Zobrazit minimální záznam

The Influence of macroeconomic factors on performance in eSports
dc.contributor.advisorŠíma, Jan
dc.creatorHlinka, Vladimír
dc.date.accessioned2022-04-05T11:25:14Z
dc.date.available2022-04-05T11:25:14Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/147647
dc.description.abstractNázev: Vliv makroekonomických faktorů na úspěšnost hráčů esportu Cíle: Cílem této práce je nalézt statisticky významné faktory úspěchu v prostředí profesionálního hraní her. Na základě regresních koeficientů lze dále předpovědět, jakou měrou každý zjištěný faktor přispívá do výsledného regresního modelu. Výsledky výzkumu by na závěr měly být srovnány s výsledky obdobných prací z prostředí tradičních sportů. Metody: K analýze sekundárních dat bylo užito mnohonásobné lineární regrese. K testování předpokladů regresní analýzy bylo užito Pearsonova korelačního koeficientu. Statistická významnost dat byla testována na hladině významnosti α = 0,05. Regresní model byl sestaven po předchozím testování předpokladů mnohonásobné lineární regrese s využitím programu IBM SPSS Statistics 27. Výsledky: Po vyhodnocení předpokladů regresní analýzy zůstalo celkem 5 proměnných, které byly užity v regresním modelu. Program SPSS odhalil statistickou významnost pouze u 4 ukazatelů: Počet obyvatel, Zápis na vysoké školy, Uživatelé internetu a Export moderních technologií. Největší relativní sílu v modelu mají Počet obyvatel a Zápis na vysoké školy. Většina výzkumů z oblasti tradičních sportů identifikuje ukazatel HDP na obyvatele jako významný faktor úspěchu, tento předpoklad se ale v prostředí esportu nepotvrdil....cs_CZ
dc.description.abstractTitle: The Influence of macroeconomic factors on performance in eSports Objectives: The main objective of this work is to find determinants of success in eSports. Furthermore, interpreting regression coefficients gives us the opportunity to point out the most important factors of success in eSports and also to compare their relative strenght in regression model. The results of the regression analysis will be put in comparison with the outcomes of similiar papers on this topic, mainly focused on the performance in traditional sports. Methods: To analyse our collected secondary data, we use multiple linear regression model. To test some of the assumptions of regression, Pearson correlation coefficient was used. The dataset was tested on the 5 % significance level. The regression model was made via IBM SPSS Statistics 27. Results: There were only 5 independent variables left in the model after testing all the linear regression assumptions. From these 5, only 4 were statistically significant: Population, School enrollment (tertiary), Internet users per 100 and High-technology exports. Population and School enrollment have the most relative strenght in the regression model. Many authors mention GDP per capita as an important predictor of success in traditional sports, however this study does not...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.subjectsuccess determinantsen_US
dc.subjecteconomic indicatorsen_US
dc.subjectregression analysisen_US
dc.subjectmultiple linear regressionen_US
dc.subjectfaktory úspěchucs_CZ
dc.subjectekonomické ukazatelecs_CZ
dc.subjectregresní analýzacs_CZ
dc.subjectmnohonásobná lineární regresecs_CZ
dc.titleVliv makroekonomických faktorů na výkonnost hráčů esportucs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2021
dcterms.dateAccepted2021-09-02
dc.description.departmentManagementcs_CZ
dc.description.facultyFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Physical Education and Sporten_US
dc.identifier.repId223409
dc.title.translatedThe Influence of macroeconomic factors on performance in eSportsen_US
dc.contributor.refereeVoráček, Josef
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineManagement tělesné výchovy a sportucs_CZ
thesis.degree.disciplineSports Managementen_US
thesis.degree.programPhysical Education and Sporten_US
thesis.degree.programTělesná výchova a sportcs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta tělesné výchovy a sportu::Managementcs_CZ
uk.faculty-name.csFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Physical Education and Sporten_US
uk.faculty-abbr.csFTVScs_CZ
uk.degree-discipline.csManagement tělesné výchovy a sportucs_CZ
uk.degree-discipline.enSports Managementen_US
uk.degree-program.csTělesná výchova a sportcs_CZ
uk.degree-program.enPhysical Education and Sporten_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csNázev: Vliv makroekonomických faktorů na úspěšnost hráčů esportu Cíle: Cílem této práce je nalézt statisticky významné faktory úspěchu v prostředí profesionálního hraní her. Na základě regresních koeficientů lze dále předpovědět, jakou měrou každý zjištěný faktor přispívá do výsledného regresního modelu. Výsledky výzkumu by na závěr měly být srovnány s výsledky obdobných prací z prostředí tradičních sportů. Metody: K analýze sekundárních dat bylo užito mnohonásobné lineární regrese. K testování předpokladů regresní analýzy bylo užito Pearsonova korelačního koeficientu. Statistická významnost dat byla testována na hladině významnosti α = 0,05. Regresní model byl sestaven po předchozím testování předpokladů mnohonásobné lineární regrese s využitím programu IBM SPSS Statistics 27. Výsledky: Po vyhodnocení předpokladů regresní analýzy zůstalo celkem 5 proměnných, které byly užity v regresním modelu. Program SPSS odhalil statistickou významnost pouze u 4 ukazatelů: Počet obyvatel, Zápis na vysoké školy, Uživatelé internetu a Export moderních technologií. Největší relativní sílu v modelu mají Počet obyvatel a Zápis na vysoké školy. Většina výzkumů z oblasti tradičních sportů identifikuje ukazatel HDP na obyvatele jako významný faktor úspěchu, tento předpoklad se ale v prostředí esportu nepotvrdil....cs_CZ
uk.abstract.enTitle: The Influence of macroeconomic factors on performance in eSports Objectives: The main objective of this work is to find determinants of success in eSports. Furthermore, interpreting regression coefficients gives us the opportunity to point out the most important factors of success in eSports and also to compare their relative strenght in regression model. The results of the regression analysis will be put in comparison with the outcomes of similiar papers on this topic, mainly focused on the performance in traditional sports. Methods: To analyse our collected secondary data, we use multiple linear regression model. To test some of the assumptions of regression, Pearson correlation coefficient was used. The dataset was tested on the 5 % significance level. The regression model was made via IBM SPSS Statistics 27. Results: There were only 5 independent variables left in the model after testing all the linear regression assumptions. From these 5, only 4 were statistically significant: Population, School enrollment (tertiary), Internet users per 100 and High-technology exports. Population and School enrollment have the most relative strenght in the regression model. Many authors mention GDP per capita as an important predictor of success in traditional sports, however this study does not...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu, Managementcs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV