Show simple item record

Theatre for children of the 21.st century
dc.contributor.advisorChristov, Petr
dc.creatorPelková, Eliška
dc.date.accessioned2022-04-12T10:28:47Z
dc.date.available2022-04-12T10:28:47Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/150274
dc.description.abstractBakalářská práce se zabývá divadlem pro děti v kontextu jednadvacátého století, konkrétně ve vztahu ke generaci dětí narozených kolem roku 2000. Na základě poznatků o této generaci z oblastí pedagogiky, sociologie a psychologie, doplněné o vlastní zkušenost blízkou příslušníkům této generace, stavím otázku, jakou hraje a může hrát divadlo v životě této generace roli, a co dítěti může divadlo v dnešní době poskytovat k rozvoji jeho osobnosti. Východisko hledám v proudu "progresivního divadla pro děti", kterým rozumím takové divadlo, které přistupuje k dítěti jako k příslušníku specifické generace, společenského a kulturního prostředí, a zejména jako k aktivnímu diváku, s nímž se snaží vést dialog o světě, událostech a naladěních, které je obklopuje. Za pomoci publikací tří specialistů na divadlo pro děti a mladé publikum z anglosaského prostředí a širšího lokálního kontextu oboru Dramatická výchova stavím koncept progresivního divadla pro děti jako prostoru pro poznávání světa, utváření a upevňování světonázoru a hodnotových systémů, prostoru oproštěného od konzervativní kultury formativních faktorů a institucí pod ně spadajících. Poslední část práce tvoří reflexe textů Apoleny Novotné Pod hladinou ticha a Můj bratr, má princezna Catherine Zambon, které pokládám za vzorové příklady progresivní...cs_CZ
dc.description.abstractThe bachelor's thesis deals with the topic of theatre for young audiences within the context of the 21st century, specifically with its relationship to the generation of children born after the year 2000. Based on knowledge of the generation in the fields of pedagogy, sociology, and psychology, supplemented by my own experience being close to the members of this generation, I am making an argument as to whether theatre plays a role in their lives and in which ways is theatre as a medium beneficial to the child. I look for a solution in the stream of the so-called "progressive theatre for children", which I understand as a theatre that treats the children as belonging to a specific generation, social and cultural environment and, in particular, as active spectators, with whom they try to have a dialogue about the world, events, and emotions that surround them. With the help of three publications of specialists from the theatre for children from Anglo-Saxon backgrounds and the local context of Drama in Education, I am building the concept of progressive theatre for children as a space for exploring the world, shaping and consolidating worldview and value systems free from the conservative culture of formative factors and institutions, which I outline in the first part of the work. The last part of...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjecttheatre|young adult|theatre for children|21st century|generation Z|Theatre in Education|potential of theatre for young audiences|educational function of theatreen_US
dc.subjectdivadlo|mládež|divadlo pro děti|21. století|progresivní divadlo|generace Z|divadlo ve výchově|potenciál divadla pro děti|edukativní funkce divadlacs_CZ
dc.titleDivadlo pro dítě 21. stoletícs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2021
dcterms.dateAccepted2021-09-06
dc.description.departmentDepartement of Theatre Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra divadelní vědycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId235053
dc.title.translatedTheatre for children of the 21.st centuryen_US
dc.contributor.refereeSarkissian, Alena
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineDivadelní vědacs_CZ
thesis.degree.disciplineTheatre Studiesen_US
thesis.degree.programObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
thesis.degree.programTheory and History of Art and Cultureen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra divadelní vědycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Departement of Theatre Studiesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csDivadelní vědacs_CZ
uk.degree-discipline.enTheatre Studiesen_US
uk.degree-program.csObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.degree-program.enTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csBakalářská práce se zabývá divadlem pro děti v kontextu jednadvacátého století, konkrétně ve vztahu ke generaci dětí narozených kolem roku 2000. Na základě poznatků o této generaci z oblastí pedagogiky, sociologie a psychologie, doplněné o vlastní zkušenost blízkou příslušníkům této generace, stavím otázku, jakou hraje a může hrát divadlo v životě této generace roli, a co dítěti může divadlo v dnešní době poskytovat k rozvoji jeho osobnosti. Východisko hledám v proudu "progresivního divadla pro děti", kterým rozumím takové divadlo, které přistupuje k dítěti jako k příslušníku specifické generace, společenského a kulturního prostředí, a zejména jako k aktivnímu diváku, s nímž se snaží vést dialog o světě, událostech a naladěních, které je obklopuje. Za pomoci publikací tří specialistů na divadlo pro děti a mladé publikum z anglosaského prostředí a širšího lokálního kontextu oboru Dramatická výchova stavím koncept progresivního divadla pro děti jako prostoru pro poznávání světa, utváření a upevňování světonázoru a hodnotových systémů, prostoru oproštěného od konzervativní kultury formativních faktorů a institucí pod ně spadajících. Poslední část práce tvoří reflexe textů Apoleny Novotné Pod hladinou ticha a Můj bratr, má princezna Catherine Zambon, které pokládám za vzorové příklady progresivní...cs_CZ
uk.abstract.enThe bachelor's thesis deals with the topic of theatre for young audiences within the context of the 21st century, specifically with its relationship to the generation of children born after the year 2000. Based on knowledge of the generation in the fields of pedagogy, sociology, and psychology, supplemented by my own experience being close to the members of this generation, I am making an argument as to whether theatre plays a role in their lives and in which ways is theatre as a medium beneficial to the child. I look for a solution in the stream of the so-called "progressive theatre for children", which I understand as a theatre that treats the children as belonging to a specific generation, social and cultural environment and, in particular, as active spectators, with whom they try to have a dialogue about the world, events, and emotions that surround them. With the help of three publications of specialists from the theatre for children from Anglo-Saxon backgrounds and the local context of Drama in Education, I am building the concept of progressive theatre for children as a space for exploring the world, shaping and consolidating worldview and value systems free from the conservative culture of formative factors and institutions, which I outline in the first part of the work. The last part of...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra divadelní vědycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV