Zobrazit minimální záznam

The regulation of professional treatment in juvenile prison and its impact on the re-education of juvenile delinquents
dc.contributor.advisorLorenzová, Jitka
dc.creatorVolf, František
dc.date.accessioned2022-04-12T09:31:23Z
dc.date.available2022-04-12T09:31:23Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/148057
dc.description.abstract(česky) Hlavním cílem diplomové práce, která má teoreticko-empirický charakter, bylo zjistit, jak je s využitím sociálně pedagogických metod vhodné dále rozvíjet odborné zacházení ve věznici pro mladistvé. Obecná část shrnuje deskriptivně analytické poznatky a širší souvislosti vztahující se k odbornému zacházení ve věznici pro mladistvé. V empirické části je prezentován výzkum, který měl vlastní ad hoc vytvořený design, spočívající v přípravě a následné realizaci pedagogického experimentu a v ověření jeho výsledků prostřednictvím ověřovací studie provedené kombinací subjektivních hodnocení získaných technikou strukturovaných rozhovorů s mladistvými odsouzenými, odbornými zaměstnanci, vedoucími zaměstnanci a dále objektivně zjištěných statistických dat o četnosti prokázaných případů fyzického násilí ze strany mladistvých odsouzených před a po realizaci experimentu. Výsledkem výzkumu je zjištění, že modifikace odborného zacházení v oblastech úpravy prostředí, režimu, přímého výchovného působení, využití vztahu a osobního příkladu a využití vlivu skupiny jsou přínosné a realizovatelné. Výstupem výzkumu je také souhrn konkrétních doporučení pro modifikaci odborného zacházení s cílem zvýšit efektivitu odborného zacházení a snížit negativní projevy narušené mládeže v průběhu výkonu trestního opatření...cs_CZ
dc.description.abstract(in English): The main objective of the diploma thesis, which has a theoretical-empirical character, was to find out how appropriate it is to further develop professional treatment in juvenile prison using socio-pedagogical methods. The general section summarizes descriptively the analytical findings and the broader contexts related to professional treatment in juvenile prison. The empirical part presents research that had an ad hoc design, consisting of the design and subsequent implementation of a pedagogical experiment and the verification of its results through a verification study conducted by combining subjective evaluations obtained by the technique of structured interviews with juvenile convicts, professional staff, managers and objectively determined statistical data on the frequency of proven cases of physical violence by juvenile convicts before and after the experiment. The result of the research is the finding that modifications of professional treatment in the areas of environmental regulation, regime, direct educational activity, use of relationships and personal examples and the use of the group's influence are beneficial and feasible. The output of the research is also a summary of specific recommendations for the modification of professional treatment to increase the effectiveness...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectdelinquency|risk factors|juvenile|disturbed individual|pedagogy|penitentiar pedagogy|penology|treatment programme|resocialisation|resocialisation pedagogy|social pedagogy|socialisation|prisonen_US
dc.subjectdelikvence|kriminogenní rizika|mladiství|narušený jedinec|pedagogika|penitenciární pedagogika|penologie|program zacházení|resocializace|resocializační pedagogika|sociální pedagogika|socializace|vězeňstvícs_CZ
dc.titleÚprava odborného zacházení ve věznici pro mladistvé a její vliv na převýchovu pachatelů juvenilní delikvencecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2021
dcterms.dateAccepted2021-09-06
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId222949
dc.title.translatedThe regulation of professional treatment in juvenile prison and its impact on the re-education of juvenile delinquentsen_US
dc.contributor.refereeValášková Vincejová, Eva
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSociální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineSocial Educationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPedagogyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSocial Educationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.cs(česky) Hlavním cílem diplomové práce, která má teoreticko-empirický charakter, bylo zjistit, jak je s využitím sociálně pedagogických metod vhodné dále rozvíjet odborné zacházení ve věznici pro mladistvé. Obecná část shrnuje deskriptivně analytické poznatky a širší souvislosti vztahující se k odbornému zacházení ve věznici pro mladistvé. V empirické části je prezentován výzkum, který měl vlastní ad hoc vytvořený design, spočívající v přípravě a následné realizaci pedagogického experimentu a v ověření jeho výsledků prostřednictvím ověřovací studie provedené kombinací subjektivních hodnocení získaných technikou strukturovaných rozhovorů s mladistvými odsouzenými, odbornými zaměstnanci, vedoucími zaměstnanci a dále objektivně zjištěných statistických dat o četnosti prokázaných případů fyzického násilí ze strany mladistvých odsouzených před a po realizaci experimentu. Výsledkem výzkumu je zjištění, že modifikace odborného zacházení v oblastech úpravy prostředí, režimu, přímého výchovného působení, využití vztahu a osobního příkladu a využití vlivu skupiny jsou přínosné a realizovatelné. Výstupem výzkumu je také souhrn konkrétních doporučení pro modifikaci odborného zacházení s cílem zvýšit efektivitu odborného zacházení a snížit negativní projevy narušené mládeže v průběhu výkonu trestního opatření...cs_CZ
uk.abstract.en(in English): The main objective of the diploma thesis, which has a theoretical-empirical character, was to find out how appropriate it is to further develop professional treatment in juvenile prison using socio-pedagogical methods. The general section summarizes descriptively the analytical findings and the broader contexts related to professional treatment in juvenile prison. The empirical part presents research that had an ad hoc design, consisting of the design and subsequent implementation of a pedagogical experiment and the verification of its results through a verification study conducted by combining subjective evaluations obtained by the technique of structured interviews with juvenile convicts, professional staff, managers and objectively determined statistical data on the frequency of proven cases of physical violence by juvenile convicts before and after the experiment. The result of the research is the finding that modifications of professional treatment in the areas of environmental regulation, regime, direct educational activity, use of relationships and personal examples and the use of the group's influence are beneficial and feasible. The output of the research is also a summary of specific recommendations for the modification of professional treatment to increase the effectiveness...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV