dc.contributor.advisor | Christov, Petr | |
dc.creator | Pelková, Eliška | |
dc.date.accessioned | 2022-04-12T10:28:47Z | |
dc.date.available | 2022-04-12T10:28:47Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/150274 | |
dc.description.abstract | Bakalářská práce se zabývá divadlem pro děti v kontextu jednadvacátého století, konkrétně ve vztahu ke generaci dětí narozených kolem roku 2000. Na základě poznatků o této generaci z oblastí pedagogiky, sociologie a psychologie, doplněné o vlastní zkušenost blízkou příslušníkům této generace, stavím otázku, jakou hraje a může hrát divadlo v životě této generace roli, a co dítěti může divadlo v dnešní době poskytovat k rozvoji jeho osobnosti. Východisko hledám v proudu "progresivního divadla pro děti", kterým rozumím takové divadlo, které přistupuje k dítěti jako k příslušníku specifické generace, společenského a kulturního prostředí, a zejména jako k aktivnímu diváku, s nímž se snaží vést dialog o světě, událostech a naladěních, které je obklopuje. Za pomoci publikací tří specialistů na divadlo pro děti a mladé publikum z anglosaského prostředí a širšího lokálního kontextu oboru Dramatická výchova stavím koncept progresivního divadla pro děti jako prostoru pro poznávání světa, utváření a upevňování světonázoru a hodnotových systémů, prostoru oproštěného od konzervativní kultury formativních faktorů a institucí pod ně spadajících. Poslední část práce tvoří reflexe textů Apoleny Novotné Pod hladinou ticha a Můj bratr, má princezna Catherine Zambon, které pokládám za vzorové příklady progresivní... | cs_CZ |
dc.description.abstract | The bachelor's thesis deals with the topic of theatre for young audiences within the context of the 21st century, specifically with its relationship to the generation of children born after the year 2000. Based on knowledge of the generation in the fields of pedagogy, sociology, and psychology, supplemented by my own experience being close to the members of this generation, I am making an argument as to whether theatre plays a role in their lives and in which ways is theatre as a medium beneficial to the child. I look for a solution in the stream of the so-called "progressive theatre for children", which I understand as a theatre that treats the children as belonging to a specific generation, social and cultural environment and, in particular, as active spectators, with whom they try to have a dialogue about the world, events, and emotions that surround them. With the help of three publications of specialists from the theatre for children from Anglo-Saxon backgrounds and the local context of Drama in Education, I am building the concept of progressive theatre for children as a space for exploring the world, shaping and consolidating worldview and value systems free from the conservative culture of formative factors and institutions, which I outline in the first part of the work. The last part of... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | theatre|young adult|theatre for children|21st century|generation Z|Theatre in Education|potential of theatre for young audiences|educational function of theatre | en_US |
dc.subject | divadlo|mládež|divadlo pro děti|21. století|progresivní divadlo|generace Z|divadlo ve výchově|potenciál divadla pro děti|edukativní funkce divadla | cs_CZ |
dc.title | Divadlo pro dítě 21. století | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2021 | |
dcterms.dateAccepted | 2021-09-06 | |
dc.description.department | Departement of Theatre Studies | en_US |
dc.description.department | Katedra divadelní vědy | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 235053 | |
dc.title.translated | Theatre for children of the 21.st century | en_US |
dc.contributor.referee | Sarkissian, Alena | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Divadelní věda | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Theatre Studies | en_US |
thesis.degree.program | Obecná teorie a dějiny umění a kultury | cs_CZ |
thesis.degree.program | Theory and History of Art and Culture | en_US |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Katedra divadelní vědy | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Departement of Theatre Studies | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Divadelní věda | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Theatre Studies | en_US |
uk.degree-program.cs | Obecná teorie a dějiny umění a kultury | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Theory and History of Art and Culture | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Bakalářská práce se zabývá divadlem pro děti v kontextu jednadvacátého století, konkrétně ve vztahu ke generaci dětí narozených kolem roku 2000. Na základě poznatků o této generaci z oblastí pedagogiky, sociologie a psychologie, doplněné o vlastní zkušenost blízkou příslušníkům této generace, stavím otázku, jakou hraje a může hrát divadlo v životě této generace roli, a co dítěti může divadlo v dnešní době poskytovat k rozvoji jeho osobnosti. Východisko hledám v proudu "progresivního divadla pro děti", kterým rozumím takové divadlo, které přistupuje k dítěti jako k příslušníku specifické generace, společenského a kulturního prostředí, a zejména jako k aktivnímu diváku, s nímž se snaží vést dialog o světě, událostech a naladěních, které je obklopuje. Za pomoci publikací tří specialistů na divadlo pro děti a mladé publikum z anglosaského prostředí a širšího lokálního kontextu oboru Dramatická výchova stavím koncept progresivního divadla pro děti jako prostoru pro poznávání světa, utváření a upevňování světonázoru a hodnotových systémů, prostoru oproštěného od konzervativní kultury formativních faktorů a institucí pod ně spadajících. Poslední část práce tvoří reflexe textů Apoleny Novotné Pod hladinou ticha a Můj bratr, má princezna Catherine Zambon, které pokládám za vzorové příklady progresivní... | cs_CZ |
uk.abstract.en | The bachelor's thesis deals with the topic of theatre for young audiences within the context of the 21st century, specifically with its relationship to the generation of children born after the year 2000. Based on knowledge of the generation in the fields of pedagogy, sociology, and psychology, supplemented by my own experience being close to the members of this generation, I am making an argument as to whether theatre plays a role in their lives and in which ways is theatre as a medium beneficial to the child. I look for a solution in the stream of the so-called "progressive theatre for children", which I understand as a theatre that treats the children as belonging to a specific generation, social and cultural environment and, in particular, as active spectators, with whom they try to have a dialogue about the world, events, and emotions that surround them. With the help of three publications of specialists from the theatre for children from Anglo-Saxon backgrounds and the local context of Drama in Education, I am building the concept of progressive theatre for children as a space for exploring the world, shaping and consolidating worldview and value systems free from the conservative culture of formative factors and institutions, which I outline in the first part of the work. The last part of... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra divadelní vědy | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |