dc.contributor.advisor | Chytilová, Julie | |
dc.creator | Le, Duc Anh | |
dc.date.accessioned | 2022-04-14T17:22:06Z | |
dc.date.available | 2022-04-14T17:22:06Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/147933 | |
dc.description.abstract | This thesis investigates the association between education and person's labour market status in African countries, with specific focus on Ethiopia, Nigeria, and Sierra Leone. Data from the most recent household surveys conducted by respec- tive countries' statistical agencies are applied to this research. The analysis was further broken down by sex to examine, whether similar results could be derived for male and female population. This was achieved by carrying out the series of gender-specific logit models. The findings of this thesis suggest that more edu- cated people are more likely to engage in formal employment and less likely to engage in subsistence farming, regardless of gender or country. However, no clear association was found between education and unemployment. Furthermore, the returns to male's education were at least as significant as female's returns, if not larger, in terms of formal employment incidence. Keywords education, formal employment, gender disparity, subsistence farming, logit | en_US |
dc.description.abstract | Tato práce zkoumá souvislost mezi vzděláním a postavením jednotlivce na trhu práce v afrických zemích se zaměřením na Etiopii, Nigérii a Sierru Leone. Na tento výzkum jsou využita data z posledních průzkumů domácností prováděných statistickými agenturami příslušných zemí. Analýza byla dále rozdělena podle pohlaví za účelem zjištění, zda lze odvodit podobné výsledky pro mužskou a ženskou populaci. Toho bylo dosaženo využitím sérií genderově specifických logit modelů. Zjištění této práce naznačují, že vzdělanější lidé mají větší šanci zapojit se do formálního zaměstnání a menší šanci, že se zapojí do samozásobitelského zemědělství, bez ohledu na pohlaví nebo zemi. Nebyla však nalezena jasná sou- vislost mezi vzděláním a nezaměstnaností. Dále, návratnost vzdělání u mužů byla přinejmenším stejně významná jako návratnost u žen, pokud ne vyšší, pokud jde o formální výskyt zaměstnání. Klíčová slova vzdělání, formální zaměstnání, genderová nerovnost, samozásobitelské zemědělství, logit | cs_CZ |
dc.language | English | cs_CZ |
dc.language.iso | en_US | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd | cs_CZ |
dc.subject | vzdělání | cs_CZ |
dc.subject | účast na trhu práce | cs_CZ |
dc.subject | zaměstnanost | cs_CZ |
dc.subject | genderová nerovnost | cs_CZ |
dc.subject | výběr povolání | cs_CZ |
dc.subject | education | en_US |
dc.subject | labor force participation | en_US |
dc.subject | employment | en_US |
dc.subject | gender disparity | en_US |
dc.subject | choice of occupation | en_US |
dc.title | The relationship between education and labour force structure in African countries: gender comparison | en_US |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2021 | |
dcterms.dateAccepted | 2021-09-08 | |
dc.description.department | Institut ekonomických studií | cs_CZ |
dc.description.department | Institute of Economic Studies | en_US |
dc.description.faculty | Faculty of Social Sciences | en_US |
dc.description.faculty | Fakulta sociálních věd | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 224628 | |
dc.title.translated | Souvislost mezi vzděláním a strukturou africké pracovní síly: genderové srovnání | cs_CZ |
dc.contributor.referee | Šedivý, Marek | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Ekonomie a finance | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Economics and Finance | en_US |
thesis.degree.program | Ekonomické teorie | cs_CZ |
thesis.degree.program | Economics | en_US |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Fakulta sociálních věd::Institut ekonomických studií | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Social Sciences::Institute of Economic Studies | en_US |
uk.faculty-name.cs | Fakulta sociálních věd | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Social Sciences | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FSV | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Ekonomie a finance | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Economics and Finance | en_US |
uk.degree-program.cs | Ekonomické teorie | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Economics | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Tato práce zkoumá souvislost mezi vzděláním a postavením jednotlivce na trhu práce v afrických zemích se zaměřením na Etiopii, Nigérii a Sierru Leone. Na tento výzkum jsou využita data z posledních průzkumů domácností prováděných statistickými agenturami příslušných zemí. Analýza byla dále rozdělena podle pohlaví za účelem zjištění, zda lze odvodit podobné výsledky pro mužskou a ženskou populaci. Toho bylo dosaženo využitím sérií genderově specifických logit modelů. Zjištění této práce naznačují, že vzdělanější lidé mají větší šanci zapojit se do formálního zaměstnání a menší šanci, že se zapojí do samozásobitelského zemědělství, bez ohledu na pohlaví nebo zemi. Nebyla však nalezena jasná sou- vislost mezi vzděláním a nezaměstnaností. Dále, návratnost vzdělání u mužů byla přinejmenším stejně významná jako návratnost u žen, pokud ne vyšší, pokud jde o formální výskyt zaměstnání. Klíčová slova vzdělání, formální zaměstnání, genderová nerovnost, samozásobitelské zemědělství, logit | cs_CZ |
uk.abstract.en | This thesis investigates the association between education and person's labour market status in African countries, with specific focus on Ethiopia, Nigeria, and Sierra Leone. Data from the most recent household surveys conducted by respec- tive countries' statistical agencies are applied to this research. The analysis was further broken down by sex to examine, whether similar results could be derived for male and female population. This was achieved by carrying out the series of gender-specific logit models. The findings of this thesis suggest that more edu- cated people are more likely to engage in formal employment and less likely to engage in subsistence farming, regardless of gender or country. However, no clear association was found between education and unemployment. Furthermore, the returns to male's education were at least as significant as female's returns, if not larger, in terms of formal employment incidence. Keywords education, formal employment, gender disparity, subsistence farming, logit | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Institut ekonomických studií | cs_CZ |
thesis.grade.code | C | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |