Zobrazit minimální záznam

Factors affecting studens' decision to start a study programme in chemistry teaching
dc.contributor.advisorRusek, Martin
dc.creatorŠpísová, Klára
dc.date.accessioned2022-04-07T09:45:39Z
dc.date.available2022-04-07T09:45:39Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/150268
dc.description.abstractTato bakalářská práce se zabývá zjištěním motivačních faktorů, které vedou studenty k rozhodnutí stát se učitelem chemie. Teoretická část se nejprve věnuje výběru povolání vědce, zaměřuje se na faktory ovlivňující kariérové rozhodování u žáků a na výběr povolání v přírodních vědách. Dále představuje české i zahraniční výzkumy a publikace, které se zabývají tématikou motivace k učitelství (chemie). Výzkumná část se věnuje sběru a analýze dat, ke kterému byl použit dotazník FIT-Choice Scale. Ten byl nejprve přeložen do českého jazyka. Výzkumu se zúčastnilo celkem 98 studentů učitelství chemie z 8 vysokých škol. Výsledky ukazují, že mezi nejdůležitější faktory ovlivňující rozhodnutí studovat učitelství chemie je práce s dětmi a žáky (adolescenty) a zároveň formování jejich budoucnosti. Mezi další důležité faktory patří vnímání vlastních schopností týkající se vyučování, osobní zaujetí o povolání, představa stability práce, snaha přispět společnosti a předchozí zkušenosti s učením a vyučováním. Naopak nejmenší vliv na volbu učitelského povolání je možnost záložní kariéry. Závěr práce je věnován návrhu, jak zvýšit zájem uchazečů o studium.cs_CZ
dc.description.abstractThis bachelor's thesis is about discovering motivational factors that drive students to become chemistry teachers. The theoretical part firstly talks about choosing a profession with a science background, it focuses on factors that affect the career decision-making of students and picking a job in a science environment. Further, it presents Czech and foreign research as well as the publication of incentive theme for becoming a (chemistry) teacher. The research part is devoted to gathering and analyzing data that were collected using a FIT-Choice Scale questionnaire. Said questionnaire was firstly translated to the Czech language. The research was attended by 98 students of chemistry teaching from 8 colleges. Results exhibit that amongst the most important factors affecting a decision of studying chemistry teaching is working with kids and adolescent students additionally forming their future. Among others also important factors are the self-acknowledgment of personal teaching skills, the individual interest of the job, the conception of stable employment, effort of contributing the society, and previous experience with both teaching and learning. On the contrary, the least amount of influence for the decision on becoming a lecturer is the choice of a backup career. The conclusion of the thesis is...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectmotivationen_US
dc.subjectstudenten_US
dc.subjectteacher professionen_US
dc.subjectchemistry teachingen_US
dc.subjectFIT-Choice Scaleen_US
dc.subjectmotivacecs_CZ
dc.subjectstudentcs_CZ
dc.subjectpedagogická profesecs_CZ
dc.subjectučitelství chemiecs_CZ
dc.subjectFIT-Choice Scalecs_CZ
dc.titleFaktory ovlivňující rozhodnutí studentů nastoupit do programu učitelství chemiecs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2021
dcterms.dateAccepted2021-09-15
dc.description.departmentKatedra chemie a didaktiky chemiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId232511
dc.title.translatedFactors affecting studens' decision to start a study programme in chemistry teachingen_US
dc.contributor.refereeBílek, Martin
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineBiologie, geologie a environmentalistika se zaměřením na vzdělávání - Chemie se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.disciplineBiology, Geology and Environmental Studies Oriented at Education - Chemistry Oriented at Educationen_US
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
thesis.degree.programSpecialization in Educationen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra chemie a didaktiky chemiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csBiologie, geologie a environmentalistika se zaměřením na vzdělávání - Chemie se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-discipline.enBiology, Geology and Environmental Studies Oriented at Education - Chemistry Oriented at Educationen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecialization in Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato bakalářská práce se zabývá zjištěním motivačních faktorů, které vedou studenty k rozhodnutí stát se učitelem chemie. Teoretická část se nejprve věnuje výběru povolání vědce, zaměřuje se na faktory ovlivňující kariérové rozhodování u žáků a na výběr povolání v přírodních vědách. Dále představuje české i zahraniční výzkumy a publikace, které se zabývají tématikou motivace k učitelství (chemie). Výzkumná část se věnuje sběru a analýze dat, ke kterému byl použit dotazník FIT-Choice Scale. Ten byl nejprve přeložen do českého jazyka. Výzkumu se zúčastnilo celkem 98 studentů učitelství chemie z 8 vysokých škol. Výsledky ukazují, že mezi nejdůležitější faktory ovlivňující rozhodnutí studovat učitelství chemie je práce s dětmi a žáky (adolescenty) a zároveň formování jejich budoucnosti. Mezi další důležité faktory patří vnímání vlastních schopností týkající se vyučování, osobní zaujetí o povolání, představa stability práce, snaha přispět společnosti a předchozí zkušenosti s učením a vyučováním. Naopak nejmenší vliv na volbu učitelského povolání je možnost záložní kariéry. Závěr práce je věnován návrhu, jak zvýšit zájem uchazečů o studium.cs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor's thesis is about discovering motivational factors that drive students to become chemistry teachers. The theoretical part firstly talks about choosing a profession with a science background, it focuses on factors that affect the career decision-making of students and picking a job in a science environment. Further, it presents Czech and foreign research as well as the publication of incentive theme for becoming a (chemistry) teacher. The research part is devoted to gathering and analyzing data that were collected using a FIT-Choice Scale questionnaire. Said questionnaire was firstly translated to the Czech language. The research was attended by 98 students of chemistry teaching from 8 colleges. Results exhibit that amongst the most important factors affecting a decision of studying chemistry teaching is working with kids and adolescent students additionally forming their future. Among others also important factors are the self-acknowledgment of personal teaching skills, the individual interest of the job, the conception of stable employment, effort of contributing the society, and previous experience with both teaching and learning. On the contrary, the least amount of influence for the decision on becoming a lecturer is the choice of a backup career. The conclusion of the thesis is...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra chemie a didaktiky chemiecs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV