Show simple item record

A Dialogue System for Voice Dialing
dc.contributor.advisorDušek, Ondřej
dc.creatorPožár, Borek
dc.date.accessioned2022-04-06T11:41:35Z
dc.date.available2022-04-06T11:41:35Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/148273
dc.description.abstractDialogové systémy jsou dnes velmi populární, jak mezi uživateli chytrých telefonů či reproduktorů, tak mezi firmami, které je využívají ke snížení množství potřebných pra- covníků zákaznické podpory. Hlavním cílem práce je představení vlastní implementace dialogového systému pro hlasové vytáčení v češtině. Systém je implementován jako apli- kace pro mobilní telefony s operačním systémem Android, která k rozpoznání a syntéze řeči využívá služby Google. Řízení dialogu zajišťuje instance asistenta IBM Watson im- plementovaná autorem za využití služeb poskytovaných IBM. Porovnání se seznamem kontaktů provádí nově implementovaná komponenta běžící v cloudu. Ta entity rozpo- znané pomocí asistenta porovnává se seznamem kontaktů uživatele, navíc bere v úvahu i původní uživatelův vstup. Aplikace je psána v jazyce Kotlin, porovnávací komponenta v jazyce Python. Úspěšnost systému byla vyhodnocena na základě zkušeností reálných uživatelů. Celkově se 15 uživatelů pokusilo zahájit 91 hovorů, z čehož 51 se podařilo, což znamená úspěšnost 56 %. Podle zpětné vazby jsme navrhli možná vylepšení, která rovněž popisujeme. 1cs_CZ
dc.description.abstractDialogue Systems are getting more and more popular, among users and companies alike. Users enjoy using smartphones and smart speakers; companies can hire fewer work- ers in support centres. The main goal of this thesis is to implement a dialogue system for voice dialing in the Czech language. The system is implemented as a mobile application for phones with the Android operating system which utilizes Google STT/TTS for voice communication with the user. The dialogue is handled by an instance of IBM Watson Assistant, which we have developed for the domain. Entities found by the assistant are matched against the user's contact list using a newly implemented matching component. This component takes the raw textual input into account to improve on the entities rec- ognized by Watson Assistant. The application is implemented in the Kotlin language, the matching component in Python. The system was evaluated with real users. 15 test users tried to make 91 phone calls and 51 of them were successful, which means a success rate of 56 %. Based on the user feedback we came up with ideas for improvements. 1en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.subjectdialogue systems|voice application|language understanding|natural language processingen_US
dc.subjectdialogové systémy|hlasová aplikace|porozumění jazyku|zpracování přirozeného jazykacs_CZ
dc.titleDialogový systém pro hlasové vytáčenícs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2021
dcterms.dateAccepted2021-09-10
dc.description.departmentInstitute of Formal and Applied Linguisticsen_US
dc.description.departmentÚstav formální a aplikované lingvistikycs_CZ
dc.description.facultyMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Mathematics and Physicsen_US
dc.identifier.repId236964
dc.title.translatedA Dialogue System for Voice Dialingen_US
dc.contributor.refereeNovák, Michal
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineObecná informatikacs_CZ
thesis.degree.disciplineGeneral Computer Scienceen_US
thesis.degree.programComputer Scienceen_US
thesis.degree.programInformatikacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csMatematicko-fyzikální fakulta::Ústav formální a aplikované lingvistikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Mathematics and Physics::Institute of Formal and Applied Linguisticsen_US
uk.faculty-name.csMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Mathematics and Physicsen_US
uk.faculty-abbr.csMFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csObecná informatikacs_CZ
uk.degree-discipline.enGeneral Computer Scienceen_US
uk.degree-program.csInformatikacs_CZ
uk.degree-program.enComputer Scienceen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDialogové systémy jsou dnes velmi populární, jak mezi uživateli chytrých telefonů či reproduktorů, tak mezi firmami, které je využívají ke snížení množství potřebných pra- covníků zákaznické podpory. Hlavním cílem práce je představení vlastní implementace dialogového systému pro hlasové vytáčení v češtině. Systém je implementován jako apli- kace pro mobilní telefony s operačním systémem Android, která k rozpoznání a syntéze řeči využívá služby Google. Řízení dialogu zajišťuje instance asistenta IBM Watson im- plementovaná autorem za využití služeb poskytovaných IBM. Porovnání se seznamem kontaktů provádí nově implementovaná komponenta běžící v cloudu. Ta entity rozpo- znané pomocí asistenta porovnává se seznamem kontaktů uživatele, navíc bere v úvahu i původní uživatelův vstup. Aplikace je psána v jazyce Kotlin, porovnávací komponenta v jazyce Python. Úspěšnost systému byla vyhodnocena na základě zkušeností reálných uživatelů. Celkově se 15 uživatelů pokusilo zahájit 91 hovorů, z čehož 51 se podařilo, což znamená úspěšnost 56 %. Podle zpětné vazby jsme navrhli možná vylepšení, která rovněž popisujeme. 1cs_CZ
uk.abstract.enDialogue Systems are getting more and more popular, among users and companies alike. Users enjoy using smartphones and smart speakers; companies can hire fewer work- ers in support centres. The main goal of this thesis is to implement a dialogue system for voice dialing in the Czech language. The system is implemented as a mobile application for phones with the Android operating system which utilizes Google STT/TTS for voice communication with the user. The dialogue is handled by an instance of IBM Watson Assistant, which we have developed for the domain. Entities found by the assistant are matched against the user's contact list using a newly implemented matching component. This component takes the raw textual input into account to improve on the entities rec- ognized by Watson Assistant. The application is implemented in the Kotlin language, the matching component in Python. The system was evaluated with real users. 15 test users tried to make 91 phone calls and 51 of them were successful, which means a success rate of 56 %. Based on the user feedback we came up with ideas for improvements. 1en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, Ústav formální a aplikované lingvistikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV