Zobrazit minimální záznam

Creative use of digital technologies in literary education
dc.contributor.advisorŠindlerová, Jana
dc.creatorZajíčková, Kateřina
dc.date.accessioned2022-04-12T10:08:46Z
dc.date.available2022-04-12T10:08:46Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/148124
dc.description.abstractDigitální aplikace mohou sloužit jako prostředek zatraktivnění obsahu literární výchovy i jako nástroj k rozvíjení kompetencí, kreativity a flexibilního myšlení žáků. Cílem této převážně prakticky zaměřené práce je prozkoumání didaktického potenciálu vybraných digitálních aplikací v literární výchově a literární komunikaci. V teoretické části nejprve představujeme jednak oborová východiska naší práce, jednak také dosavadní poznatky o využívání digitálních technologií ve výuce, včetně hlavních příležitostí a rizik, které tyto technologie mohou do edukačního prostředí přinášet. Praktická, rozsáhlejší část obsahuje popis vybraných konkrétních digitálních aplikací vhodných pro využití v hodinách literární výchovy, u nichž hodnotíme jednak jejich didaktický potenciál, jednak nároky na digitálněkompetenční úroveň uživatele-pedagoga. Součástí práce je rovněž vytvoření vlastních digitálních zdrojů včetně vzorových metodik.cs_CZ
dc.description.abstractDigital applications may serve as tools for making the content of literary education more attractive and for developing pupils' competences, creativity and flexible thinking. Therefore, the aim of this mainly practically oriented work is to explore the didactic potential of selected digital applications in literary education and literary communication. In the theoretical part, we first present both the disciplinary background of our work and the existing knowledge on the use of digital technologies in education, including the main opportunities and risks that these technologies can bring to the educational environment. The practical, more extensive part contains a description of selected specific digital applications suitable for use in literary education classes, for which we evaluate both their didactic potential and the demands on the digital competence level of the user-educator. Finally, the creation of our own digital resources with sample methodologies is also included in the thesis.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectdigital technology|digital application|digital educational resources|distance learning|didactic interpretation|educational methodology|creative approach|literary educationen_US
dc.subjectdigitální technologie|digitální aplikace|digitální vzdělávací zdroje|distanční výuka|didaktická interpretace|metodika|kreativní přístup|literární výchovacs_CZ
dc.titleKreativní využití digitálních aplikací v literární výchověcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2021
dcterms.dateAccepted2021-09-06
dc.description.departmentDepartment of Czech and Comparative Literatureen_US
dc.description.departmentÚstav české literatury a komparatistikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId233282
dc.title.translatedCreative use of digital technologies in literary educationen_US
dc.contributor.refereeKrálíková, Andrea
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství českého jazyka a literatury pro střední školycs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Education of Czech Language and Literature for Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství českého jazyka a literatury pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Education of Czech Language and Literature for Upper Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav české literatury a komparatistikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Czech and Comparative Literatureen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství českého jazyka a literatury pro střední školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Education of Czech Language and Literature for Upper Secondary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství českého jazyka a literatury pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Education of Czech Language and Literature for Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDigitální aplikace mohou sloužit jako prostředek zatraktivnění obsahu literární výchovy i jako nástroj k rozvíjení kompetencí, kreativity a flexibilního myšlení žáků. Cílem této převážně prakticky zaměřené práce je prozkoumání didaktického potenciálu vybraných digitálních aplikací v literární výchově a literární komunikaci. V teoretické části nejprve představujeme jednak oborová východiska naší práce, jednak také dosavadní poznatky o využívání digitálních technologií ve výuce, včetně hlavních příležitostí a rizik, které tyto technologie mohou do edukačního prostředí přinášet. Praktická, rozsáhlejší část obsahuje popis vybraných konkrétních digitálních aplikací vhodných pro využití v hodinách literární výchovy, u nichž hodnotíme jednak jejich didaktický potenciál, jednak nároky na digitálněkompetenční úroveň uživatele-pedagoga. Součástí práce je rovněž vytvoření vlastních digitálních zdrojů včetně vzorových metodik.cs_CZ
uk.abstract.enDigital applications may serve as tools for making the content of literary education more attractive and for developing pupils' competences, creativity and flexible thinking. Therefore, the aim of this mainly practically oriented work is to explore the didactic potential of selected digital applications in literary education and literary communication. In the theoretical part, we first present both the disciplinary background of our work and the existing knowledge on the use of digital technologies in education, including the main opportunities and risks that these technologies can bring to the educational environment. The practical, more extensive part contains a description of selected specific digital applications suitable for use in literary education classes, for which we evaluate both their didactic potential and the demands on the digital competence level of the user-educator. Finally, the creation of our own digital resources with sample methodologies is also included in the thesis.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav české literatury a komparatistikycs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV