Show simple item record

Addiction overalp: substituting drug use by gaming from the perspective of users
dc.contributor.advisorVacek, Jaroslav
dc.creatorDaňková, Marie
dc.date.accessioned2022-03-30T09:33:50Z
dc.date.available2022-03-30T09:33:50Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/147750
dc.description.abstractv čj Východiska Problém přesmyku z látkové závislosti na jinou látkovou závislost je známý jev. Jakým způsobem je očima respondentů vnímám přesmyk z látkové závislosti na hraní počítačových her? Zkoumání problematiky nahrazování užívání drog a proces přesmyku, důvody, mechanismy a okolnosti přesmyku ze subjektivního pohledu uživatelů. Formulace cílů, metodologie, výzkumný soubor Byl proveden kvalitativní výzkum. Rozhovory vedené formou narativní analýzy, doplněné o semistrukturovaný rozhovor. Výzkumný soubor se skládal ze smíšeného vzorku pěti respondentů s pozitivní látkovou závislostí, jež nebyla podmíněna aktivním trváním, a současně zkušeností s hraním počítačových her, jež nemuselo splňovat kritéria závislosti. Otázky směřovaly k pochopení procesu přesmyku z látkové závislosti na počítačové hry pohledem uživatelů. Hlavní výsledky Respondenti nalezli shodné projevy při hraní počítačových her jako při látkové závislosti. Oproti látkové závislosti přesmyk na počítačové hry vnímali s menším nadhledem. Jednotlivé fáze přesmyku se nepodařilo popsat, protože se jedná o proces postupný, který si respondenti dlouhou dobu ani s přesmykem nespojovali. Respondenti, kteří si prošli jakýmkoli způsobem léčby udávali malou edukaci o problému přesmyku z látkové závislosti na nelátkové procesy, naopak...cs_CZ
dc.description.abstractv aj Background The problem of substance addiction replacement to another type of addiction is a well-known phenomenon. What is the perception of respondents' eyes on the shift from substance addiction to computer gaming? Exploring the issue of substance use substitution and the process of replacement, the reasons, mechanisms and circumstances of addiction rplacement from the subjective perspective of users. Formulation of objectives, methodology, research population Qualitative research was conducted. Interviews conducted in the form of narrative analysis, supplemented by semi-structured interview. The research population consisted of a mixed sample of five respondents with a positive substance dependence that was not of active duration and a current experience of computer gaming that may not have met the criteria of dependence. The questions were aimed at understanding the process of addiction replacement from substance dependence to computer games through the users' perspectives. The main results Respondents found the same manifestations in computer gaming as in substance addiction. Compared to substance addiction, they perceived an addiiction replacement to computer games with less detachment. It was not possible to describe the replacement phases because it is a gradual process that the...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, 1. lékařská fakultacs_CZ
dc.subjectsubstance addictionen_US
dc.subjectgamingen_US
dc.subjectaddiction overlapen_US
dc.subjectqualitative analysisen_US
dc.subjectnarrative researchen_US
dc.subjectlátková závislostcs_CZ
dc.subjecthraní hercs_CZ
dc.subjectpřesmyk závislostics_CZ
dc.subjectkvalitativní analýzacs_CZ
dc.subjectnarativní výzkumcs_CZ
dc.titlePřesmyk závislosti: nahrazování užívání drog hraním počítačových her očima uživatelůcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2021
dcterms.dateAccepted2021-09-06
dc.description.departmentDepartment of Addictology First Faculty of Medicine Charles University and General University Hospital in Pragueen_US
dc.description.departmentKlinika adiktologie 1. LF UK a VFNcs_CZ
dc.description.faculty1. lékařská fakultacs_CZ
dc.description.facultyFirst Faculty of Medicineen_US
dc.identifier.repId219554
dc.title.translatedAddiction overalp: substituting drug use by gaming from the perspective of usersen_US
dc.contributor.refereeJaníková, Barbara
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineAdiktologiecs_CZ
thesis.degree.disciplineAddictologyen_US
thesis.degree.programSpecializace ve zdravotnictvícs_CZ
thesis.degree.programSpecializations in Health Serviceen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-cs1. lékařská fakulta::Klinika adiktologie 1. LF UK a VFNcs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFirst Faculty of Medicine::Department of Addictology First Faculty of Medicine Charles University and General University Hospital in Pragueen_US
uk.faculty-name.cs1. lékařská fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFirst Faculty of Medicineen_US
uk.faculty-abbr.cs1.LFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAdiktologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enAddictologyen_US
uk.degree-program.csSpecializace ve zdravotnictvícs_CZ
uk.degree-program.enSpecializations in Health Serviceen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csv čj Východiska Problém přesmyku z látkové závislosti na jinou látkovou závislost je známý jev. Jakým způsobem je očima respondentů vnímám přesmyk z látkové závislosti na hraní počítačových her? Zkoumání problematiky nahrazování užívání drog a proces přesmyku, důvody, mechanismy a okolnosti přesmyku ze subjektivního pohledu uživatelů. Formulace cílů, metodologie, výzkumný soubor Byl proveden kvalitativní výzkum. Rozhovory vedené formou narativní analýzy, doplněné o semistrukturovaný rozhovor. Výzkumný soubor se skládal ze smíšeného vzorku pěti respondentů s pozitivní látkovou závislostí, jež nebyla podmíněna aktivním trváním, a současně zkušeností s hraním počítačových her, jež nemuselo splňovat kritéria závislosti. Otázky směřovaly k pochopení procesu přesmyku z látkové závislosti na počítačové hry pohledem uživatelů. Hlavní výsledky Respondenti nalezli shodné projevy při hraní počítačových her jako při látkové závislosti. Oproti látkové závislosti přesmyk na počítačové hry vnímali s menším nadhledem. Jednotlivé fáze přesmyku se nepodařilo popsat, protože se jedná o proces postupný, který si respondenti dlouhou dobu ani s přesmykem nespojovali. Respondenti, kteří si prošli jakýmkoli způsobem léčby udávali malou edukaci o problému přesmyku z látkové závislosti na nelátkové procesy, naopak...cs_CZ
uk.abstract.env aj Background The problem of substance addiction replacement to another type of addiction is a well-known phenomenon. What is the perception of respondents' eyes on the shift from substance addiction to computer gaming? Exploring the issue of substance use substitution and the process of replacement, the reasons, mechanisms and circumstances of addiction rplacement from the subjective perspective of users. Formulation of objectives, methodology, research population Qualitative research was conducted. Interviews conducted in the form of narrative analysis, supplemented by semi-structured interview. The research population consisted of a mixed sample of five respondents with a positive substance dependence that was not of active duration and a current experience of computer gaming that may not have met the criteria of dependence. The questions were aimed at understanding the process of addiction replacement from substance dependence to computer games through the users' perspectives. The main results Respondents found the same manifestations in computer gaming as in substance addiction. Compared to substance addiction, they perceived an addiiction replacement to computer games with less detachment. It was not possible to describe the replacement phases because it is a gradual process that the...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, 1. lékařská fakulta, Klinika adiktologie 1. LF UK a VFNcs_CZ
thesis.grade.code3
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV