Artificial Intelligence for a Castle Conquest Simulation Game
Umělá inteligence pro hru simulující dobývání hradu
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/148361Identifikátory
SIS: 228019
Kolekce
- Kvalifikační práce [11264]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Neruda, Roman
Fakulta / součást
Matematicko-fyzikální fakulta
Obor
Programování a softwarové systémy
Katedra / ústav / klinika
Katedra teoretické informatiky a matematické logiky
Datum obhajoby
10. 9. 2021
Nakladatel
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaJazyk
Angličtina
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
umělá inteligence|strategické hry|evoluční algoritmy|koevoluce|neuroevoluceKlíčová slova (anglicky)
artificial intelligence|strategy games|evolutionary algorithms|coevolution|neuroevolutionUmělá inteligence představuje široce zkoumaný obor, který významně přispívá k vý- voji nových technologií. Existuje mnoho různých přístupů k implementaci umělé inteli- gence a hry mohou sloužit jako prostředí užitečné pro jejich testování. Tato práce má za cíl vytvořit jednoduchou strategickou hru s rozhraním pro tvorbu umělé inteligence, vytvořeným pro takové testování. Dále pro ilustraci použítí je implementováno několik přístupů, převážně evolučních a následně je ohodnocena jejich efektivita. 1
Artificial intelligence presents a highly researched field with significant contribution to the progress of modern technologies. As there exist numerous distinct approaches to AI implementation, games can be conveniently utilized as environments for their testing. This thesis aims to create a simple strategy game with an AI framework designed for such testing. Furthermore, to illustrate its usage, several of those approaches, mostly evolutionary, are realized together with assessment of their performance. 1