Show simple item record

The role of supervision in the helping professions
dc.contributor.advisorLorenzová, Jitka
dc.creatorBorovičková, Zuzana
dc.date.accessioned2017-04-10T11:18:16Z
dc.date.available2017-04-10T11:18:16Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/15031
dc.description.abstractHelping professions such as psychology, education, social-work, health care etc. differ from other professions in many ways. In all helping professions relationship between the helping person and the client is crucial. It depends on the worker's personality, motivation for performing a helping profession, and obviously also on the degree of difficulty of these professions, which may cause stress and furthermore result in burn-out syndrome. Last but not least, organizational culture of helping organization also affects quality of helping worker's achievement. Supervision reacts to all these problems and helps workers cope with stressful situations, and thus prevent them from burn-out syndrome. It contributes to workers' consciousness of the quality of their relationships with the clients, helps them disclose hidden motives for performing a helping profession, and tries to solve problems in working teams of helping organizations. The role of supervision in helping professions is kind and safe contribution to workers' effective helping the clients. Supervision of helping professions has three functions: supportive, educational, and controlling, and several forms which help institutions and workers choose the most appropriate form for their purposes. Supervision is rarely used in Czech school system, although...en_US
dc.description.abstractVýkon pomáhajících profesí, mezi které řadíme psychology, pedagogy, sociální pracovníky, zdravotníky atd., se v mnohém odlišuje od výkonu profesí ostatních. Ve všech pomáhajících profesích hraje zásadní roli vztah mezi pomáhajícím pracovníkem a klientem. Do tohoto vztahu se mimo jiné promítá pracovníkova osobnost, jeho motivace k výkonu pomáhající profese a samozřejmě větší či menší psychická náročnost těchto profesí, která může způsobit pracovní stres a vyústit v tzv. syndrom vyhoření. Kvalitu výkonu pomáhajícího pracovníka v neposlední řadě ovlivňuje organizační kultura pomáhající instituce. Na všechna tato specifika a negativní jevy pomáhajících profesí reaguje supervize. Supervize pomáhá pracovníkovi zvládat zátěžové situace a tím působí jako prevence syndromu vyhoření. Přispívá k pracovníkovu uvědomění si kvality jeho vztahu ke klientovi, pomáhá mu odkývat jeho skryté motivy pro výkon pomáhající profese a pokouší se řešit problémy v pracovním týmu pomáhající instituce. Úlohou supervize v pomáhajících profesích je tedy laskavým a bezpečným způsobem přispívat k tomu, aby pracovník účinněji pomáhal svým klientům. Supervize pomáhajících profesí má tři funkce: podpůrnou, vzdělávací a řídící a několik forem, které pomáhajícím institucím a pracovníkům nabízejí možnost výběru pro ně té nejvhodnější. V českém...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleÚloha supervize v pomáhajících profesíchcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2008
dcterms.dateAccepted2008-05-26
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId59634
dc.title.translatedThe role of supervision in the helping professionsen_US
dc.contributor.refereePoláčková, Věra
dc.identifier.aleph001008927
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEducationen_US
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
thesis.degree.programEducationen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEducationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csVýkon pomáhajících profesí, mezi které řadíme psychology, pedagogy, sociální pracovníky, zdravotníky atd., se v mnohém odlišuje od výkonu profesí ostatních. Ve všech pomáhajících profesích hraje zásadní roli vztah mezi pomáhajícím pracovníkem a klientem. Do tohoto vztahu se mimo jiné promítá pracovníkova osobnost, jeho motivace k výkonu pomáhající profese a samozřejmě větší či menší psychická náročnost těchto profesí, která může způsobit pracovní stres a vyústit v tzv. syndrom vyhoření. Kvalitu výkonu pomáhajícího pracovníka v neposlední řadě ovlivňuje organizační kultura pomáhající instituce. Na všechna tato specifika a negativní jevy pomáhajících profesí reaguje supervize. Supervize pomáhá pracovníkovi zvládat zátěžové situace a tím působí jako prevence syndromu vyhoření. Přispívá k pracovníkovu uvědomění si kvality jeho vztahu ke klientovi, pomáhá mu odkývat jeho skryté motivy pro výkon pomáhající profese a pokouší se řešit problémy v pracovním týmu pomáhající instituce. Úlohou supervize v pomáhajících profesích je tedy laskavým a bezpečným způsobem přispívat k tomu, aby pracovník účinněji pomáhal svým klientům. Supervize pomáhajících profesí má tři funkce: podpůrnou, vzdělávací a řídící a několik forem, které pomáhajícím institucím a pracovníkům nabízejí možnost výběru pro ně té nejvhodnější. V českém...cs_CZ
uk.abstract.enHelping professions such as psychology, education, social-work, health care etc. differ from other professions in many ways. In all helping professions relationship between the helping person and the client is crucial. It depends on the worker's personality, motivation for performing a helping profession, and obviously also on the degree of difficulty of these professions, which may cause stress and furthermore result in burn-out syndrome. Last but not least, organizational culture of helping organization also affects quality of helping worker's achievement. Supervision reacts to all these problems and helps workers cope with stressful situations, and thus prevent them from burn-out syndrome. It contributes to workers' consciousness of the quality of their relationships with the clients, helps them disclose hidden motives for performing a helping profession, and tries to solve problems in working teams of helping organizations. The role of supervision in helping professions is kind and safe contribution to workers' effective helping the clients. Supervision of helping professions has three functions: supportive, educational, and controlling, and several forms which help institutions and workers choose the most appropriate form for their purposes. Supervision is rarely used in Czech school system, although...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990010089270106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV