Zobrazit minimální záznam

Efficiency of bonus-malus systems
dc.contributor.advisorMazurová, Lucie
dc.creatorHrbáčová, Daniela
dc.date.accessioned2022-04-06T11:39:26Z
dc.date.available2022-04-06T11:39:26Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/147713
dc.description.abstractTato práce se zabývá systémy bonus-malus v pojištění odpovědnosti za škodu způ- sobenou provozem motorového vozidla. Bonus-malus systém se užívá k upravení apri- orně stanoveného tarifního pojistného na základě individuálního škodního průběhu. Tato další úprava sazby pojistného slouží k tomu, aby byly náklady na pojistná plnění ještě spravedlivěji rozloženy mezi pojistníky v jedné tarifní třídě. Průchod řidiče systémem modelujeme pomocí homogenních markovských řetězců. Výsledkem práce je posouzení efektivnosti systémů užívaných dvěma pojišťovnami v České republice na modelovém pojistném kmeni. 1cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis deals with bonus-malus systems during motor third party liability insu- rance. Bonus-malus system is used to adjust apriori set tariff premium according to the individual claims. This fruther adjustment of premium rate serves to make claim costs even more fair distributed among policyholders in one tariff class. We model driver's passage through the system as a homogenous Markov chain. The result of this thesis is the assessment of the efficiency of the systems used by two insurance companies in the Czech Republic on a model insurance portfolio. 1en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.subjectsystem bonus-malus|Loimaranta efficiency|De Pril efficiencyen_US
dc.subjectbonus-malus systém|Loimarantova efektivita|De Prilova efektivitacs_CZ
dc.titleEfektivita systémů bonus-maluscs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2021
dcterms.dateAccepted2021-09-03
dc.description.departmentDepartment of Probability and Mathematical Statisticsen_US
dc.description.departmentKatedra pravděpodobnosti a matematické statistikycs_CZ
dc.description.facultyMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Mathematics and Physicsen_US
dc.identifier.repId230187
dc.title.translatedEfficiency of bonus-malus systemsen_US
dc.contributor.refereeKříž, Pavel
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineFinanční matematikacs_CZ
thesis.degree.disciplineFinancial Mathematicsen_US
thesis.degree.programMathematicsen_US
thesis.degree.programMatematikacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csMatematicko-fyzikální fakulta::Katedra pravděpodobnosti a matematické statistikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Mathematics and Physics::Department of Probability and Mathematical Statisticsen_US
uk.faculty-name.csMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Mathematics and Physicsen_US
uk.faculty-abbr.csMFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csFinanční matematikacs_CZ
uk.degree-discipline.enFinancial Mathematicsen_US
uk.degree-program.csMatematikacs_CZ
uk.degree-program.enMathematicsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTato práce se zabývá systémy bonus-malus v pojištění odpovědnosti za škodu způ- sobenou provozem motorového vozidla. Bonus-malus systém se užívá k upravení apri- orně stanoveného tarifního pojistného na základě individuálního škodního průběhu. Tato další úprava sazby pojistného slouží k tomu, aby byly náklady na pojistná plnění ještě spravedlivěji rozloženy mezi pojistníky v jedné tarifní třídě. Průchod řidiče systémem modelujeme pomocí homogenních markovských řetězců. Výsledkem práce je posouzení efektivnosti systémů užívaných dvěma pojišťovnami v České republice na modelovém pojistném kmeni. 1cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis deals with bonus-malus systems during motor third party liability insu- rance. Bonus-malus system is used to adjust apriori set tariff premium according to the individual claims. This fruther adjustment of premium rate serves to make claim costs even more fair distributed among policyholders in one tariff class. We model driver's passage through the system as a homogenous Markov chain. The result of this thesis is the assessment of the efficiency of the systems used by two insurance companies in the Czech Republic on a model insurance portfolio. 1en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, Katedra pravděpodobnosti a matematické statistikycs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV