Show simple item record

Becoming Heaviness: Philosophy of Difference and Metal Music
dc.contributor.advisorŠvantner, Martin
dc.creatorVolák, Vojtěch
dc.date.accessioned2022-04-19T17:19:26Z
dc.date.available2022-04-19T17:19:26Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/148313
dc.description.abstractMetal music is a term that currently serves as a designation for a plethora of different subgenres. The main goal of this work is to find a process that is shared between given subgenres of metal music. The search is based on the non-essentialist position of Gilles Deleuze's philosophy of difference. For this reason, the first focus of the work is extensive excursion into this philosophy, to which it devotes it's first chapter. In it, through analysis of Difference and Repetition, it creates a thought and conceptual basis for the processual perception of ideas as multiplicities, a position that makes it possible to examine the process of becoming. From this position, the second chapter focuses on metal music and it's main characteristic quality - heaviness, and examines the ways in which music can become heavy. Keywords: Gilles Deleuze, metal music, heaviness, difference, becoming, multiplicity, intensityen_US
dc.description.abstractMetalová hudba je termín, jenž v současné době slouží jako označení pro přehršel různých žánrových typů. Hlavním cílem této práce je najít proces, jenž dané žánrové typy metalové hudby sdílí. Toto hledání vychází z neesencialistické pozice filozofie diference Gillese Deleuze. Z tohoto důvodu se práce nejdříve věnuje rozsáhlému exkurzu do této filozofie, kterému věnuje první kapitolu. V té, skrze rozbor Diference a opakování, vytváří myšlenkový a pojmový základ pro procesuální vnímání idejí jako multiplicit, pozici, která umožňuje zkoumat proces stávání se. Z této pozice pak v druhé kapitole přistupuje k metalové hudbě, u které se výhradně věnuje její hudební kvalitě tíhy, kterou považuje za charakteristickou kvalitu metalové hudby a zkoumá způsoby, jakými se muže hudba stát tíživou. Klíčová slova: Gilles Deleuze, metalová hudba, tíha, diference, stávání se, multiplicita, intenzitacs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studiícs_CZ
dc.subjectGilles Deleuzecs_CZ
dc.subjectmetalová hudbacs_CZ
dc.subjecttíhacs_CZ
dc.subjectdiferencecs_CZ
dc.subjectstávání secs_CZ
dc.subjectmultiplicitacs_CZ
dc.subjectintenzitacs_CZ
dc.subjectGilles Deleuzeen_US
dc.subjectmetal musicen_US
dc.subjectheavinessen_US
dc.subjectdifferenceen_US
dc.subjectbecomingen_US
dc.subjectmultiplicityen_US
dc.subjectintensityen_US
dc.titleStávání se tíhou: Filozofie diference a metalová hudbacs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2021
dcterms.dateAccepted2021-09-10
dc.description.departmentProgram Elektronická kultura a semiotikacs_CZ
dc.description.departmentProgramme Electronic Culture and Semioticsen_US
dc.description.facultyFakulta humanitních studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Humanitiesen_US
dc.identifier.repId221800
dc.title.translatedBecoming Heaviness: Philosophy of Difference and Metal Musicen_US
dc.contributor.refereeMarcelli, Miroslav
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineElektronická kultura a sémiotikacs_CZ
thesis.degree.disciplineElectronic Culture and Semioticsen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta humanitních studií::Program Elektronická kultura a semiotikacs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Humanities::Programme Electronic Culture and Semioticsen_US
uk.faculty-name.csFakulta humanitních studiícs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Humanitiesen_US
uk.faculty-abbr.csFHScs_CZ
uk.degree-discipline.csElektronická kultura a sémiotikacs_CZ
uk.degree-discipline.enElectronic Culture and Semioticsen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csMetalová hudba je termín, jenž v současné době slouží jako označení pro přehršel různých žánrových typů. Hlavním cílem této práce je najít proces, jenž dané žánrové typy metalové hudby sdílí. Toto hledání vychází z neesencialistické pozice filozofie diference Gillese Deleuze. Z tohoto důvodu se práce nejdříve věnuje rozsáhlému exkurzu do této filozofie, kterému věnuje první kapitolu. V té, skrze rozbor Diference a opakování, vytváří myšlenkový a pojmový základ pro procesuální vnímání idejí jako multiplicit, pozici, která umožňuje zkoumat proces stávání se. Z této pozice pak v druhé kapitole přistupuje k metalové hudbě, u které se výhradně věnuje její hudební kvalitě tíhy, kterou považuje za charakteristickou kvalitu metalové hudby a zkoumá způsoby, jakými se muže hudba stát tíživou. Klíčová slova: Gilles Deleuze, metalová hudba, tíha, diference, stávání se, multiplicita, intenzitacs_CZ
uk.abstract.enMetal music is a term that currently serves as a designation for a plethora of different subgenres. The main goal of this work is to find a process that is shared between given subgenres of metal music. The search is based on the non-essentialist position of Gilles Deleuze's philosophy of difference. For this reason, the first focus of the work is extensive excursion into this philosophy, to which it devotes it's first chapter. In it, through analysis of Difference and Repetition, it creates a thought and conceptual basis for the processual perception of ideas as multiplicities, a position that makes it possible to examine the process of becoming. From this position, the second chapter focuses on metal music and it's main characteristic quality - heaviness, and examines the ways in which music can become heavy. Keywords: Gilles Deleuze, metal music, heaviness, difference, becoming, multiplicity, intensityen_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studií, Program Elektronická kultura a semiotikacs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV