dc.contributor.advisor | Mazurová, Lucie | |
dc.creator | Hrbáčová, Daniela | |
dc.date.accessioned | 2022-04-06T11:39:26Z | |
dc.date.available | 2022-04-06T11:39:26Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/147713 | |
dc.description.abstract | Tato práce se zabývá systémy bonus-malus v pojištění odpovědnosti za škodu způ- sobenou provozem motorového vozidla. Bonus-malus systém se užívá k upravení apri- orně stanoveného tarifního pojistného na základě individuálního škodního průběhu. Tato další úprava sazby pojistného slouží k tomu, aby byly náklady na pojistná plnění ještě spravedlivěji rozloženy mezi pojistníky v jedné tarifní třídě. Průchod řidiče systémem modelujeme pomocí homogenních markovských řetězců. Výsledkem práce je posouzení efektivnosti systémů užívaných dvěma pojišťovnami v České republice na modelovém pojistném kmeni. 1 | cs_CZ |
dc.description.abstract | This thesis deals with bonus-malus systems during motor third party liability insu- rance. Bonus-malus system is used to adjust apriori set tariff premium according to the individual claims. This fruther adjustment of premium rate serves to make claim costs even more fair distributed among policyholders in one tariff class. We model driver's passage through the system as a homogenous Markov chain. The result of this thesis is the assessment of the efficiency of the systems used by two insurance companies in the Czech Republic on a model insurance portfolio. 1 | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta | cs_CZ |
dc.subject | system bonus-malus|Loimaranta efficiency|De Pril efficiency | en_US |
dc.subject | bonus-malus systém|Loimarantova efektivita|De Prilova efektivita | cs_CZ |
dc.title | Efektivita systémů bonus-malus | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2021 | |
dcterms.dateAccepted | 2021-09-03 | |
dc.description.department | Department of Probability and Mathematical Statistics | en_US |
dc.description.department | Katedra pravděpodobnosti a matematické statistiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Matematicko-fyzikální fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Mathematics and Physics | en_US |
dc.identifier.repId | 230187 | |
dc.title.translated | Efficiency of bonus-malus systems | en_US |
dc.contributor.referee | Kříž, Pavel | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Finanční matematika | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Financial Mathematics | en_US |
thesis.degree.program | Mathematics | en_US |
thesis.degree.program | Matematika | cs_CZ |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Matematicko-fyzikální fakulta::Katedra pravděpodobnosti a matematické statistiky | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Mathematics and Physics::Department of Probability and Mathematical Statistics | en_US |
uk.faculty-name.cs | Matematicko-fyzikální fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Mathematics and Physics | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | MFF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Finanční matematika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Financial Mathematics | en_US |
uk.degree-program.cs | Matematika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Mathematics | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Tato práce se zabývá systémy bonus-malus v pojištění odpovědnosti za škodu způ- sobenou provozem motorového vozidla. Bonus-malus systém se užívá k upravení apri- orně stanoveného tarifního pojistného na základě individuálního škodního průběhu. Tato další úprava sazby pojistného slouží k tomu, aby byly náklady na pojistná plnění ještě spravedlivěji rozloženy mezi pojistníky v jedné tarifní třídě. Průchod řidiče systémem modelujeme pomocí homogenních markovských řetězců. Výsledkem práce je posouzení efektivnosti systémů užívaných dvěma pojišťovnami v České republice na modelovém pojistném kmeni. 1 | cs_CZ |
uk.abstract.en | This thesis deals with bonus-malus systems during motor third party liability insu- rance. Bonus-malus system is used to adjust apriori set tariff premium according to the individual claims. This fruther adjustment of premium rate serves to make claim costs even more fair distributed among policyholders in one tariff class. We model driver's passage through the system as a homogenous Markov chain. The result of this thesis is the assessment of the efficiency of the systems used by two insurance companies in the Czech Republic on a model insurance portfolio. 1 | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, Katedra pravděpodobnosti a matematické statistiky | cs_CZ |
thesis.grade.code | 2 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |