Zobrazit minimální záznam

Contemporary perception of personality and legacy of John Amos Comenius by educators and pupils of elementary schools
dc.contributor.advisorSyřiště, Ivo
dc.creatorŠkoda, Jakub
dc.date.accessioned2022-04-07T09:46:16Z
dc.date.available2022-04-07T09:46:16Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/147950
dc.description.abstractTato bakalářská práce je zaměřena na hledání odpovědí, byť dílčích, na otázky, zda je postava Jana Amose Komenského jen zaprášenou bustou v čestných výklencích vzdělávacích institucí, nebo zda je pro pedagogy a žáky dnešních základních škol v naší zemi ještě živým, životaschopným a inspirujícím životním příběhem s přesahem k dnešku. Práce obsahuje jak teoretickou, tak praktickou část s průzkumem formou dotazníkového šetření. Cílem teoretické části je nejen pokrýt stěžejní díla Jana Amose Komenského, pokud možno ve všech sférách jeho činorodé práce, ale je v ní také stručně zkoumáno vnímání jeho odkazu v průběhu několika staletí optikou vybraných historických epoch a ideologií, a také pohledem několika význačných osobností veřejného, duchovního a kulturního života českého národa, které pomáhaly udržovat a šířit myšlenky Jana Amose Komenského i řadu staletí po jeho smrti a na které tyto myšlenky měly nemalý vliv. Cílem praktické části je zjistit pomyslný základní "azimut", převažující směr postojů a názorů, pedagogů a žáků vybraných základních škol v České republice k osobě a odkazu Jana Amose Komenského. Při tvorbě on-line dotazníků byly zamýšleny hlavně kvantitativní, ale i kvalitativní metody na bázi následného vyhodnocení textu. Tři různé verze dotazníku, zaměřeného na současné vnímání osobnosti...cs_CZ
dc.description.abstractThis bachelor thesis is focused on finding answers, even partial ones, to the questions of whether the character of Jan Amos Comenius is just a dusty bust in honorary niches of educational institutions, or whether it is still a living, viable and inspiring life story for educators and pupils of today's elementary schools in our country; story with an overlap to the present day. The thesis contains both theoretical and practical part with a survey in the form of a questionnaire survey. The aim of the theoretical part is not only to cover major works of Jan Amos Comenius, if possible in all spheres of his active work, but it also briefly examines the perception of his legacy over several centuries through selected historical epochs and ideologies, as well as several significant personalities of the public, spiritual and cultural life of the Czech nation, who helped maintain and spread the ideas of Jan Amos Comenius for many centuries after his death and on whom these ideas had a considerable influence. The aim of the practical part is to find out the imaginary basic "azimuth", the predominant direction of attitudes and opinions, educators and pupils of selected elementary schools in the Czech Republic to the person and legacy of Jan Amos Comenius. When creating online questionnaires, mainly...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectJohn Amos Comeniusen_US
dc.subjectlegacy of John Amos Comeniusen_US
dc.subjectquestionnaire surveyen_US
dc.subjecteducators of elementary schoolsen_US
dc.subjectpupils of elementary schoolsen_US
dc.subjectJan Amos Komenskýcs_CZ
dc.subjectodkaz Jana Amose Komenskéhocs_CZ
dc.subjectdotazníkové šetřenícs_CZ
dc.subjectpedagogové základních školcs_CZ
dc.subjectžáci základních školcs_CZ
dc.titleSoučasné vnímání osobnosti a odkazu Jana Amose Komenského pedagogy a žáky základních školcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2021
dcterms.dateAccepted2021-09-08
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId220493
dc.title.translatedContemporary perception of personality and legacy of John Amos Comenius by educators and pupils of elementary schoolsen_US
dc.contributor.refereeBlažková, Veronika
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineBiologie, geologie a environmentalistika se zaměřením na vzdělávání - Pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineBiology, Geology and Environmental Studies Oriented at Education - Pedagogyen_US
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
thesis.degree.programSpecialization in Educationen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csBiologie, geologie a environmentalistika se zaměřením na vzdělávání - Pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enBiology, Geology and Environmental Studies Oriented at Education - Pedagogyen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecialization in Educationen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTato bakalářská práce je zaměřena na hledání odpovědí, byť dílčích, na otázky, zda je postava Jana Amose Komenského jen zaprášenou bustou v čestných výklencích vzdělávacích institucí, nebo zda je pro pedagogy a žáky dnešních základních škol v naší zemi ještě živým, životaschopným a inspirujícím životním příběhem s přesahem k dnešku. Práce obsahuje jak teoretickou, tak praktickou část s průzkumem formou dotazníkového šetření. Cílem teoretické části je nejen pokrýt stěžejní díla Jana Amose Komenského, pokud možno ve všech sférách jeho činorodé práce, ale je v ní také stručně zkoumáno vnímání jeho odkazu v průběhu několika staletí optikou vybraných historických epoch a ideologií, a také pohledem několika význačných osobností veřejného, duchovního a kulturního života českého národa, které pomáhaly udržovat a šířit myšlenky Jana Amose Komenského i řadu staletí po jeho smrti a na které tyto myšlenky měly nemalý vliv. Cílem praktické části je zjistit pomyslný základní "azimut", převažující směr postojů a názorů, pedagogů a žáků vybraných základních škol v České republice k osobě a odkazu Jana Amose Komenského. Při tvorbě on-line dotazníků byly zamýšleny hlavně kvantitativní, ale i kvalitativní metody na bázi následného vyhodnocení textu. Tři různé verze dotazníku, zaměřeného na současné vnímání osobnosti...cs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor thesis is focused on finding answers, even partial ones, to the questions of whether the character of Jan Amos Comenius is just a dusty bust in honorary niches of educational institutions, or whether it is still a living, viable and inspiring life story for educators and pupils of today's elementary schools in our country; story with an overlap to the present day. The thesis contains both theoretical and practical part with a survey in the form of a questionnaire survey. The aim of the theoretical part is not only to cover major works of Jan Amos Comenius, if possible in all spheres of his active work, but it also briefly examines the perception of his legacy over several centuries through selected historical epochs and ideologies, as well as several significant personalities of the public, spiritual and cultural life of the Czech nation, who helped maintain and spread the ideas of Jan Amos Comenius for many centuries after his death and on whom these ideas had a considerable influence. The aim of the practical part is to find out the imaginary basic "azimuth", the predominant direction of attitudes and opinions, educators and pupils of selected elementary schools in the Czech Republic to the person and legacy of Jan Amos Comenius. When creating online questionnaires, mainly...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV