Zobrazit minimální záznam

Effect of visual reeducation on increasing functional visual capacity of adults with visual impairment
dc.contributor.advisorJesenský, Ján
dc.creatorRůžičková, Kamila
dc.date.accessioned2019-02-19T13:31:10Z
dc.date.available2019-02-19T13:31:10Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/14501
dc.description.abstractPředložená práce věnuje pozornost problematice speciální eduakce a rehabilitace dospělých osob, které patří do cílové skupiny slabozrakých a částečně vidících. Zaujímá postoj zejména k vývoji a současné struktuře speciální podpory usnadňující zvyšování funkční vizuální výkonnosti v případě, že ke snížení vizuálního potenciálu došlo v průběhu dospělosti nebo stáří. Na základě komparace situace v jiných evropských zemích poukazuje na možnosti a potřeby dalšího vývoje problematiky v ČR. Konkrétní pozornost věnuje novelizaci edukačně-rehabilitačního programu reedukace zraku dospělých a starších osob. Ve vztahu k realizované výzkumné studii podrobněji zpracovává problematiku podpory udržení a zvyšování čtenářských kompetencí a výkonnosti. Výzkumná studie přináší řadu konkrétních výsledků sledování a návrhů modernizace programu reedukace zraku v kontextu zkvalitňování tyflorehabilitaěních služeb pro slabozraké a částečně vidící osoby. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
dc.description.abstractThe presented work concentrates on the topic of special education and rehabilitation of weak-stghted and low-vision adults. It focuses especially on development and current structure of special aid and support, which makes increasing functional visual capacity easier in situaions where visual abilities deteriorated during adult age or old age. After comparing situations in other European countries, this work goes on to point out needs and possibilities for future development of this area in the Czech Republic. Concrete attention is focused on one area of comprehrehensive sight re-education: the development o f functional visual performance with use of special optical aids and other means, whose optimal operation is achieved by means o f amended educational and rehabilitation programme. The core o f the thesis is the topic o f increasing reading competence and reading performance. The aim of the research part of the thesis is to contribute to the existing knowledge about creating and optimizing educational-rehabilitation programme using modem tyflopedic rehabilitation and tyflotechnical means. The structure of the program is tied with modern conceptions used in andragogics as well as in mentioned subjects. The presented research also has an evaluating function. Effectiveness of the experimental programme is...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectzrakově postiženícs_CZ
dc.titleVliv reedukace zraku na zvyšování funkční vizuální výkonnosti dospělých osob se zrakovým postižením: se zaměřením na čtenářskou výkonnostcs_CZ
dc.typedizertační prácecs_CZ
dcterms.created2008
dcterms.dateAccepted2008-04-18
dc.description.departmentOddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId137089
dc.title.translatedEffect of visual reeducation on increasing functional visual capacity of adults with visual impairmenten_US
dc.contributor.refereeKvětoňová, Lea
dc.contributor.refereeLudíková, Libuše
dc.identifier.aleph001104657
thesis.degree.namePh.D.
thesis.degree.leveldoktorskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSpecial Educationen_US
thesis.degree.disciplineSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPedagogyen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typedizertační prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Oddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSpecial Educationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csPředložená práce věnuje pozornost problematice speciální eduakce a rehabilitace dospělých osob, které patří do cílové skupiny slabozrakých a částečně vidících. Zaujímá postoj zejména k vývoji a současné struktuře speciální podpory usnadňující zvyšování funkční vizuální výkonnosti v případě, že ke snížení vizuálního potenciálu došlo v průběhu dospělosti nebo stáří. Na základě komparace situace v jiných evropských zemích poukazuje na možnosti a potřeby dalšího vývoje problematiky v ČR. Konkrétní pozornost věnuje novelizaci edukačně-rehabilitačního programu reedukace zraku dospělých a starších osob. Ve vztahu k realizované výzkumné studii podrobněji zpracovává problematiku podpory udržení a zvyšování čtenářských kompetencí a výkonnosti. Výzkumná studie přináší řadu konkrétních výsledků sledování a návrhů modernizace programu reedukace zraku v kontextu zkvalitňování tyflorehabilitaěních služeb pro slabozraké a částečně vidící osoby. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
uk.abstract.enThe presented work concentrates on the topic of special education and rehabilitation of weak-stghted and low-vision adults. It focuses especially on development and current structure of special aid and support, which makes increasing functional visual capacity easier in situaions where visual abilities deteriorated during adult age or old age. After comparing situations in other European countries, this work goes on to point out needs and possibilities for future development of this area in the Czech Republic. Concrete attention is focused on one area of comprehrehensive sight re-education: the development o f functional visual performance with use of special optical aids and other means, whose optimal operation is achieved by means o f amended educational and rehabilitation programme. The core o f the thesis is the topic o f increasing reading competence and reading performance. The aim of the research part of the thesis is to contribute to the existing knowledge about creating and optimizing educational-rehabilitation programme using modem tyflopedic rehabilitation and tyflotechnical means. The structure of the program is tied with modern conceptions used in andragogics as well as in mentioned subjects. The presented research also has an evaluating function. Effectiveness of the experimental programme is...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Oddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
thesis.grade.codeP
dc.identifier.lisID990011046570106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV