dc.contributor.advisor | Hanušová, Jaroslava | |
dc.creator | Kocumová, Petra | |
dc.date.accessioned | 2022-04-07T09:41:13Z | |
dc.date.available | 2022-04-07T09:41:13Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/147946 | |
dc.description.abstract | V této diplomové práci se věnuji tématu Možnosti uplatnění sociálního pedagoga v rámci prevence syndromu vyhoření u učitelů na vybrané základní škole. V teoretické části se zabývám pojmy sociální pedagogika a sociální pedagog, stresové faktory a syndrom vyhoření v pedagogické praxi. Dále vymezuje kompetence sociálního pedagoga nejen ve školním prostředí. V praktické části uvádím kvantitativní a kvalitativní výzkum. Kvantitativní výzkum použil metodu dotazníku. Dotazníky byly adresovány učitelům vybrané základní školy. Získaná data jsou zpracována do grafů. Kvalitativní výzkum, který doplnil poznatky kvantitativního, proběhl formou rozhovorů. Ze získaných informací jsem vytvořila zakotvenou teorii. Hlavním cílem této diplomové práce bylo zjistit možnosti podpory učitelům, které má sociální pedagog v rámci prevence vyhoření. Z výzkumu vyšel závěr, že pedagogové očekávají větší možnost sdílení stresových situací se sociálním pedagogem. Zároveň jim sociální pedagog pomáhá při řešení problémů v komunikaci s rodiči, při řešení problémů s žáky a metodickou činností. Součástí praktické části této diplomové práce je návrh didaktického výstupu. Tímto výstupem je workshop pro učitele, jehož cílem je seznámit učitele s pracovní náplní sociálního pedagoga, přiblížení kompetencí a situací, při nichž může... | cs_CZ |
dc.description.abstract | In this diploma thesis I deal with the topic Possibilities of employment of a social pedagogue within the prevention of burnout syndrome in teachers at a selected primary school. In the theoretical part I deal with the concepts of social pedagogy and social pedagogue, stress factors and burnout syndrome in pedagogical practice. It also defines the competencies of a social pedagogue not only in the school environment. In the practical part I present quantitative and qualitative research. Quantitative research used a questionnaire method. Questionnaires were addressed to the teachers of the selected primary school. The obtained data are processed into graphs. Qualitative research, which expanded quantitative knowledge, took the form of interviews. From the information I gained, I developed a grounded theory. The main goal of this diploma thesis was to find out the possibilities of support for teachers that a social pedagogue has in the prevention of burnout. The research concluded that educators expect a greater opportunity to share stressful situations with a social educator. At the same time, the social pedagogue helps them to solve problems in communication with parents, in solving problems with pupils and methodological activities. Part of the practical part of this diploma thesis is the design... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Social pedagogue | en_US |
dc.subject | competences | en_US |
dc.subject | stressful situations in teaching | en_US |
dc.subject | burnout syndrom | en_US |
dc.subject | possibilities of cooperation | en_US |
dc.subject | Sociální pedagog | cs_CZ |
dc.subject | kompetence | cs_CZ |
dc.subject | stresové situace v učitelství | cs_CZ |
dc.subject | syndrom vyhoření | cs_CZ |
dc.subject | možnosti spolupráce | cs_CZ |
dc.title | Možnosti uplatnění sociálního pedagoga v rámci prevence syndromu vyhoření u učitelů na vybrané základní škole | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2021 | |
dcterms.dateAccepted | 2021-09-08 | |
dc.description.department | Katedra pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 222589 | |
dc.title.translated | Possibilities of employing a social educator in the framework of prevention of burnout syndrome by teachers at a selected elementary school | en_US |
dc.contributor.referee | Blažková, Veronika | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy speciální pedagogika - výchova ke zdraví | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Special Education - Health Education | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra pedagogiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy speciální pedagogika - výchova ke zdraví | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Special Education - Health Education | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | V této diplomové práci se věnuji tématu Možnosti uplatnění sociálního pedagoga v rámci prevence syndromu vyhoření u učitelů na vybrané základní škole. V teoretické části se zabývám pojmy sociální pedagogika a sociální pedagog, stresové faktory a syndrom vyhoření v pedagogické praxi. Dále vymezuje kompetence sociálního pedagoga nejen ve školním prostředí. V praktické části uvádím kvantitativní a kvalitativní výzkum. Kvantitativní výzkum použil metodu dotazníku. Dotazníky byly adresovány učitelům vybrané základní školy. Získaná data jsou zpracována do grafů. Kvalitativní výzkum, který doplnil poznatky kvantitativního, proběhl formou rozhovorů. Ze získaných informací jsem vytvořila zakotvenou teorii. Hlavním cílem této diplomové práce bylo zjistit možnosti podpory učitelům, které má sociální pedagog v rámci prevence vyhoření. Z výzkumu vyšel závěr, že pedagogové očekávají větší možnost sdílení stresových situací se sociálním pedagogem. Zároveň jim sociální pedagog pomáhá při řešení problémů v komunikaci s rodiči, při řešení problémů s žáky a metodickou činností. Součástí praktické části této diplomové práce je návrh didaktického výstupu. Tímto výstupem je workshop pro učitele, jehož cílem je seznámit učitele s pracovní náplní sociálního pedagoga, přiblížení kompetencí a situací, při nichž může... | cs_CZ |
uk.abstract.en | In this diploma thesis I deal with the topic Possibilities of employment of a social pedagogue within the prevention of burnout syndrome in teachers at a selected primary school. In the theoretical part I deal with the concepts of social pedagogy and social pedagogue, stress factors and burnout syndrome in pedagogical practice. It also defines the competencies of a social pedagogue not only in the school environment. In the practical part I present quantitative and qualitative research. Quantitative research used a questionnaire method. Questionnaires were addressed to the teachers of the selected primary school. The obtained data are processed into graphs. Qualitative research, which expanded quantitative knowledge, took the form of interviews. From the information I gained, I developed a grounded theory. The main goal of this diploma thesis was to find out the possibilities of support for teachers that a social pedagogue has in the prevention of burnout. The research concluded that educators expect a greater opportunity to share stressful situations with a social educator. At the same time, the social pedagogue helps them to solve problems in communication with parents, in solving problems with pupils and methodological activities. Part of the practical part of this diploma thesis is the design... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra pedagogiky | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |