Zobrazit minimální záznam

Support for a novice class teacher in high school
dc.contributor.advisorRichterová, Magdalena
dc.creatorVotápková, Michala
dc.date.accessioned2022-04-07T10:36:56Z
dc.date.available2022-04-07T10:36:56Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/147986
dc.description.abstractTato diplomová práce se zabývá stavem podpory začínajících třídních učitelů na střední škole. v obecné rovině se zaměřuje na téma třídnictví v prostředí střední odborné školy, konkrétně je to vývoj profese učitele a jeho legislativní vymezení, aspekty spojené s třídnickou funkcí. Toto téma jsem si vybrala na základě toho, že tento rok poprvé zastávám funkci třídní učitelky a ráda bych tu funkci plnila zodpovědně a čestně. Zároveň bych chtěla i vyslechnout své zkušenější kolegy a získat od nich cenné rady, které potom mohu využít. Cílem práce je teoreticky uchopit téma náplně práce třídních učitelů na středních odborných školách. Popsat předpoklady, kompetence, legislativní rámec a náležitosti spojené s vykonáváním povinností třídního učitele. Zahrnout zde i aspekt socializace - ve smyslu adaptace třídního kolektivu, sociální struktuře třídy a to, jak lze na tuto sociální skupinu příznivě kázeňsky působit. v empirické části diplomové práce je výzkumným nástrojem případová studie třídních učitelů, kteří mají zkušenosti se zastáváním této funkce. Hloubkové polostrukturované rozhovory mapují, jak vnímají zastávání funkce, náročnost plnění povinností, vlastní osobní zkušenosti v pozitivním i negativním slova smyslu. Rozhovory se realizovaly v konkrétní soukromé střední odborné škole a byly provedeny se...cs_CZ
dc.description.abstractThis diploma theses is focused on support of class teachers on the beginning of their career in high schools, generally, the core of this work is its competences necessary for the performance of this function and the duties connected with it, its legislative framework. I chose this topic as i am a class teacher for the first time. And would like to do this work with high responsibility. Meanwhile I'm inspired by more experienced colleagues, whose advice are very precious to me. The aim of this work is to cover the topic of competences of class teachers in secondary vocational schools. To include the aspect of socialization - adaptation of class team, social structure of the class, education of this social group. In the empirical part of this work is case study of class teachers and their work experiences. Semi structured interviews are mapping demands of fulfilling their duties, personal experience in positive and negative aspect. i conducted these semi structured interviews in private high school with two class teachers. The objective of this diploma thesis is that support for beginning teachers at a given school has a lot of room for improvement. The semi-structured in-depth interviews showed that support for beginning classrooms is provided by rather informal help to senior colleagues, less so...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectClassroom teacheren_US
dc.subjectfunctionen_US
dc.subjectdutiesen_US
dc.subjectexperienceen_US
dc.subjecthigh schoolen_US
dc.subjectTřídní učitelcs_CZ
dc.subjectfunkcecs_CZ
dc.subjectpovinnostics_CZ
dc.subjectzkušenostics_CZ
dc.subjectstřední školacs_CZ
dc.titlePodpora začínajícího třídního učitele na střední školecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2021
dcterms.dateAccepted2021-09-08
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId230426
dc.title.translatedSupport for a novice class teacher in high schoolen_US
dc.contributor.refereeLinková, Marie
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství pedagogiky pro střední školy a vyšší odborné školycs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of Education at Higher Secondary Schools and Collegesen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pedagogiky pro střední školy a vyšší odborné školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of Education at Higher Secondary Schools and Collegesen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato diplomová práce se zabývá stavem podpory začínajících třídních učitelů na střední škole. v obecné rovině se zaměřuje na téma třídnictví v prostředí střední odborné školy, konkrétně je to vývoj profese učitele a jeho legislativní vymezení, aspekty spojené s třídnickou funkcí. Toto téma jsem si vybrala na základě toho, že tento rok poprvé zastávám funkci třídní učitelky a ráda bych tu funkci plnila zodpovědně a čestně. Zároveň bych chtěla i vyslechnout své zkušenější kolegy a získat od nich cenné rady, které potom mohu využít. Cílem práce je teoreticky uchopit téma náplně práce třídních učitelů na středních odborných školách. Popsat předpoklady, kompetence, legislativní rámec a náležitosti spojené s vykonáváním povinností třídního učitele. Zahrnout zde i aspekt socializace - ve smyslu adaptace třídního kolektivu, sociální struktuře třídy a to, jak lze na tuto sociální skupinu příznivě kázeňsky působit. v empirické části diplomové práce je výzkumným nástrojem případová studie třídních učitelů, kteří mají zkušenosti se zastáváním této funkce. Hloubkové polostrukturované rozhovory mapují, jak vnímají zastávání funkce, náročnost plnění povinností, vlastní osobní zkušenosti v pozitivním i negativním slova smyslu. Rozhovory se realizovaly v konkrétní soukromé střední odborné škole a byly provedeny se...cs_CZ
uk.abstract.enThis diploma theses is focused on support of class teachers on the beginning of their career in high schools, generally, the core of this work is its competences necessary for the performance of this function and the duties connected with it, its legislative framework. I chose this topic as i am a class teacher for the first time. And would like to do this work with high responsibility. Meanwhile I'm inspired by more experienced colleagues, whose advice are very precious to me. The aim of this work is to cover the topic of competences of class teachers in secondary vocational schools. To include the aspect of socialization - adaptation of class team, social structure of the class, education of this social group. In the empirical part of this work is case study of class teachers and their work experiences. Semi structured interviews are mapping demands of fulfilling their duties, personal experience in positive and negative aspect. i conducted these semi structured interviews in private high school with two class teachers. The objective of this diploma thesis is that support for beginning teachers at a given school has a lot of room for improvement. The semi-structured in-depth interviews showed that support for beginning classrooms is provided by rather informal help to senior colleagues, less so...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV