Zobrazit minimální záznam

Support and motivation of teahers in the integration of children with different mother language in nursary schools
dc.contributor.advisorKitzberger, Jindřich
dc.creatorKnilová, Michaela
dc.date.accessioned2022-04-07T09:16:43Z
dc.date.available2022-04-07T09:16:43Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/147827
dc.description.abstractBakalářská práce se zabývá podporou a motivací učitelů mateřských škol při integraci dětí s odlišným mateřským jazykem z pohledu školského managementu. Cílem práce je analyzovat konkrétní nástroje podpory používané řediteli a služby institucí poskytujících podporu učitelů při integraci dětí s odlišným mateřským jazykem v mateřských školách. Zejména pak ty, které mohou souviset s manažerskou funkcí - vedení lidí. Teoretická část bakalářské práce obsahuje obecná vymezení základních pojmů a legislativu související s tématem, zmíněny jsou též koncepty podpory při vzdělávání dětí s odlišným mateřským jazykem a úloha ředitele z pohledu manažerské funkce vedení lidí - konkrétně tedy jak a čím může ředitel podporovat své učitele při práci s dětmi s odlišným mateřským jazykem. Výzkumná část této práce obsahuje stanovené výzkumné otázky, vychází z uskutečněného dotazníkového šetření, na základě zkušeností pedagogů mateřských škol. Je zaměřena na analýzu metod a forem podpory učitelů a využití těchto možností v praxi. Dále obsahuje odpovědi na výzkumné otázky a získané poznatky též z oblasti motivace učitelů. V závěru práce jsou konkretizována možná doporučení zejména pro ředitele mateřských škol. Protože se v současnosti vzdělávání účastní i děti s odlišným mateřským jazykem, je nutné podporovat pedagogy již...cs_CZ
dc.description.abstractThe bachelor's thesis is focused on a support and a motivation of nursary schools teachers within the process of integration of children with a different mother language - from the perspective of the school management. The aim of the thesis is to analyze specific supportive tools used by principals as well as institutional services provided in order to help teachers with integrating children with a different mother language at nursary schools. Especially those that may be related to the managerial - leading role. The theoretical part of the bachelor thesis contains general definition of basic concepts and legislation related to the topic, different concepts of support at children education with a different mother language and the role of a principal in terms of managerial leadership are mentioned - specifically how the principal can assist his/her teachers within the process of working with children with a different mother language and which tools can be used. The research part of the thesis contains research questions, used for a questionnaire survey, including the real experience of elementary school teachers. It focuses on the analysis of methods and forms of teacher support and its use in practice. It also contains answers to the research questions and acquired knowledge connected to the...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectnursary schoolen_US
dc.subjectleadershipen_US
dc.subjectmotivationen_US
dc.subjectchildren with different mother languageen_US
dc.subjectintegrationen_US
dc.subjectmateřská školacs_CZ
dc.subjectvedení lidícs_CZ
dc.subjectmotivacecs_CZ
dc.subjectděti s odlišným mateřským jazykemcs_CZ
dc.subjectintegracecs_CZ
dc.titlePodpora a motivace učitelů při integraci dětí s odlišným mateřským jazykem v mateřských školáchcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2021
dcterms.dateAccepted2021-09-07
dc.description.departmentKatedra andragogiky a managementu vzdělávánícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId218740
dc.title.translatedSupport and motivation of teahers in the integration of children with different mother language in nursary schoolsen_US
dc.contributor.refereeSvobodová, Zuzana
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineŠkolský managementcs_CZ
thesis.degree.disciplineSchool Managementen_US
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
thesis.degree.programSpecialization in Educationen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra andragogiky a managementu vzdělávánícs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csŠkolský managementcs_CZ
uk.degree-discipline.enSchool Managementen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecialization in Educationen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csBakalářská práce se zabývá podporou a motivací učitelů mateřských škol při integraci dětí s odlišným mateřským jazykem z pohledu školského managementu. Cílem práce je analyzovat konkrétní nástroje podpory používané řediteli a služby institucí poskytujících podporu učitelů při integraci dětí s odlišným mateřským jazykem v mateřských školách. Zejména pak ty, které mohou souviset s manažerskou funkcí - vedení lidí. Teoretická část bakalářské práce obsahuje obecná vymezení základních pojmů a legislativu související s tématem, zmíněny jsou též koncepty podpory při vzdělávání dětí s odlišným mateřským jazykem a úloha ředitele z pohledu manažerské funkce vedení lidí - konkrétně tedy jak a čím může ředitel podporovat své učitele při práci s dětmi s odlišným mateřským jazykem. Výzkumná část této práce obsahuje stanovené výzkumné otázky, vychází z uskutečněného dotazníkového šetření, na základě zkušeností pedagogů mateřských škol. Je zaměřena na analýzu metod a forem podpory učitelů a využití těchto možností v praxi. Dále obsahuje odpovědi na výzkumné otázky a získané poznatky též z oblasti motivace učitelů. V závěru práce jsou konkretizována možná doporučení zejména pro ředitele mateřských škol. Protože se v současnosti vzdělávání účastní i děti s odlišným mateřským jazykem, je nutné podporovat pedagogy již...cs_CZ
uk.abstract.enThe bachelor's thesis is focused on a support and a motivation of nursary schools teachers within the process of integration of children with a different mother language - from the perspective of the school management. The aim of the thesis is to analyze specific supportive tools used by principals as well as institutional services provided in order to help teachers with integrating children with a different mother language at nursary schools. Especially those that may be related to the managerial - leading role. The theoretical part of the bachelor thesis contains general definition of basic concepts and legislation related to the topic, different concepts of support at children education with a different mother language and the role of a principal in terms of managerial leadership are mentioned - specifically how the principal can assist his/her teachers within the process of working with children with a different mother language and which tools can be used. The research part of the thesis contains research questions, used for a questionnaire survey, including the real experience of elementary school teachers. It focuses on the analysis of methods and forms of teacher support and its use in practice. It also contains answers to the research questions and acquired knowledge connected to the...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra andragogiky a managementu vzdělávánícs_CZ
thesis.grade.code3
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV