům. Supervize pomáhajících profesí má tři funkce: podpůrnou, vzdělávací a řídící a několik forem, které pomáhajícím institucím a pracovníkům nabízejí možnost výběru pro ně té nejvhodnější. V českém... | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Úloha supervize v pomáhajících profesích | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2008 | |
dcterms.dateAccepted | 2008-05-26 | |
dc.description.department | Department of Education | en_US |
dc.description.department | Katedra pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.identifier.repId | 59634 | |
dc.title.translated | The role of supervision in the helping professions | en_US |
dc.contributor.referee | Poláčková, Věra | |
dc.identifier.aleph | 001008927 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Education | en_US |
thesis.degree.discipline | Pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Education | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Katedra pedagogiky | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Department of Education | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Education | en_US |
uk.degree-program.cs | Pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Education | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Výkon pomáhajících profesí, mezi které řadíme psychology, pedagogy, sociální pracovníky, zdravotníky atd., se v mnohém odlišuje od výkonu profesí ostatních. Ve všech pomáhajících profesích hraje zásadní roli vztah mezi pomáhajícím pracovníkem a klientem. Do tohoto vztahu se mimo jiné promítá pracovníkova osobnost, jeho motivace k výkonu pomáhající profese a samozřejmě větší či menší psychická náročnost těchto profesí, která může způsobit pracovní stres a vyústit v tzv. syndrom vyhoření. Kvalitu výkonu pomáhajícího pracovníka v neposlední řadě ovlivňuje organizační kultura pomáhající instituce. Na všechna tato specifika a negativní jevy pomáhajících profesí reaguje supervize. Supervize pomáhá pracovníkovi zvládat zátěžové situace a tím působí jako prevence syndromu vyhoření. Přispívá k pracovníkovu uvědomění si kvality jeho vztahu ke klientovi, pomáhá mu odkývat jeho skryté motivy pro výkon pomáhající profese a pokouší se řešit problémy v pracovním týmu pomáhající instituce. Úlohou supervize v pomáhajících profesích je tedy laskavým a bezpečným způsobem přispívat k tomu, aby pracovník účinněji pomáhal svým klientům. Supervize pomáhajících profesí má tři funkce: podpůrnou, vzdělávací a řídící a několik forem, které pomáhajícím institucím a pracovníkům nabízejí možnost výběru pro ně té nejvhodnější. V českém... | cs_CZ |
uk.abstract.en | Helping professions such as psychology, education, social-work, health care etc. differ from other professions in many ways. In all helping professions relationship between the helping person and the client is crucial. It depends on the worker's personality, motivation for performing a helping profession, and obviously also on the degree of difficulty of these professions, which may cause stress and furthermore result in burn-out syndrome. Last but not least, organizational culture of helping organization also affects quality of helping worker's achievement. Supervision reacts to all these problems and helps workers cope with stressful situations, and thus prevent them from burn-out syndrome. It contributes to workers' consciousness of the quality of their relationships with the clients, helps them disclose hidden motives for performing a helping profession, and tries to solve problems in working teams of helping organizations. The role of supervision in helping professions is kind and safe contribution to workers' effective helping the clients. Supervision of helping professions has three functions: supportive, educational, and controlling, and several forms which help institutions and workers choose the most appropriate form for their purposes. Supervision is rarely used in Czech school system, although... | en_US |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990010089270106986 | |