Show simple item record

Ways of upper secondary school students to study physics at university - view of their physics teachers
dc.contributor.advisorŽák, Vojtěch
dc.creatorSýkora, Petr
dc.date.accessioned2022-04-06T10:57:15Z
dc.date.available2022-04-06T10:57:15Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/148326
dc.description.abstractHlavním cílem této diplomové práce je získat informace, jak může Matfyz zlepšit svou práci se středoškoláky a jejich učiteli fyziky, aby se zvýšil zájem o studium fyzikálních oborů. K získání těchto informací byl využit dotazník roze- slaný učitelům, kteří byli zmíněni nastupujícími studenty na Matfyz jako učitelé, kteří je pozitivně ovlivnili. Samotný dotazník se skládal ze čtyř částí - akce pro žáky, akce pro učitele fyziky, položky zaměřené přímo na činnost Matfyzu, po- ložky zaměřené na výuku respondentů. Data byla zpracována jak kvantitativními, tak kvalitativními metodami, přičemž větší část výzkumu je postavena na meto- dách kvantitativních. Sesbíraná data ukázala, že je podle respondentů převážně zapotřebí zaměřit se na mimopražské žáky, tedy pořádat akce na více místech v České republice nebo využít moderní technologie a pořádat akce on-line. To samé platí i pro akce pro učitele. Žáci by se měli také více setkávat s vědci a stu- denty fyzikálních oborů, navštěvovat vědecká pracoviště i mimo dny otevřených dveří (např. během exkurzí a stáží) či mít možnost nahlédnout, jakou hraje roli fyzika ve firmách. Projevil se také zájem o vznik nové učebnice fyziky na Matfyzu, která by obsahovala obtížnější pasáže pro nadané žáky.cs_CZ
dc.description.abstractThe main purpose of this diploma thesis is to obtain information on how Matfyz can improve its cooperation with high school students and their physics teachers to increase students' interest in physics. To obtain these information a questionnaire was sent to physics teachers, who had been mentioned by Matfyz students as teachers who had had a positive effect on them. The questionnaire itself consists of four parts - events for students, events for physics teachers, Mat- fyz activities, and teaching. The data was processed using both quantitative and qualitative methods, whereas larger part of research was build on quantitative methods. The collected data showed that according to respondents the most im- portant task is to focus on non-Prague students. Thus, organizers should organize events in various places in the Czech Republic or use modern technologies and organize events on-line (that also applies to events for physics teachers). High school students might also meet with scientists and university physics students, visit laboratories except for visitors' days (e. g. during excursions, internships) or have an opportunity to find out how physics in companies is used. Respondents expressed support for writing a new physics textbook on Matfyz, one containing more difficult parts for talented students.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.subjectphysics education research|upper secondary school student|studying physics at university|physics teacher|questionnaireen_US
dc.subjectdidaktika fyziky|středoškolský student|studium fyziky na vysoké škole|učitel fyziky|dotazníkcs_CZ
dc.titleCesty středoškolských žáků ke studiu fyziky na vysoké škole - pohled jejich učitelů fyzikycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2021
dcterms.dateAccepted2021-09-10
dc.description.departmentDepartment of Physics Educationen_US
dc.description.departmentKatedra didaktiky fyzikycs_CZ
dc.description.facultyMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Mathematics and Physicsen_US
dc.identifier.repId224266
dc.title.translatedWays of upper secondary school students to study physics at university - view of their physics teachersen_US
dc.contributor.refereeMandíková, Dana
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství fyziky - Učitelství matematikycs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of Physics - Training Teachers of Mathematicsen_US
thesis.degree.programPhysicsen_US
thesis.degree.programFyzikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csMatematicko-fyzikální fakulta::Katedra didaktiky fyzikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Mathematics and Physics::Department of Physics Educationen_US
uk.faculty-name.csMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Mathematics and Physicsen_US
uk.faculty-abbr.csMFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství fyziky - Učitelství matematikycs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of Physics - Training Teachers of Mathematicsen_US
uk.degree-program.csFyzikacs_CZ
uk.degree-program.enPhysicsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csHlavním cílem této diplomové práce je získat informace, jak může Matfyz zlepšit svou práci se středoškoláky a jejich učiteli fyziky, aby se zvýšil zájem o studium fyzikálních oborů. K získání těchto informací byl využit dotazník roze- slaný učitelům, kteří byli zmíněni nastupujícími studenty na Matfyz jako učitelé, kteří je pozitivně ovlivnili. Samotný dotazník se skládal ze čtyř částí - akce pro žáky, akce pro učitele fyziky, položky zaměřené přímo na činnost Matfyzu, po- ložky zaměřené na výuku respondentů. Data byla zpracována jak kvantitativními, tak kvalitativními metodami, přičemž větší část výzkumu je postavena na meto- dách kvantitativních. Sesbíraná data ukázala, že je podle respondentů převážně zapotřebí zaměřit se na mimopražské žáky, tedy pořádat akce na více místech v České republice nebo využít moderní technologie a pořádat akce on-line. To samé platí i pro akce pro učitele. Žáci by se měli také více setkávat s vědci a stu- denty fyzikálních oborů, navštěvovat vědecká pracoviště i mimo dny otevřených dveří (např. během exkurzí a stáží) či mít možnost nahlédnout, jakou hraje roli fyzika ve firmách. Projevil se také zájem o vznik nové učebnice fyziky na Matfyzu, která by obsahovala obtížnější pasáže pro nadané žáky.cs_CZ
uk.abstract.enThe main purpose of this diploma thesis is to obtain information on how Matfyz can improve its cooperation with high school students and their physics teachers to increase students' interest in physics. To obtain these information a questionnaire was sent to physics teachers, who had been mentioned by Matfyz students as teachers who had had a positive effect on them. The questionnaire itself consists of four parts - events for students, events for physics teachers, Mat- fyz activities, and teaching. The data was processed using both quantitative and qualitative methods, whereas larger part of research was build on quantitative methods. The collected data showed that according to respondents the most im- portant task is to focus on non-Prague students. Thus, organizers should organize events in various places in the Czech Republic or use modern technologies and organize events on-line (that also applies to events for physics teachers). High school students might also meet with scientists and university physics students, visit laboratories except for visitors' days (e. g. during excursions, internships) or have an opportunity to find out how physics in companies is used. Respondents expressed support for writing a new physics textbook on Matfyz, one containing more difficult parts for talented students.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, Katedra didaktiky fyzikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV