Zobrazit minimální záznam

Media Education in Lower Secondary School from a Teacher's Perspective
dc.contributor.advisorJirák, Jan
dc.creatorZuziaková, Markéta
dc.date.accessioned2022-04-14T18:32:57Z
dc.date.available2022-04-14T18:32:57Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/148788
dc.description.abstractThe bachelor's thesis deals with media education, which belongs to the cross-cutting topics and must be included in the teaching during basic education. The theoretical part of the thesis focuses on basic definitions and concepts related not only to media education, but also to media pedagogy and media literacy. It also describes the current role of media education as a cross- cutting topic in the Framework Curriculum for Primary Education. The practical part answers three main research questions through a questionnaire survey. Teachers and principals of primary schools and junior high schools were involved in the research. The aim was to find out whether media education is incorporated into teaching at all, and in which way it is done and in which subjects.en_US
dc.description.abstractBakalářská práce zabývá mediální výchovou, která patří mezi průřezová témata a musí být tak povinně zařazena do výuky během základního vzdělávání. Teoretická část práce zaměřuje základní definice koncepty související nejen s mediální výchovou, mediální pedagogikou a mediální gramotností. popsána současná role mediální výchovy jako průřezového tématu v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání. Praktická část prostřednictvím dotazníkového šetření ví na tři hlavní výzkumné otázky Do výzkumu se zapojili učitelé a ředitelé základních škol a nižších gymnázií. Cílem bylo zjistit, zda je mediální výchova do výuky vůbec začleňována, dále pak kterým způsobem se to děje a ve kterých předmětech.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectMediální výchovacs_CZ
dc.subjectmediální gramotnostcs_CZ
dc.subjectmediální pedagogikacs_CZ
dc.subjectprůřezové témacs_CZ
dc.subject2. stupeň základních školcs_CZ
dc.subjectnižší gymnáziacs_CZ
dc.subjectučitelécs_CZ
dc.subjectředitelécs_CZ
dc.subjectMedia educationen_US
dc.subjectmedia literacyen_US
dc.subjectmedia pedagogyen_US
dc.subjectcross-curricular subjecten_US
dc.subjectlower secondary schoolsen_US
dc.subjectlower grammar schoolsen_US
dc.subjectteachersen_US
dc.subjectdirectorsen_US
dc.titleMediální výchova na 2. stupni základních škol z pohledu učitelůcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2021
dcterms.dateAccepted2021-09-13
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId228872
dc.title.translatedMedia Education in Lower Secondary School from a Teacher's Perspectiveen_US
dc.contributor.refereeRömer, Lucie
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csBakalářská práce zabývá mediální výchovou, která patří mezi průřezová témata a musí být tak povinně zařazena do výuky během základního vzdělávání. Teoretická část práce zaměřuje základní definice koncepty související nejen s mediální výchovou, mediální pedagogikou a mediální gramotností. popsána současná role mediální výchovy jako průřezového tématu v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání. Praktická část prostřednictvím dotazníkového šetření ví na tři hlavní výzkumné otázky Do výzkumu se zapojili učitelé a ředitelé základních škol a nižších gymnázií. Cílem bylo zjistit, zda je mediální výchova do výuky vůbec začleňována, dále pak kterým způsobem se to děje a ve kterých předmětech.cs_CZ
uk.abstract.enThe bachelor's thesis deals with media education, which belongs to the cross-cutting topics and must be included in the teaching during basic education. The theoretical part of the thesis focuses on basic definitions and concepts related not only to media education, but also to media pedagogy and media literacy. It also describes the current role of media education as a cross- cutting topic in the Framework Curriculum for Primary Education. The practical part answers three main research questions through a questionnaire survey. Teachers and principals of primary schools and junior high schools were involved in the research. The aim was to find out whether media education is incorporated into teaching at all, and in which way it is done and in which subjects.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
thesis.grade.codeB
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV