Show simple item record

Education of a child after divorce
dc.contributor.advisorSedláčková, Daniela
dc.creatorHalušková, Barbora
dc.date.accessioned2022-04-12T09:10:15Z
dc.date.available2022-04-12T09:10:15Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/148027
dc.description.abstractTeoretická část diplomové práce si klade za cíl popsat výchovu dětí po rozvodu a roli mužských a ženských vzorů v životě dětí. V teoretické části práce jsou vymezeny tyto pojmy: rodina, rozvod a výchova. Autorka se snaží zjistit, zda i po rozvodu hraje v životě dětí otec roli vychovávajícího činitele. V empirické části je provedena analýza hloubkových rozhovorů na základě zakotvené teorie. Cílem bylo objasnit, jak dotazovaní vnímají výchovu po rozvodu svých rodičů a zda jim po rozvodu nechyběla otcovská nebo mateřská role. Praktická část je napsána na základě rozhovorů s respondenty ve věku 20-30 let, kterým bylo v době rozvodu rodičů 8-13 let. Na základě rozhovorů si autorka stanovila jednotlivé kategorie a kódy definovala společné prvky těchto kategorií. Autorka popisovala hlavně model, kde je stále nejvíce dětí svěřováno do péče matek (jeden z respondentů měl střídavou péči a jednu z dotazovaných měli v péči prarodiče.) K hlavním zjištěním patří, že mladí lidé po rozvodu svých rodičů řešili chybějící mužské a ženské vzory ve svém životě a z toho vyplývající problém s obecným přijímáním autorit. Respondenti zmiňovali, že nyní mnohem kritičtěji nahlíží na své vlastní vztahy a vnímají, že otevřená komunikace je základním stavebním kamenem dlouhodobého soužití. Mimo jiné je zajímavé zjištění, že...cs_CZ
dc.description.abstractThe aim of final thesis is to describe raising a child after divorce and the role of men and women in children's life. The theoretical part defines terms - family, divorce and the education. The author is trying to find if there is still man as a main educator of children even after divorce. In empirical part the author analyses the interviews based on principles of grounded theory. The aim of empirical part is to clear up, how adults feel by taking care of their parents and if they miss the paternal and maternal role in their life. The practical part was described and based on interviews with people from 20 to 30 which parents got divorced in they 8 to 13 years of age. The author defines the cathegories and codes based on interviews and in general describes the model of raising children by mothers. The main issue is that the young people missed the maternal and paternal role in their lives and as a result of this is that the young people have problem in coping with authorities. The interviewee state that they have more critical view on their own relationships and that the communication is the basic stone of every relationship. Another important discovery is that the young people are not sure if they would like to have their own families and children. Most of the young people are afraid of their...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectFamily|divorce|education|parenting style|maternal role|paternal role|co parenting|rasing a childen_US
dc.subjectRodina|rozvod|výchova|výchovný styl|otcovská role|mateřská role|střídavá výchovacs_CZ
dc.titleVýchova dítěte po rozvoducs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2021
dcterms.dateAccepted2021-09-03
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId199765
dc.title.translatedEducation of a child after divorceen_US
dc.contributor.refereeKoťa, Jaroslav
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSociální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineSocial Educationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPedagogyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSocial Educationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTeoretická část diplomové práce si klade za cíl popsat výchovu dětí po rozvodu a roli mužských a ženských vzorů v životě dětí. V teoretické části práce jsou vymezeny tyto pojmy: rodina, rozvod a výchova. Autorka se snaží zjistit, zda i po rozvodu hraje v životě dětí otec roli vychovávajícího činitele. V empirické části je provedena analýza hloubkových rozhovorů na základě zakotvené teorie. Cílem bylo objasnit, jak dotazovaní vnímají výchovu po rozvodu svých rodičů a zda jim po rozvodu nechyběla otcovská nebo mateřská role. Praktická část je napsána na základě rozhovorů s respondenty ve věku 20-30 let, kterým bylo v době rozvodu rodičů 8-13 let. Na základě rozhovorů si autorka stanovila jednotlivé kategorie a kódy definovala společné prvky těchto kategorií. Autorka popisovala hlavně model, kde je stále nejvíce dětí svěřováno do péče matek (jeden z respondentů měl střídavou péči a jednu z dotazovaných měli v péči prarodiče.) K hlavním zjištěním patří, že mladí lidé po rozvodu svých rodičů řešili chybějící mužské a ženské vzory ve svém životě a z toho vyplývající problém s obecným přijímáním autorit. Respondenti zmiňovali, že nyní mnohem kritičtěji nahlíží na své vlastní vztahy a vnímají, že otevřená komunikace je základním stavebním kamenem dlouhodobého soužití. Mimo jiné je zajímavé zjištění, že...cs_CZ
uk.abstract.enThe aim of final thesis is to describe raising a child after divorce and the role of men and women in children's life. The theoretical part defines terms - family, divorce and the education. The author is trying to find if there is still man as a main educator of children even after divorce. In empirical part the author analyses the interviews based on principles of grounded theory. The aim of empirical part is to clear up, how adults feel by taking care of their parents and if they miss the paternal and maternal role in their life. The practical part was described and based on interviews with people from 20 to 30 which parents got divorced in they 8 to 13 years of age. The author defines the cathegories and codes based on interviews and in general describes the model of raising children by mothers. The main issue is that the young people missed the maternal and paternal role in their lives and as a result of this is that the young people have problem in coping with authorities. The interviewee state that they have more critical view on their own relationships and that the communication is the basic stone of every relationship. Another important discovery is that the young people are not sure if they would like to have their own families and children. Most of the young people are afraid of their...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV