Show simple item record

Elkonin's Language skills training (in children with language delay, mental disability, ADD and ADHD syndroms)
dc.creatorŠkaloudová, Renata
dc.date.accessioned2017-04-07T16:21:46Z
dc.date.available2017-04-07T16:21:46Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/14559
dc.description.abstractThis doctoral considers by improvement of metaphonological abilities with help of the Training of Language Abilities by Elkonin. In it the programme is aplicated on specific groups of children with faults of communication process - with delayed speech development simply, soft mentaly handicap and with marks or syndrome ADD/ADHD. It describes changes necessary for these groups to succeed in this programme. Theoretical part is given to starting points, which D. B. Elkonin could use in his time. It is also given to nowadays opinion on problems of metaphonological abilities in the world. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
dc.description.abstractTato práce se zabývá rozvojem fonematického sluchu a fonologického uvědomění pomocí Tréninku jazykových schopností podle Elkonina. Program Tréninku jazykových schopností je v ní aplikován na specifické skupiny děti s poruchami komunikačního procesu - s opožděným vývojem řeči prostým, s lehkou mentální retardací a s rysy nebo syndromem ADD/ADHD. Uvádí úpravy programu vhodné k tomu, aby jej tyto skupiny dětí úspěšně zvládly. Teoretická část práce je věnována popisu východisek, jichž mohl D. B. Elkonin ve svédobě využít, jakož i současnému náhledu na problematiku rozvoje fonematického sluchu afonologického uvědomění ve světě. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleTrénink jazykových schopností podle Elkonina (u dětí s opožděným vývojem řeči prostým, s lehkou mentální retardací a s rysy nebo syndromem ADD/ADHD)cs_CZ
dc.typerigorózní prácecs_CZ
dcterms.created2008
dcterms.dateAccepted2008-02-06
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId149638
dc.title.translatedElkonin's Language skills training (in children with language delay, mental disability, ADD and ADHD syndroms)en_US
dc.contributor.refereeHousarová, Blanka
dc.identifier.aleph002050468
thesis.degree.namePhDr.
thesis.degree.levelrigorózní řízenícs_CZ
thesis.degree.disciplineSpecial Educationen_US
thesis.degree.disciplineSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programSpecial Educationen_US
uk.thesis.typerigorózní prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSpecial Educationen_US
uk.degree-program.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enSpecial Educationen_US
thesis.grade.csProspělcs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csTato práce se zabývá rozvojem fonematického sluchu a fonologického uvědomění pomocí Tréninku jazykových schopností podle Elkonina. Program Tréninku jazykových schopností je v ní aplikován na specifické skupiny děti s poruchami komunikačního procesu - s opožděným vývojem řeči prostým, s lehkou mentální retardací a s rysy nebo syndromem ADD/ADHD. Uvádí úpravy programu vhodné k tomu, aby jej tyto skupiny dětí úspěšně zvládly. Teoretická část práce je věnována popisu východisek, jichž mohl D. B. Elkonin ve svédobě využít, jakož i současnému náhledu na problematiku rozvoje fonematického sluchu afonologického uvědomění ve světě. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
uk.abstract.enThis doctoral considers by improvement of metaphonological abilities with help of the Training of Language Abilities by Elkonin. In it the programme is aplicated on specific groups of children with faults of communication process - with delayed speech development simply, soft mentaly handicap and with marks or syndrome ADD/ADHD. It describes changes necessary for these groups to succeed in this programme. Theoretical part is given to starting points, which D. B. Elkonin could use in his time. It is also given to nowadays opinion on problems of metaphonological abilities in the world. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV