Show simple item record

Language and rhetoric of election posters
dc.contributor.advisorŠtajnerová, Petra
dc.creatorRobovská, Luisa
dc.date.accessioned2017-04-10T11:10:00Z
dc.date.available2017-04-10T11:10:00Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/14991
dc.description.abstractThe purpose of this thesis was to analyze how and with what kind of means election posters can persuade. The material we used were posters of Swedish parliament political parties from the campaign before the parliament election in September 2006. Together we used 94 posters of 6 six political parties. For the analysis we got inspiration of rhetoric, because of two reasons. The first reason was that rhetoric and election posters have got the same purpose: to persuade. Because of that we thought that they should use the same means of persuading. The second reason was that rhetoric could help us to get structure in our analysis. We analyzed different aspects of the posters: 1. ways of argumentation, 2. disposition and structure, 3. language and style, 4. emotional persuading, and finally 5. layout. But the most important part was the language. As the political parties use a media most typical for advertising, we focused also on the difference between the political language and advertising language. We tried to put a border between the two of them and to decide where between them the election posters are. One of our conclusions is that election posters are really very similar to a rhetorical speech, they follow very often the rhetorical rules and use the same means. The two aspects we dedicated most attention...en_US
dc.description.abstractCílem této práce bylo analyzovat jazykové a jiné prostředky, pomocí kterých přesvědčují volební plakáty. Jako materiál nám posloužily volební plakáty švédských parlamentních stran z kampaně před parlamentními volbami v září 2006. Celkem jsme použili 94 plakátů šesti politických stran (Centerpartiet, Folkparteit, Miljöpartiet de gröna, Moderata samlingspartiet, Socialdemokraterna,Vänsterpartiet). Při analýze plakátů jsme se nechali inspirovat rétorikou, a to ze dvou důvodů. Zaprvé mají volební plakáty a rétorika stejnou funkci - přesvědčit. Proto jsme předpokládali, že budou také používat podobných prostředků. Zadruhé nám rétorika pomohla dodat analýze potřebnou strukturu díky rozdělění na pět částí. Jeden po druhém jsme tedy analyzovali následujícící prvky: 1. způsob argumentace, 2. dispozici a strukturu plakátů, 3. jazyk a styl, 4. působení na city a nakonec 5. vizuální složku plakátů. Těžiště této práce však spočívá v jazykové analýze. Protože politické strany využívají média typického především pro reklamu, zajímal nás také rozdíl mezi jazykem reklamy a politiky. Pokusili jsme se vymezit hranici mezi nimi a určit, v jakém vztahu k nim se nachází jazyk volebních plakátů. Jedním z našich závěrů je, že plakáty se opravdu do velké míry podobají rétorickému projevu, často se řídí rétorickými pravidly a...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleJazyk a rétorika volebních plakátůcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2008
dcterms.dateAccepted2008-05-19
dc.description.departmentInstitute of Germanic Studiesen_US
dc.description.departmentÚstav germánských studiícs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId57865
dc.title.translatedLanguage and rhetoric of election postersen_US
dc.contributor.refereeHartlová, Dagmar
dc.identifier.aleph001002787
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSlavistická studia se specializací serbistika - švédštinaen_US
thesis.degree.disciplineSlavistická studia se specializací serbistika - švédštinacs_CZ
thesis.degree.programFilologiecs_CZ
thesis.degree.programPhilologyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav germánských studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Germanic Studiesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSlavistická studia se specializací serbistika - švédštinacs_CZ
uk.degree-discipline.enSlavistická studia se specializací serbistika - švédštinaen_US
uk.degree-program.csFilologiecs_CZ
uk.degree-program.enPhilologyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csCílem této práce bylo analyzovat jazykové a jiné prostředky, pomocí kterých přesvědčují volební plakáty. Jako materiál nám posloužily volební plakáty švédských parlamentních stran z kampaně před parlamentními volbami v září 2006. Celkem jsme použili 94 plakátů šesti politických stran (Centerpartiet, Folkparteit, Miljöpartiet de gröna, Moderata samlingspartiet, Socialdemokraterna,Vänsterpartiet). Při analýze plakátů jsme se nechali inspirovat rétorikou, a to ze dvou důvodů. Zaprvé mají volební plakáty a rétorika stejnou funkci - přesvědčit. Proto jsme předpokládali, že budou také používat podobných prostředků. Zadruhé nám rétorika pomohla dodat analýze potřebnou strukturu díky rozdělění na pět částí. Jeden po druhém jsme tedy analyzovali následujícící prvky: 1. způsob argumentace, 2. dispozici a strukturu plakátů, 3. jazyk a styl, 4. působení na city a nakonec 5. vizuální složku plakátů. Těžiště této práce však spočívá v jazykové analýze. Protože politické strany využívají média typického především pro reklamu, zajímal nás také rozdíl mezi jazykem reklamy a politiky. Pokusili jsme se vymezit hranici mezi nimi a určit, v jakém vztahu k nim se nachází jazyk volebních plakátů. Jedním z našich závěrů je, že plakáty se opravdu do velké míry podobají rétorickému projevu, často se řídí rétorickými pravidly a...cs_CZ
uk.abstract.enThe purpose of this thesis was to analyze how and with what kind of means election posters can persuade. The material we used were posters of Swedish parliament political parties from the campaign before the parliament election in September 2006. Together we used 94 posters of 6 six political parties. For the analysis we got inspiration of rhetoric, because of two reasons. The first reason was that rhetoric and election posters have got the same purpose: to persuade. Because of that we thought that they should use the same means of persuading. The second reason was that rhetoric could help us to get structure in our analysis. We analyzed different aspects of the posters: 1. ways of argumentation, 2. disposition and structure, 3. language and style, 4. emotional persuading, and finally 5. layout. But the most important part was the language. As the political parties use a media most typical for advertising, we focused also on the difference between the political language and advertising language. We tried to put a border between the two of them and to decide where between them the election posters are. One of our conclusions is that election posters are really very similar to a rhetorical speech, they follow very often the rhetorical rules and use the same means. The two aspects we dedicated most attention...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav germánských studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990010027870106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV