Zobrazit minimální záznam

Retail trade at Prague-Smíchov: spatial differentiation of convenience stores and prices of goods
dc.contributor.advisorPospíšilová, Lucie
dc.creatorŠebesta, Jan
dc.date.accessioned2022-04-11T10:01:52Z
dc.date.available2022-04-11T10:01:52Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/147652
dc.description.abstractPráce se zabývá specifickým druhem maloobchodních jednotek s potravinami - tzv. večerkami - v lokalitě centrálního Smíchova v Praze. Cílem práce je prozkoumat prostorovou diferenciaci těchto prodejen a jejich cen a zjistit souvislosti mezi jednotlivými charakteristikami a cenovou úrovní večerek. Výzkum byl situován do území silně diferencovaného svojí socioekonomickou úrovní, stavem fyzického prostředí i funkčním využitím s příslibem odhalení významnějších rozdílů. Teoretická část je zaměřena na přesné vymezení večerek a vývoj maloobchodu v Praze s důrazem na vnitřní město. Rozebírány jsou v ní také principy cenotvorby a lokalizace maloobchodu, z nichž pro svůj výzkum vycházím. V metodické části vymezuji a popisuji zkoumané území, použitá data, jejich sběr a následné zpracování. V poslední kapitole jsou především za pomoci map prezentovány zjištěné výsledky. Práce je založena zejména na rozsáhlých terénních šetřeních a průzkumu prostorových dat. Hlavním faktorem ovlivňujícím diferenciaci večerek a jejich cen se ukázala být lokalizace provozovny, naprosto klíčový vliv mělo umístění prodejny na některé z hlavních ulic. Klíčová slova: maloobchod, večerky, ceny, diferenciace, lokalizace, Smíchov, Praha.cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis addresses a specific type of retail units - convenience stores - in the locality of central Smíchov in Prague. The aim is to explore spatial differentiation of these stores and the prices of goods in them and to detect the link between the characteristics and price levels of convenience stores. The research was situated in a location strongly differentiated by its socioeconomic status, the physical environment and functional usage. This promises a revelation of significant and interesting outcomes. The theoretical part of the thesis focuses on the accurate definition of convenience stores and the evolution of retail in Prague with emphasis on its inner city. In the methodical part I focus on the researched area delimitation and specification and the description of the data collection and processing. The last chapter summarizes the results, which are presented mainly by maps. The work is primarily based on extensive field research and spatial data survey. The localization of the store is the main factor influencing the differentiation of convenience stores and their prices. The location on the main street is the key determinant. Key words: retail trade, convenience stores, prices, differentiation, localization, Smíchov, Prague.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakultacs_CZ
dc.subjectretail tradeen_US
dc.subjectconvenience storesen_US
dc.subjectpricesen_US
dc.subjectdifferentiationen_US
dc.subjectlocalizationen_US
dc.subjectSmíchov,Pragueen_US
dc.subjectmaloobchodcs_CZ
dc.subjectvečerkycs_CZ
dc.subjectcenycs_CZ
dc.subjectdiferenciacecs_CZ
dc.subjectlokalizacecs_CZ
dc.subjectSmíchovcs_CZ
dc.subjectPrahacs_CZ
dc.titleMaloobchod na pražském Smíchově: prostorová diferenciace večerek a cen zbožícs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2021
dcterms.dateAccepted2021-09-02
dc.description.departmentDepartment of Social Geography and Regional Developmenten_US
dc.description.departmentKatedra sociální geografie a regionálního rozvojecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Scienceen_US
dc.description.facultyPřírodovědecká fakultacs_CZ
dc.identifier.repId232445
dc.title.translatedRetail trade at Prague-Smíchov: spatial differentiation of convenience stores and prices of goodsen_US
dc.contributor.refereeSýkora, Jan
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSociální geografie a geoinformatikacs_CZ
thesis.degree.disciplineSocial Geography and Geoinformaticsen_US
thesis.degree.programGeografiecs_CZ
thesis.degree.programGeographyen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPřírodovědecká fakulta::Katedra sociální geografie a regionálního rozvojecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Science::Department of Social Geography and Regional Developmenten_US
uk.faculty-name.csPřírodovědecká fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Scienceen_US
uk.faculty-abbr.csPřFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociální geografie a geoinformatikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSocial Geography and Geoinformaticsen_US
uk.degree-program.csGeografiecs_CZ
uk.degree-program.enGeographyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPráce se zabývá specifickým druhem maloobchodních jednotek s potravinami - tzv. večerkami - v lokalitě centrálního Smíchova v Praze. Cílem práce je prozkoumat prostorovou diferenciaci těchto prodejen a jejich cen a zjistit souvislosti mezi jednotlivými charakteristikami a cenovou úrovní večerek. Výzkum byl situován do území silně diferencovaného svojí socioekonomickou úrovní, stavem fyzického prostředí i funkčním využitím s příslibem odhalení významnějších rozdílů. Teoretická část je zaměřena na přesné vymezení večerek a vývoj maloobchodu v Praze s důrazem na vnitřní město. Rozebírány jsou v ní také principy cenotvorby a lokalizace maloobchodu, z nichž pro svůj výzkum vycházím. V metodické části vymezuji a popisuji zkoumané území, použitá data, jejich sběr a následné zpracování. V poslední kapitole jsou především za pomoci map prezentovány zjištěné výsledky. Práce je založena zejména na rozsáhlých terénních šetřeních a průzkumu prostorových dat. Hlavním faktorem ovlivňujícím diferenciaci večerek a jejich cen se ukázala být lokalizace provozovny, naprosto klíčový vliv mělo umístění prodejny na některé z hlavních ulic. Klíčová slova: maloobchod, večerky, ceny, diferenciace, lokalizace, Smíchov, Praha.cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis addresses a specific type of retail units - convenience stores - in the locality of central Smíchov in Prague. The aim is to explore spatial differentiation of these stores and the prices of goods in them and to detect the link between the characteristics and price levels of convenience stores. The research was situated in a location strongly differentiated by its socioeconomic status, the physical environment and functional usage. This promises a revelation of significant and interesting outcomes. The theoretical part of the thesis focuses on the accurate definition of convenience stores and the evolution of retail in Prague with emphasis on its inner city. In the methodical part I focus on the researched area delimitation and specification and the description of the data collection and processing. The last chapter summarizes the results, which are presented mainly by maps. The work is primarily based on extensive field research and spatial data survey. The localization of the store is the main factor influencing the differentiation of convenience stores and their prices. The location on the main street is the key determinant. Key words: retail trade, convenience stores, prices, differentiation, localization, Smíchov, Prague.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, Katedra sociální geografie a regionálního rozvojecs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV