Show simple item record

A Comparison of Czech and German Systems of Further Education
dc.contributor.advisorŠerák, Michal
dc.creatorKosová, Barbora
dc.date.accessioned2022-04-12T09:17:39Z
dc.date.available2022-04-12T09:17:39Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/148037
dc.description.abstractTato diplomová práce se zabývá dalším vzděláváním v České republice a v Německu. Jejím cílem je komparovat systémy dalšího vzdělávání v těchto zemích v oblasti legislativy a finančního zabezpečení dalšího vzdělávání státem a na základě této komparace určit shodné a odlišné znaky obou systémů. Nezbytný kontext pro komparaci systémů poskytne úvodní část práce věnovaná institucionalizaci dalšího vzdělávání, jeho terminologickému ukotvení a účasti dospělých na dalším vzdělávání v České republice a v Německu. Jednotlivé zmíněné oblasti dalšího vzdělávání (včetně legislativy a finančního zabezpečení) budou v komparovaných zemích analyzovány na základě odborné literatury, právních dokumentů, dokumentů ministerstev, statistických údajů a výzkumných zpráv odborných výzkumných institucí. Na analýzu naváže komparace těchto oblastí a systematizace základních shodných a odlišných znaků obou systémů dalšího vzdělávání. Klíčová slova další vzdělávání, Česká republika, Německo, institucionalizace dalšího vzdělávání, účast na dalším vzdělávání, legislativa, zákony o dalším vzdělávání, financování dalšího vzdělávání, nástroje finanční podporycs_CZ
dc.description.abstractThis diploma thesis deals with further education in the Czech Republic and in Germany. The aim of the thesis is to compare the systems of further education in these countries in the field of legislation and state funding and then to identify similarities and differences between the systems. The necessary context for the comparison will be provided by the introductory part of the thesis devoted to the institutionalization of further education, its terminology and the participation of adults in further education in the Czech Republic and in Germany. Each area of further education mentioned above (including legislation and state funding) will be analysed on the basis of professional literature, legal documents, documents of ministries, statistical data and research reports of specialised research institutions. The analysis will be followed by a comparison of these areas and a systematization of basic similar and different features of both systems of further education. Keywords further education, Czech Republic, Germany, institutionalization of further education, participation in further education, legislative framework, further education laws, further education funding, financial instrumentsen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectfurther education|system of further education|Czech further education|German further education|institutionalization of further education|participation in further education|legislative framework of further education|further education providers|financial resources of further educationen_US
dc.subjectdalší vzdělávání|systém dalšího vzdělávání|české další vzdělávání|německé další vzdělávání|institucionalizace dalšího vzdělávání|účast na dalším vzdělávání|legislativní rámec dalšího vzdělávání|poskytovatelé dalšího vzdělávání|finanční zdroje dalšího vzdělávánícs_CZ
dc.titleKomparace českého a německého systému dalšího vzdělávánícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2021
dcterms.dateAccepted2021-09-08
dc.description.departmentDepartment of Adult Education and Personnel Managementen_US
dc.description.departmentKatedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId211752
dc.title.translatedA Comparison of Czech and German Systems of Further Educationen_US
dc.contributor.refereeKopecký, Martin
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineAndragogika a personální řízenícs_CZ
thesis.degree.disciplineAdult Education and Personnel Managementen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPedagogyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Adult Education and Personnel Managementen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAndragogika a personální řízenícs_CZ
uk.degree-discipline.enAdult Education and Personnel Managementen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato diplomová práce se zabývá dalším vzděláváním v České republice a v Německu. Jejím cílem je komparovat systémy dalšího vzdělávání v těchto zemích v oblasti legislativy a finančního zabezpečení dalšího vzdělávání státem a na základě této komparace určit shodné a odlišné znaky obou systémů. Nezbytný kontext pro komparaci systémů poskytne úvodní část práce věnovaná institucionalizaci dalšího vzdělávání, jeho terminologickému ukotvení a účasti dospělých na dalším vzdělávání v České republice a v Německu. Jednotlivé zmíněné oblasti dalšího vzdělávání (včetně legislativy a finančního zabezpečení) budou v komparovaných zemích analyzovány na základě odborné literatury, právních dokumentů, dokumentů ministerstev, statistických údajů a výzkumných zpráv odborných výzkumných institucí. Na analýzu naváže komparace těchto oblastí a systematizace základních shodných a odlišných znaků obou systémů dalšího vzdělávání. Klíčová slova další vzdělávání, Česká republika, Německo, institucionalizace dalšího vzdělávání, účast na dalším vzdělávání, legislativa, zákony o dalším vzdělávání, financování dalšího vzdělávání, nástroje finanční podporycs_CZ
uk.abstract.enThis diploma thesis deals with further education in the Czech Republic and in Germany. The aim of the thesis is to compare the systems of further education in these countries in the field of legislation and state funding and then to identify similarities and differences between the systems. The necessary context for the comparison will be provided by the introductory part of the thesis devoted to the institutionalization of further education, its terminology and the participation of adults in further education in the Czech Republic and in Germany. Each area of further education mentioned above (including legislation and state funding) will be analysed on the basis of professional literature, legal documents, documents of ministries, statistical data and research reports of specialised research institutions. The analysis will be followed by a comparison of these areas and a systematization of basic similar and different features of both systems of further education. Keywords further education, Czech Republic, Germany, institutionalization of further education, participation in further education, legislative framework, further education laws, further education funding, financial instrumentsen_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV