Zobrazit minimální záznam

Teachers of Příbram primary schools in the period of so called normalisation and transformation
dc.contributor.advisorKrátká, Lenka
dc.creatorHřídelová, Barbora
dc.date.accessioned2022-04-19T17:32:33Z
dc.date.available2022-04-19T17:32:33Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/148139
dc.description.abstractThe diploma thesis aim is to describe the is to describe the professional life of teachers in the Příbram region in the period of so-called normalization, furthermore describing changes in the profession - especially in connection with the period of transformation, and after it. The presented text is an oral-historical probe into the daily life of teachers, capturing a view from their perspective. An equally important research topic is the culture and environment of primary schools, therefore the "normalization" of the educational process, where the educated generation was the first to find employment in the post-november era and in a way helped in the Czechoslovak's society transformation process after 1989, including market mechanisms and the restoration of democracy itself. Key words: Primary school, methods of oral history, normalization period, transformation period, teachers.en_US
dc.description.abstractDiplomová práce si klade za cíl popsat profesní život učitelek a učitelů příbramského regionu v období tzv. normalizace, dále jsou pak sledovány některé proměny, ke kterým v profesi došlo - především v souvislosti s obdobím transformace, a po něm. Předkládaný text je orálně- historickou sondou do každodenního života učitelek a učitelů, kdy je zde zachycen právě pohled z jejich perspektivy. Neméně důležitým výzkumným tématem je kultura a prostředí základních škol, potažmo samotný "normalizační" vzdělávací proces, kde byla vychována generace, která jako první nacházela uplatnění v polistopadové éře a svým způsobem tak v československém transformačním procesu pomáhala s obnovou společnosti po roce 1989, včetně zavádění tržních mechanismů a obnovy samotné demokracie. Klíčová slova: Základní škola, metoda orální historie, normalizace, transformace, učitelé.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studiícs_CZ
dc.titleUčitelé příbramských základních škol v období tzv. normalizace a transformacecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2021
dcterms.dateAccepted2021-09-09
dc.description.departmentProgram Orální historie - soudobé dějinycs_CZ
dc.description.departmentProgramme Oral History and Contemporary Historyen_US
dc.description.facultyFakulta humanitních studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Humanitiesen_US
dc.identifier.repId225152
dc.title.translatedTeachers of Příbram primary schools in the period of so called normalisation and transformationen_US
dc.contributor.refereeVaněk, Miroslav
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineOrální historie - soudobé dějinycs_CZ
thesis.degree.disciplineOral History - Contemporary Historyen_US
thesis.degree.programHistorické vědycs_CZ
thesis.degree.programHistoryen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta humanitních studií::Program Orální historie - soudobé dějinycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Humanities::Programme Oral History and Contemporary Historyen_US
uk.faculty-name.csFakulta humanitních studiícs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Humanitiesen_US
uk.faculty-abbr.csFHScs_CZ
uk.degree-discipline.csOrální historie - soudobé dějinycs_CZ
uk.degree-discipline.enOral History - Contemporary Historyen_US
uk.degree-program.csHistorické vědycs_CZ
uk.degree-program.enHistoryen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce si klade za cíl popsat profesní život učitelek a učitelů příbramského regionu v období tzv. normalizace, dále jsou pak sledovány některé proměny, ke kterým v profesi došlo - především v souvislosti s obdobím transformace, a po něm. Předkládaný text je orálně- historickou sondou do každodenního života učitelek a učitelů, kdy je zde zachycen právě pohled z jejich perspektivy. Neméně důležitým výzkumným tématem je kultura a prostředí základních škol, potažmo samotný "normalizační" vzdělávací proces, kde byla vychována generace, která jako první nacházela uplatnění v polistopadové éře a svým způsobem tak v československém transformačním procesu pomáhala s obnovou společnosti po roce 1989, včetně zavádění tržních mechanismů a obnovy samotné demokracie. Klíčová slova: Základní škola, metoda orální historie, normalizace, transformace, učitelé.cs_CZ
uk.abstract.enThe diploma thesis aim is to describe the is to describe the professional life of teachers in the Příbram region in the period of so-called normalization, furthermore describing changes in the profession - especially in connection with the period of transformation, and after it. The presented text is an oral-historical probe into the daily life of teachers, capturing a view from their perspective. An equally important research topic is the culture and environment of primary schools, therefore the "normalization" of the educational process, where the educated generation was the first to find employment in the post-november era and in a way helped in the Czechoslovak's society transformation process after 1989, including market mechanisms and the restoration of democracy itself. Key words: Primary school, methods of oral history, normalization period, transformation period, teachers.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studií, Program Orální historie - soudobé dějinycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV