Show simple item record

Souvislost mezi vzděláním a strukturou africké pracovní síly: genderové srovnání
dc.contributor.advisorChytilová, Julie
dc.creatorLe, Duc Anh
dc.date.accessioned2022-04-14T17:22:06Z
dc.date.available2022-04-14T17:22:06Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/147933
dc.description.abstractThis thesis investigates the association between education and person's labour market status in African countries, with specific focus on Ethiopia, Nigeria, and Sierra Leone. Data from the most recent household surveys conducted by respec- tive countries' statistical agencies are applied to this research. The analysis was further broken down by sex to examine, whether similar results could be derived for male and female population. This was achieved by carrying out the series of gender-specific logit models. The findings of this thesis suggest that more edu- cated people are more likely to engage in formal employment and less likely to engage in subsistence farming, regardless of gender or country. However, no clear association was found between education and unemployment. Furthermore, the returns to male's education were at least as significant as female's returns, if not larger, in terms of formal employment incidence. Keywords education, formal employment, gender disparity, subsistence farming, logiten_US
dc.description.abstractTato práce zkoumá souvislost mezi vzděláním a postavením jednotlivce na trhu práce v afrických zemích se zaměřením na Etiopii, Nigérii a Sierru Leone. Na tento výzkum jsou využita data z posledních průzkumů domácností prováděných statistickými agenturami příslušných zemí. Analýza byla dále rozdělena podle pohlaví za účelem zjištění, zda lze odvodit podobné výsledky pro mužskou a ženskou populaci. Toho bylo dosaženo využitím sérií genderově specifických logit modelů. Zjištění této práce naznačují, že vzdělanější lidé mají větší šanci zapojit se do formálního zaměstnání a menší šanci, že se zapojí do samozásobitelského zemědělství, bez ohledu na pohlaví nebo zemi. Nebyla však nalezena jasná sou- vislost mezi vzděláním a nezaměstnaností. Dále, návratnost vzdělání u mužů byla přinejmenším stejně významná jako návratnost u žen, pokud ne vyšší, pokud jde o formální výskyt zaměstnání. Klíčová slova vzdělání, formální zaměstnání, genderová nerovnost, samozásobitelské zemědělství, logitcs_CZ
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectvzdělánícs_CZ
dc.subjectúčast na trhu prácecs_CZ
dc.subjectzaměstnanostcs_CZ
dc.subjectgenderová nerovnostcs_CZ
dc.subjectvýběr povolánícs_CZ
dc.subjecteducationen_US
dc.subjectlabor force participationen_US
dc.subjectemploymenten_US
dc.subjectgender disparityen_US
dc.subjectchoice of occupationen_US
dc.titleThe relationship between education and labour force structure in African countries: gender comparisonen_US
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2021
dcterms.dateAccepted2021-09-08
dc.description.departmentInstitut ekonomických studiícs_CZ
dc.description.departmentInstitute of Economic Studiesen_US
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId224628
dc.title.translatedSouvislost mezi vzděláním a strukturou africké pracovní síly: genderové srovnánícs_CZ
dc.contributor.refereeŠedivý, Marek
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEkonomie a financecs_CZ
thesis.degree.disciplineEconomics and Financeen_US
thesis.degree.programEkonomické teoriecs_CZ
thesis.degree.programEconomicsen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Institut ekonomických studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Institute of Economic Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csEkonomie a financecs_CZ
uk.degree-discipline.enEconomics and Financeen_US
uk.degree-program.csEkonomické teoriecs_CZ
uk.degree-program.enEconomicsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTato práce zkoumá souvislost mezi vzděláním a postavením jednotlivce na trhu práce v afrických zemích se zaměřením na Etiopii, Nigérii a Sierru Leone. Na tento výzkum jsou využita data z posledních průzkumů domácností prováděných statistickými agenturami příslušných zemí. Analýza byla dále rozdělena podle pohlaví za účelem zjištění, zda lze odvodit podobné výsledky pro mužskou a ženskou populaci. Toho bylo dosaženo využitím sérií genderově specifických logit modelů. Zjištění této práce naznačují, že vzdělanější lidé mají větší šanci zapojit se do formálního zaměstnání a menší šanci, že se zapojí do samozásobitelského zemědělství, bez ohledu na pohlaví nebo zemi. Nebyla však nalezena jasná sou- vislost mezi vzděláním a nezaměstnaností. Dále, návratnost vzdělání u mužů byla přinejmenším stejně významná jako návratnost u žen, pokud ne vyšší, pokud jde o formální výskyt zaměstnání. Klíčová slova vzdělání, formální zaměstnání, genderová nerovnost, samozásobitelské zemědělství, logitcs_CZ
uk.abstract.enThis thesis investigates the association between education and person's labour market status in African countries, with specific focus on Ethiopia, Nigeria, and Sierra Leone. Data from the most recent household surveys conducted by respec- tive countries' statistical agencies are applied to this research. The analysis was further broken down by sex to examine, whether similar results could be derived for male and female population. This was achieved by carrying out the series of gender-specific logit models. The findings of this thesis suggest that more edu- cated people are more likely to engage in formal employment and less likely to engage in subsistence farming, regardless of gender or country. However, no clear association was found between education and unemployment. Furthermore, the returns to male's education were at least as significant as female's returns, if not larger, in terms of formal employment incidence. Keywords education, formal employment, gender disparity, subsistence farming, logiten_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Institut ekonomických studiícs_CZ
thesis.grade.codeC
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV