Zobrazit minimální záznam

Possibilities of employing a social educator in the framework of prevention of burnout syndrome by teachers at a selected elementary school
dc.contributor.advisorHanušová, Jaroslava
dc.creatorKocumová, Petra
dc.date.accessioned2022-04-07T09:41:13Z
dc.date.available2022-04-07T09:41:13Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/147946
dc.description.abstractV této diplomové práci se věnuji tématu Možnosti uplatnění sociálního pedagoga v rámci prevence syndromu vyhoření u učitelů na vybrané základní škole. V teoretické části se zabývám pojmy sociální pedagogika a sociální pedagog, stresové faktory a syndrom vyhoření v pedagogické praxi. Dále vymezuje kompetence sociálního pedagoga nejen ve školním prostředí. V praktické části uvádím kvantitativní a kvalitativní výzkum. Kvantitativní výzkum použil metodu dotazníku. Dotazníky byly adresovány učitelům vybrané základní školy. Získaná data jsou zpracována do grafů. Kvalitativní výzkum, který doplnil poznatky kvantitativního, proběhl formou rozhovorů. Ze získaných informací jsem vytvořila zakotvenou teorii. Hlavním cílem této diplomové práce bylo zjistit možnosti podpory učitelům, které má sociální pedagog v rámci prevence vyhoření. Z výzkumu vyšel závěr, že pedagogové očekávají větší možnost sdílení stresových situací se sociálním pedagogem. Zároveň jim sociální pedagog pomáhá při řešení problémů v komunikaci s rodiči, při řešení problémů s žáky a metodickou činností. Součástí praktické části této diplomové práce je návrh didaktického výstupu. Tímto výstupem je workshop pro učitele, jehož cílem je seznámit učitele s pracovní náplní sociálního pedagoga, přiblížení kompetencí a situací, při nichž může...cs_CZ
dc.description.abstractIn this diploma thesis I deal with the topic Possibilities of employment of a social pedagogue within the prevention of burnout syndrome in teachers at a selected primary school. In the theoretical part I deal with the concepts of social pedagogy and social pedagogue, stress factors and burnout syndrome in pedagogical practice. It also defines the competencies of a social pedagogue not only in the school environment. In the practical part I present quantitative and qualitative research. Quantitative research used a questionnaire method. Questionnaires were addressed to the teachers of the selected primary school. The obtained data are processed into graphs. Qualitative research, which expanded quantitative knowledge, took the form of interviews. From the information I gained, I developed a grounded theory. The main goal of this diploma thesis was to find out the possibilities of support for teachers that a social pedagogue has in the prevention of burnout. The research concluded that educators expect a greater opportunity to share stressful situations with a social educator. At the same time, the social pedagogue helps them to solve problems in communication with parents, in solving problems with pupils and methodological activities. Part of the practical part of this diploma thesis is the design...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectSocial pedagogueen_US
dc.subjectcompetencesen_US
dc.subjectstressful situations in teachingen_US
dc.subjectburnout syndromen_US
dc.subjectpossibilities of cooperationen_US
dc.subjectSociální pedagogcs_CZ
dc.subjectkompetencecs_CZ
dc.subjectstresové situace v učitelstvícs_CZ
dc.subjectsyndrom vyhořenícs_CZ
dc.subjectmožnosti spoluprácecs_CZ
dc.titleMožnosti uplatnění sociálního pedagoga v rámci prevence syndromu vyhoření u učitelů na vybrané základní školecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2021
dcterms.dateAccepted2021-09-08
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId222589
dc.title.translatedPossibilities of employing a social educator in the framework of prevention of burnout syndrome by teachers at a selected elementary schoolen_US
dc.contributor.refereeBlažková, Veronika
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy speciální pedagogika - výchova ke zdravícs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Special Education - Health Educationen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy speciální pedagogika - výchova ke zdravícs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Special Education - Health Educationen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csV této diplomové práci se věnuji tématu Možnosti uplatnění sociálního pedagoga v rámci prevence syndromu vyhoření u učitelů na vybrané základní škole. V teoretické části se zabývám pojmy sociální pedagogika a sociální pedagog, stresové faktory a syndrom vyhoření v pedagogické praxi. Dále vymezuje kompetence sociálního pedagoga nejen ve školním prostředí. V praktické části uvádím kvantitativní a kvalitativní výzkum. Kvantitativní výzkum použil metodu dotazníku. Dotazníky byly adresovány učitelům vybrané základní školy. Získaná data jsou zpracována do grafů. Kvalitativní výzkum, který doplnil poznatky kvantitativního, proběhl formou rozhovorů. Ze získaných informací jsem vytvořila zakotvenou teorii. Hlavním cílem této diplomové práce bylo zjistit možnosti podpory učitelům, které má sociální pedagog v rámci prevence vyhoření. Z výzkumu vyšel závěr, že pedagogové očekávají větší možnost sdílení stresových situací se sociálním pedagogem. Zároveň jim sociální pedagog pomáhá při řešení problémů v komunikaci s rodiči, při řešení problémů s žáky a metodickou činností. Součástí praktické části této diplomové práce je návrh didaktického výstupu. Tímto výstupem je workshop pro učitele, jehož cílem je seznámit učitele s pracovní náplní sociálního pedagoga, přiblížení kompetencí a situací, při nichž může...cs_CZ
uk.abstract.enIn this diploma thesis I deal with the topic Possibilities of employment of a social pedagogue within the prevention of burnout syndrome in teachers at a selected primary school. In the theoretical part I deal with the concepts of social pedagogy and social pedagogue, stress factors and burnout syndrome in pedagogical practice. It also defines the competencies of a social pedagogue not only in the school environment. In the practical part I present quantitative and qualitative research. Quantitative research used a questionnaire method. Questionnaires were addressed to the teachers of the selected primary school. The obtained data are processed into graphs. Qualitative research, which expanded quantitative knowledge, took the form of interviews. From the information I gained, I developed a grounded theory. The main goal of this diploma thesis was to find out the possibilities of support for teachers that a social pedagogue has in the prevention of burnout. The research concluded that educators expect a greater opportunity to share stressful situations with a social educator. At the same time, the social pedagogue helps them to solve problems in communication with parents, in solving problems with pupils and methodological activities. Part of the practical part of this diploma thesis is the design...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV