Zobrazit minimální záznam

Methodology of using combat games in the environment of alternative forest schools of pre-primary and primary education, as possible prevention of bullying and healthy development of pupils.
dc.contributor.advisorKazík, Petr
dc.creatorNováková, Sandra
dc.date.accessioned2022-04-07T09:47:14Z
dc.date.available2022-04-07T09:47:14Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/147105
dc.description.abstractDiplomová práce "Metodika využití bojových her v prostředí alternativních lesních škol preprimárního a primárního vzdělávání, jako možné prevence šikany." poukazuje na oblast her dětí, která je ze své podstaty spojena s takovým fyzickým projevem, že u dospělých jedinců může vzbuzovat nejrůznější obavy. Bojové a úpolové hry, o kterých je řeč, jsou v této diplomové práci uchopeny jako druh her, někdy možná opomíjených, avšak nezbytných pro zdravý vývoj osobnosti dětí. Jestliže je rozvoj dětí a žáků cílem školských zařízení, pak právě možné zařazení bojové a úpolové hry do těchto prostředí se jeví jako vhodně rozvíjející. Alternativní školy, v tomto případě lesní mateřské a základní školy, jsou natolik otevřené inovacím, že si je tato diplomová práce zvolila pro pomyslné zasazení bojové hry do jejich kurikula. Je zde také nastíněn možný kontext mezi vědomou bojovou hrou dětí a jejich vnímání šikany, či případný vliv bojové hry na eliminaci těchto nežádoucích projevů chování. Empirická část formuluje metodický materiál v souladu s blíže popsanou charakteristikou vybraných školských zařízení. Sběr dat probíhá online dotazníkovým šetřením průvodcům lesních mateřských a základních škol. Utváření metodiky ovlivnilo studium relevantních dokumentů a virálních dat s tematikou bojových a úpolových her,...cs_CZ
dc.description.abstractThe diploma thesis "Methodology of the use of rough-and-tumble play in the environment of alternative forest schools of pre-primary and primary education as a possible prevention of bullying." points to the area of children's games, which are inherently associated with such physical manifestation that it can cause all sorts of concerns in adults. The rough-and-tumble play as well as fighting and combat play are in question considered in this thesis as a kind of games, sometimes possibly neglected, but necessary for the healthy development of children's personalities. If the development of children and pupils is the goal of school facilities, then the possible inclusion of combat and combat games in these environments seems to be suitably developing. Alternative schools, in this case forest kindergartens and primary schools, are so open to innovation that this thesis chose them for the imaginary incorporation of rough-and- tumble play into their curriculum. It also outlines the possible context between the conscious fighting game of children and their perception of bullying, or the possible influence of the fighting game on the elimination of these undesirable behaviours. The empirical part formulates methodological material in accordance with the described characteristics of selected schools. Data...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectrough-and-tumble playen_US
dc.subjectfighting-and-combat playen_US
dc.subjectpre-primary educationen_US
dc.subjectprimary educationen_US
dc.subjectforest schoolsen_US
dc.subjectprevention of bullyingen_US
dc.subjectaggressionen_US
dc.subjectpupil developmenten_US
dc.subjectbojové hrycs_CZ
dc.subjectúpolové hry preprimární vzdělávánícs_CZ
dc.subjectzákladní vzdělávánícs_CZ
dc.subjectlesní školycs_CZ
dc.subjectprevence šikanycs_CZ
dc.subjectagresivitacs_CZ
dc.subjectrozvoj žákůcs_CZ
dc.titleMetodika využití bojových her v prostředí alternativních lesních škol preprimárního a primárního vzdělávání, jako možná prevence šikany a zdravý rozvoj žáků.cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2021
dcterms.dateAccepted2021-01-11
dc.description.departmentKatedra andragogiky a managementu vzdělávánícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId225405
dc.title.translatedMethodology of using combat games in the environment of alternative forest schools of pre-primary and primary education, as possible prevention of bullying and healthy development of pupils.en_US
dc.contributor.refereePaulovčáková, Lucie
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineManagement vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.disciplineManagement of Educationen_US
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
thesis.degree.programSpecializations in Pedagogyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra andragogiky a managementu vzdělávánícs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csManagement vzdělávánícs_CZ
uk.degree-discipline.enManagement of Educationen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecializations in Pedagogyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce "Metodika využití bojových her v prostředí alternativních lesních škol preprimárního a primárního vzdělávání, jako možné prevence šikany." poukazuje na oblast her dětí, která je ze své podstaty spojena s takovým fyzickým projevem, že u dospělých jedinců může vzbuzovat nejrůznější obavy. Bojové a úpolové hry, o kterých je řeč, jsou v této diplomové práci uchopeny jako druh her, někdy možná opomíjených, avšak nezbytných pro zdravý vývoj osobnosti dětí. Jestliže je rozvoj dětí a žáků cílem školských zařízení, pak právě možné zařazení bojové a úpolové hry do těchto prostředí se jeví jako vhodně rozvíjející. Alternativní školy, v tomto případě lesní mateřské a základní školy, jsou natolik otevřené inovacím, že si je tato diplomová práce zvolila pro pomyslné zasazení bojové hry do jejich kurikula. Je zde také nastíněn možný kontext mezi vědomou bojovou hrou dětí a jejich vnímání šikany, či případný vliv bojové hry na eliminaci těchto nežádoucích projevů chování. Empirická část formuluje metodický materiál v souladu s blíže popsanou charakteristikou vybraných školských zařízení. Sběr dat probíhá online dotazníkovým šetřením průvodcům lesních mateřských a základních škol. Utváření metodiky ovlivnilo studium relevantních dokumentů a virálních dat s tematikou bojových a úpolových her,...cs_CZ
uk.abstract.enThe diploma thesis "Methodology of the use of rough-and-tumble play in the environment of alternative forest schools of pre-primary and primary education as a possible prevention of bullying." points to the area of children's games, which are inherently associated with such physical manifestation that it can cause all sorts of concerns in adults. The rough-and-tumble play as well as fighting and combat play are in question considered in this thesis as a kind of games, sometimes possibly neglected, but necessary for the healthy development of children's personalities. If the development of children and pupils is the goal of school facilities, then the possible inclusion of combat and combat games in these environments seems to be suitably developing. Alternative schools, in this case forest kindergartens and primary schools, are so open to innovation that this thesis chose them for the imaginary incorporation of rough-and- tumble play into their curriculum. It also outlines the possible context between the conscious fighting game of children and their perception of bullying, or the possible influence of the fighting game on the elimination of these undesirable behaviours. The empirical part formulates methodological material in accordance with the described characteristics of selected schools. Data...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra andragogiky a managementu vzdělávánícs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV