Zobrazit minimální záznam

Vliv sociálních médií a hyperkonektivity na akademickou produktivitu a výkonnost studentů
dc.contributor.advisorŠlerka, Josef
dc.creatorAltalová, Kristina
dc.date.accessioned2022-04-12T09:17:13Z
dc.date.available2022-04-12T09:17:13Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/148034
dc.description.abstract(česky) Cílem této práce je zanalyzovat, jakým způsobem ovlivňuje neustálá konektivita, aktivita na sociálních sítích a přítomnost online, produktivitu a výkon vysokoškolských studentů, zejména pak jejich akademické výsledky. Data, která byla v rámci rozboru a mé praktické části použita, byla sesbírána z dotazníku mnou přeloženým, jehož zdrojem byla studie vyvořena v roce 2016 (Lau, 2016). Cílovou skupinou výzkumu byli studenti vysokoškolských oborů nezávisle na typu či stupni studia, kteří aktivně používají sociální média, často právě i ke komunikaci týkající se jejich akademické přípravy. Předmětem výzkumu je zjistit, jakým způsobem sociální media studenty při jejich akademické činnosti ovlivňují, a jestli lze poznatky, které byly představeny ve zdrojové studii, aplikovat také na dataset sesbíraný v rámci této diplomové práce. Finálním výsledkem práce by měly být především nové poznatky z tohoto odvětví v rámci českého vysokoškolského prostředí a případná doporučení.cs_CZ
dc.description.abstract(in English): The aim of this thesis is to analyze, how exactly the constant connectivity, social media activity, and online presence influences productivity and performance of university students, presumably also their grades. The data used in the analysis and my practical part were collected from a questionnaire translated by me, the source of which was a study created in 2016 (Lau, 2016). The target group of the research were students at Czech universities, regardless of the type or level of study, who actively use social media, often for communication related to their academic preparations. The subject of the research is to find out how social media influences students in their academic activities, and whether the findings that were presented in the source study can also be applied to the dataset collected for this thesis. The final result of the thesis should be mainly new knowledge from this field within the Czech university environment and possible recommendations.en_US
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectsocial media|social networks|Facebook|productivity|hyperconnectivity|academic productivity|procrastination|media multitaskingen_US
dc.subjectsociální média|sociální sítě|Facebook|produktivita|student|hyperkonektivita|akademická produktivita|prokrastinace|media multitaskingcs_CZ
dc.titleThe influence of social media and hyperconnectivity on student academic productivity and performanceen_US
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2021
dcterms.dateAccepted2021-09-07
dc.description.departmentInstitute of Information Studies and Librarianship - New Media Studiesen_US
dc.description.departmentÚstav informačních studií - studia nových médiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId199867
dc.title.translatedVliv sociálních médií a hyperkonektivity na akademickou produktivitu a výkonnost studentůcs_CZ
dc.contributor.refereeSedláček, Jakub
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineStudia nových médiícs_CZ
thesis.degree.disciplineNew Media Studiesen_US
thesis.degree.programInformační studia a knihovnictvícs_CZ
thesis.degree.programInformation and Library Studiesen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav informačních studií - studia nových médiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Information Studies and Librarianship - New Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csStudia nových médiícs_CZ
uk.degree-discipline.enNew Media Studiesen_US
uk.degree-program.csInformační studia a knihovnictvícs_CZ
uk.degree-program.enInformation and Library Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.cs(česky) Cílem této práce je zanalyzovat, jakým způsobem ovlivňuje neustálá konektivita, aktivita na sociálních sítích a přítomnost online, produktivitu a výkon vysokoškolských studentů, zejména pak jejich akademické výsledky. Data, která byla v rámci rozboru a mé praktické části použita, byla sesbírána z dotazníku mnou přeloženým, jehož zdrojem byla studie vyvořena v roce 2016 (Lau, 2016). Cílovou skupinou výzkumu byli studenti vysokoškolských oborů nezávisle na typu či stupni studia, kteří aktivně používají sociální média, často právě i ke komunikaci týkající se jejich akademické přípravy. Předmětem výzkumu je zjistit, jakým způsobem sociální media studenty při jejich akademické činnosti ovlivňují, a jestli lze poznatky, které byly představeny ve zdrojové studii, aplikovat také na dataset sesbíraný v rámci této diplomové práce. Finálním výsledkem práce by měly být především nové poznatky z tohoto odvětví v rámci českého vysokoškolského prostředí a případná doporučení.cs_CZ
uk.abstract.en(in English): The aim of this thesis is to analyze, how exactly the constant connectivity, social media activity, and online presence influences productivity and performance of university students, presumably also their grades. The data used in the analysis and my practical part were collected from a questionnaire translated by me, the source of which was a study created in 2016 (Lau, 2016). The target group of the research were students at Czech universities, regardless of the type or level of study, who actively use social media, often for communication related to their academic preparations. The subject of the research is to find out how social media influences students in their academic activities, and whether the findings that were presented in the source study can also be applied to the dataset collected for this thesis. The final result of the thesis should be mainly new knowledge from this field within the Czech university environment and possible recommendations.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav informačních studií - studia nových médiícs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV