Show simple item record

Differences in application of physical exercise and sports at children at different stages of mental handicap / at the primary school and secondary school Pomněnka o.p.s./.
dc.contributor.advisorStrnad, Pavel
dc.creatorJancyková, Kamila
dc.date.accessioned2017-04-10T09:48:48Z
dc.date.available2017-04-10T09:48:48Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/14673
dc.description.abstractTitle of the diploma thesis: Differences in application of physical exercise and sports at children at different stages ofmental handicap lat the primary school and secundary school Pomněnka o.p.s./. The task ofwork: The task of this graduation thesis is to find out, how differ the content of physical training and the use ofsports at students with different degree of dysphrenia on the basic and on the secondary school Pomněnka o.p.s. The work is focused beside the gymnastics hours in the school also to out-of-school activities. Themethod: The survey was provided in all classes of the basic school and of the special school Pomněnka o.p.s. The interview was used as basic method. The first part of questionnaire was designed for the parents and it serves for ascertain of approach and interest of respondents about the physical training oftheir children. The second part contains questions for the class teachers ofdisabled children and it is focused to the assignment ofdifferences in the content ofgymnastic hours in the individua! classes. The results: The results of interview's first part showed, that there is a minimal diference in the approach of parents to the physical activities of children at light and medium mental disability, the children participate on recondition stays and sport bees in the...en_US
dc.description.abstractNázev práce: Rozdíly ve využití tělesné výchovy a sportu u dětí s růmým stupněm mentálního postižení /v základní a střední škole Pomněnka o.p.s./. Title of the diploma thesis: Differences in application of physical exercise and sports at children at different stages ofmental handicap /at the primary school and secundary school Pomněnka o.p.s./. Cíle práce: Cílem diplomové práce je zjistit, jak se liší obsah tělesné výchovy a využití sportů u žáků s růmým stupněm mentálního postižení na základní a střední škole Pomněnka o.p.s. Práce je zaměřena kromě školní tělesné výchovy také na mimoškolní aktivity. Metoda: Průzkum byl proveden ve všech třídách základní a speciální školy Pomněnka o.p.s. Základní metodou bylo dotazníkové šetření. První část je určena pro rodiče a slouží ke zmapovárú přístupu a zájmu respondentů o tělesné aktivity jejich dětí. Druhá část se dotazuje třídních učitelů mentálně postižených dětí a je zaměřena na zjišťovárú rozdílů v obsahu hodin tělesné výchovy jednotlivých tříd. Výsledky: Výsledky první části dotazníkového šetření nám ukázaly, že u lehké a středně těžké formy mentální retardace je rozdíl v přístupu rodičů k tělesným aktivitám dětí minimální, děti se nejen účastní rekondičních pobytů a sportovních kroužků v rámci školy, ale často také provozují sport a pohybové aktivity...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.titleRozdíly ve využítí tělesné výchovy a sportu u dětí s různým stupněm mentálního postižení / v základní a střední škole Pomněnka o.p.s./.cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2008
dcterms.dateAccepted2008-05-05
dc.description.departmentZdravotní TV a tělovýchovné lékařstvícs_CZ
dc.description.facultyFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Physical Education and Sporten_US
dc.identifier.repId57751
dc.title.translatedDifferences in application of physical exercise and sports at children at different stages of mental handicap / at the primary school and secondary school Pomněnka o.p.s./.en_US
dc.contributor.refereeFlemrová, Miroslava
dc.identifier.aleph001001076
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineAdapted Physical and Occupational Educationen_US
thesis.degree.disciplineTělesná a pracovní výchova zdravotně postiženýchcs_CZ
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta tělesné výchovy a sportu::Zdravotní TV a tělovýchovné lékařstvícs_CZ
uk.faculty-name.csFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Physical Education and Sporten_US
uk.faculty-abbr.csFTVScs_CZ
uk.degree-discipline.csTělesná a pracovní výchova zdravotně postiženýchcs_CZ
uk.degree-discipline.enAdapted Physical and Occupational Educationen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csNázev práce: Rozdíly ve využití tělesné výchovy a sportu u dětí s růmým stupněm mentálního postižení /v základní a střední škole Pomněnka o.p.s./. Title of the diploma thesis: Differences in application of physical exercise and sports at children at different stages ofmental handicap /at the primary school and secundary school Pomněnka o.p.s./. Cíle práce: Cílem diplomové práce je zjistit, jak se liší obsah tělesné výchovy a využití sportů u žáků s růmým stupněm mentálního postižení na základní a střední škole Pomněnka o.p.s. Práce je zaměřena kromě školní tělesné výchovy také na mimoškolní aktivity. Metoda: Průzkum byl proveden ve všech třídách základní a speciální školy Pomněnka o.p.s. Základní metodou bylo dotazníkové šetření. První část je určena pro rodiče a slouží ke zmapovárú přístupu a zájmu respondentů o tělesné aktivity jejich dětí. Druhá část se dotazuje třídních učitelů mentálně postižených dětí a je zaměřena na zjišťovárú rozdílů v obsahu hodin tělesné výchovy jednotlivých tříd. Výsledky: Výsledky první části dotazníkového šetření nám ukázaly, že u lehké a středně těžké formy mentální retardace je rozdíl v přístupu rodičů k tělesným aktivitám dětí minimální, děti se nejen účastní rekondičních pobytů a sportovních kroužků v rámci školy, ale často také provozují sport a pohybové aktivity...cs_CZ
uk.abstract.enTitle of the diploma thesis: Differences in application of physical exercise and sports at children at different stages ofmental handicap lat the primary school and secundary school Pomněnka o.p.s./. The task ofwork: The task of this graduation thesis is to find out, how differ the content of physical training and the use ofsports at students with different degree of dysphrenia on the basic and on the secondary school Pomněnka o.p.s. The work is focused beside the gymnastics hours in the school also to out-of-school activities. Themethod: The survey was provided in all classes of the basic school and of the special school Pomněnka o.p.s. The interview was used as basic method. The first part of questionnaire was designed for the parents and it serves for ascertain of approach and interest of respondents about the physical training oftheir children. The second part contains questions for the class teachers ofdisabled children and it is focused to the assignment ofdifferences in the content ofgymnastic hours in the individua! classes. The results: The results of interview's first part showed, that there is a minimal diference in the approach of parents to the physical activities of children at light and medium mental disability, the children participate on recondition stays and sport bees in the...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu, Zdravotní TV a tělovýchovné lékařstvícs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV