Show simple item record

Education of pupils suffering from ADHD in elementary school
dc.contributor.advisorBlažková, Veronika
dc.creatorMartinek, Sára
dc.date.accessioned2022-04-07T11:29:13Z
dc.date.available2022-04-07T11:29:13Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/147919
dc.description.abstractDiplomová práce je složena z teoretické a empirické části. V teoretické části práce se autorka bude zabývat charakteristikou syndromu ADHD a jeho podtypy. Autorka se také se soustředí na další problematiky ADHD s ním spojené, jako jsou specifické poruchy učení. Autorka vymezí pojem ADHD včetně jeho etiologie. Teoretická část bude obsahovat i část, která bude věnována diagnostice, léčbě a medikaci žáků se syndromem ADHD. V diplomové práci budou popsány i konkrétní projevy syndromu ADHD v jednotlivých vývojových období dítěte. Práce bude obsahovat taktéž speciální potřeby při edukaci žáka s ADHD, podpůrná opatření pro žáky s ADHD a inkluzivní přístup vzdělávání. Ve výzkumné části bude využita kvalitativní metoda výzkumu, zahrnující případovou studii, rozhovor a pozorování. Autorka v této části práce zpracuje dvě případové studie žáků s ADHD, tato práce bude rovněž doplněna o rozhovor s matkou dvojčat. Práce původně měla zahrnovat rozhovor s učiteli, ale vzhledem k pravidlům GDPR učitelé odmítli tento rozhovor poskytnout. Z tohoto důvodu je práce rozšířena také o pozorování. Jedná se o pozorování speciálního pedagoga v pedagogicko-psychologické poradně při nápravném cvičení s žákem s ADHD, a navíc SPU a také pozorování speciálního pedagoga ve speciálně pedagogickém centru při přípravě doporučení...cs_CZ
dc.description.abstractThesis consist of theoretical part and empirical part. In the theoretical part of the thesis the author will look into the characteristics of the ADHD syndrome and its subtypes. It will also focus on other issues related to ADHD, such as specific learning disabilities. The author will define the concept of ADHD, including its etiology. The theoretical part will also contain a part that will be devoted to diagnostics, treatment and medication of pupils with ADHD. This part will describe the specific manifestations of ADHD syndrome in each developement stage of a child. There will also be a part dedicated to special education needs and support measures that could be applied to an inclusive approach in education for pupils with ADHD. The research part will use a qualitative research method, including a case study, interview and observation. In this part of the work, the author will focus on two case studies of students with ADHD, supplemented by an interview with the mother of twins. The author intended to include an interview with teachers, but due to GDPR rules, teachers refused to provide one. For this reason, interview will be substituded with an observation.In this observation, we will focus firstly on a work of a pedagogue specialist in a pedagogical-psychological counseling center during a...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectADHDen_US
dc.subjectattention deficit hyperactivity disorderen_US
dc.subjectlearning disabilitiesen_US
dc.subjectspecial education needsen_US
dc.subjecteducationen_US
dc.subjectelementary schoolen_US
dc.subjectpupilen_US
dc.subjectADHDcs_CZ
dc.subjectporucha pozornostics_CZ
dc.subjectporuchy učenícs_CZ
dc.subjectspeciální vzdělávací potřebycs_CZ
dc.subjectvzdělávánícs_CZ
dc.subjectzákladní školacs_CZ
dc.subjectžákcs_CZ
dc.titleVzdělávání žáků s ADHD na základní školecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2021
dcterms.dateAccepted2021-09-08
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId201849
dc.title.translatedEducation of pupils suffering from ADHD in elementary schoolen_US
dc.contributor.refereeThorovská, Alena
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství pedagogiky pro střední školy a vyšší odborné školycs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of Education at Higher Secondary Schools and Collegesen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pedagogiky pro střední školy a vyšší odborné školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of Education at Higher Secondary Schools and Collegesen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce je složena z teoretické a empirické části. V teoretické části práce se autorka bude zabývat charakteristikou syndromu ADHD a jeho podtypy. Autorka se také se soustředí na další problematiky ADHD s ním spojené, jako jsou specifické poruchy učení. Autorka vymezí pojem ADHD včetně jeho etiologie. Teoretická část bude obsahovat i část, která bude věnována diagnostice, léčbě a medikaci žáků se syndromem ADHD. V diplomové práci budou popsány i konkrétní projevy syndromu ADHD v jednotlivých vývojových období dítěte. Práce bude obsahovat taktéž speciální potřeby při edukaci žáka s ADHD, podpůrná opatření pro žáky s ADHD a inkluzivní přístup vzdělávání. Ve výzkumné části bude využita kvalitativní metoda výzkumu, zahrnující případovou studii, rozhovor a pozorování. Autorka v této části práce zpracuje dvě případové studie žáků s ADHD, tato práce bude rovněž doplněna o rozhovor s matkou dvojčat. Práce původně měla zahrnovat rozhovor s učiteli, ale vzhledem k pravidlům GDPR učitelé odmítli tento rozhovor poskytnout. Z tohoto důvodu je práce rozšířena také o pozorování. Jedná se o pozorování speciálního pedagoga v pedagogicko-psychologické poradně při nápravném cvičení s žákem s ADHD, a navíc SPU a také pozorování speciálního pedagoga ve speciálně pedagogickém centru při přípravě doporučení...cs_CZ
uk.abstract.enThesis consist of theoretical part and empirical part. In the theoretical part of the thesis the author will look into the characteristics of the ADHD syndrome and its subtypes. It will also focus on other issues related to ADHD, such as specific learning disabilities. The author will define the concept of ADHD, including its etiology. The theoretical part will also contain a part that will be devoted to diagnostics, treatment and medication of pupils with ADHD. This part will describe the specific manifestations of ADHD syndrome in each developement stage of a child. There will also be a part dedicated to special education needs and support measures that could be applied to an inclusive approach in education for pupils with ADHD. The research part will use a qualitative research method, including a case study, interview and observation. In this part of the work, the author will focus on two case studies of students with ADHD, supplemented by an interview with the mother of twins. The author intended to include an interview with teachers, but due to GDPR rules, teachers refused to provide one. For this reason, interview will be substituded with an observation.In this observation, we will focus firstly on a work of a pedagogue specialist in a pedagogical-psychological counseling center during a...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code3
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV