Show simple item record

Primary school pupils awareness of Deaf community
dc.contributor.advisorHradilová, Tereza
dc.creatorErbenová, Michaela
dc.date.accessioned2022-04-07T09:27:24Z
dc.date.available2022-04-07T09:27:24Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/149188
dc.description.abstractDiplomová práce je zpracována na téma povědomí žáků 1. stupně základní školy o komunitě Neslyšících, obecně pak o osobách se sluchovým postižením. Cílem práce je tedy získat informace o tom, jak jsou žáci informováni o problematice komunity Neslyšících a pomocí výzkumných metod tyto vědomosti zvyšovat. Teoretická část je zaměřená na obecné uvedení do problematiky osob se sluchovým postižením, rozdělení sluchových vad, používané termíny v tomto oboru, dále pak na komunikaci osob se sluchovým postižením a kompenzační pomůcky. Jedna z kapitol pak přináší důležité poznatky o komunitě Neslyšících, jejich kultuře a také o několika organizacích sdružující obecně osoby se sluchovým postižením a jejich okolí. Další kapitola se zabývá možnostmi získávání informací o kultuře Neslyšících, přičemž tako práce uvádí jako zdroje informací internet, časopisy, přednášky a kurzy znakového jazyka. Její podkapitola se pak konkrétně zaměřuje na možnosti získávání těchto informací žáky základních škol a konkrétními pokusy o informování této věkové skupiny, ke kterým v minulosti došlo. Empirická část je věnována prezentaci výsledků z výzkumného šetření. To bylo realizováno pomocí dvou dotazníků a výukového materiálu ve formě videa, které bylo předloženo žákům základní školy, přičemž jeden dotazník byl žákům předložen před...cs_CZ
dc.description.abstractThe diploma thesis is elaborated on the topic of awareness of primary school pupils about the Deaf community, in general about people with hearing impairment. The aim of the work is obtain information about how students are informed about the issue of the Deaf community and to increase this knowledge using research methods. The theoretical part is focused on a general introduction to the issue of people with hearing impairment, the division of hearing impairments, terms used in this field, as well as on the communication of people with hearing impairment and compensatory aids. One of the chapters then brings important knowledge about the Deaf community, their culture and also about several organizations associating people with hearing impairments in general and their surroundings. The next chapter deals with the possibilities of obtaining information about the culture of the Deaf, while the work lists the Internet, magazines, lectures and sign language courses as sources of information. Its subchapter then specifically focuses on the possibilities of obtaining this information by primary school pupils and specific attempts to inform this age group that have taken place in the past. The empirical part is devoted to the presentation of the results of the research survey. This was done using two...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectPupil Awarenessen_US
dc.subjectDeafen_US
dc.subjectDeaf Communityen_US
dc.subjectCommunicationen_US
dc.subjectSign Languageen_US
dc.subjectCultureen_US
dc.subjectAwarenessen_US
dc.subjectInformovanost žákůcs_CZ
dc.subjectNeslyšícícs_CZ
dc.subjectkomunita Neslyšícíchcs_CZ
dc.subjectkomunikacecs_CZ
dc.subjectznakový jazykcs_CZ
dc.subjectkulturacs_CZ
dc.subjectosvětacs_CZ
dc.titlePovědomí žáků 1. stupně základní školy o komunitě Neslyšícíchcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2021
dcterms.dateAccepted2021-09-14
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId226909
dc.title.translatedPrimary school pupils awareness of Deaf communityen_US
dc.contributor.refereeKotvová, Miroslava
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineSpecial Educationen_US
thesis.degree.programSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programSpecial Educationen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSpecial Educationen_US
uk.degree-program.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enSpecial Educationen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce je zpracována na téma povědomí žáků 1. stupně základní školy o komunitě Neslyšících, obecně pak o osobách se sluchovým postižením. Cílem práce je tedy získat informace o tom, jak jsou žáci informováni o problematice komunity Neslyšících a pomocí výzkumných metod tyto vědomosti zvyšovat. Teoretická část je zaměřená na obecné uvedení do problematiky osob se sluchovým postižením, rozdělení sluchových vad, používané termíny v tomto oboru, dále pak na komunikaci osob se sluchovým postižením a kompenzační pomůcky. Jedna z kapitol pak přináší důležité poznatky o komunitě Neslyšících, jejich kultuře a také o několika organizacích sdružující obecně osoby se sluchovým postižením a jejich okolí. Další kapitola se zabývá možnostmi získávání informací o kultuře Neslyšících, přičemž tako práce uvádí jako zdroje informací internet, časopisy, přednášky a kurzy znakového jazyka. Její podkapitola se pak konkrétně zaměřuje na možnosti získávání těchto informací žáky základních škol a konkrétními pokusy o informování této věkové skupiny, ke kterým v minulosti došlo. Empirická část je věnována prezentaci výsledků z výzkumného šetření. To bylo realizováno pomocí dvou dotazníků a výukového materiálu ve formě videa, které bylo předloženo žákům základní školy, přičemž jeden dotazník byl žákům předložen před...cs_CZ
uk.abstract.enThe diploma thesis is elaborated on the topic of awareness of primary school pupils about the Deaf community, in general about people with hearing impairment. The aim of the work is obtain information about how students are informed about the issue of the Deaf community and to increase this knowledge using research methods. The theoretical part is focused on a general introduction to the issue of people with hearing impairment, the division of hearing impairments, terms used in this field, as well as on the communication of people with hearing impairment and compensatory aids. One of the chapters then brings important knowledge about the Deaf community, their culture and also about several organizations associating people with hearing impairments in general and their surroundings. The next chapter deals with the possibilities of obtaining information about the culture of the Deaf, while the work lists the Internet, magazines, lectures and sign language courses as sources of information. Its subchapter then specifically focuses on the possibilities of obtaining this information by primary school pupils and specific attempts to inform this age group that have taken place in the past. The empirical part is devoted to the presentation of the results of the research survey. This was done using two...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV