Vliv masové kultury na životní styl obyvatel České republiky
The Influence of Mass Culture on Czech lifestyle
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/147359Identifikátory
SIS: 74863
Kolekce
- Kvalifikační práce [18438]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Šafr, Jiří
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Sociologie a sociální politika
Katedra / ústav / klinika
Katedra sociologie
Datum obhajoby
16. 6. 2009
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Bakalářská práce "Vliv masové kultury na životní styl obyvatel České republiky" se zabývá působením masové kultury na přejímání postojů, vzorců chování a hodnotových orientací a jejich začlenění do životního stylu. Teoretická část práce si klade za cíl vymezení základních pojmů vztahujících se k tématu. Empirická část je sekundární analýzou dat Media Projektu 2007 a vychází také z výsledků šetření CVVM SOÚ AV ČR. Výzkumná část dokládá vliv masové kultury, předávané zejména masovými médii (tiskem a televizí), na životní styl. Ten je pro potřeby této práce operacionalizován jako způsob trávení volného času. Životní styl je tedy popsán pomocí aktivit, jimiž se lidé ve svém volném čase věnují. Dále je pozorováno, jakou roli zde sehrává vliv masové kutury, jak se ve svých volnočasových aktivitách od sebe liší čtenáři různých tipů deníků a magazínů a diváci preferující různé televizní stanice.
This Bachelor Thesis, entitled "The Influence of Mass Culture on Czech lifestyle" deals with the impact of mass culture on attitudes held, models of behavior and values and their integration to lifestyle. The theoretical section aimes at defining the essential ideas and concepts which are connected with the subject-matter. The Research part makes particular use of the quantitative analysis of Media Project 2007 and from the CVVM SOU AV CR's survey, as its starting points. The analytical section illustrates the influence of the mass culture conveyed especially by mass media (the press and television), on the lifestyle. For the purposes of this piece of the work, 'lifestyle' is taken to mean activities which people do in their leisure time. The analysis then seeks to examine what role is played by mass culture and what differences exist, in terms of in leisure time is spent, between readers of various type of daily papers and magazines and viewers of various TV stations.