Show simple item record

Education on human for social communication
dc.contributor.advisorPelcová, Naděžda
dc.creatorKudová, Lucie
dc.date.accessioned2019-02-19T13:22:26Z
dc.date.available2019-02-19T13:22:26Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/14359
dc.description.abstractKomunikace dnes není chápána ve smyslu lidského spolubytí, které by vedlo k pochopení, porozumění tomu druhému, nýbrž zjednodušeně jako tok, vyhledávání, poskytování, předávání přesných, jednoznačných, atomizovaných informací, jimž často chybí širší kontext. Takováto komunikace je stále více odlidšťována, vytrácí se osobní kontakt, nevede se dialog, protože je nahrazován paralelními monology. Žijeme tedy v prostředí, kde "komunikační kanály" slouží jen tomu, aby menšina hovořila k většině. Z komunikačních kanálů se tak staly Jednosměrné ulice". Chybí oboustranná komunikace. Naším hlavním cílem je proto ukázat, že jedině vstřícná, dialogická mezilidská komunikace, byť sama prochází vlastní krizí, může být možným východiskem z nejedné krize současného světa. Tohoto cíle můžeme dosáhnout, podaří-li se nám naplnit celou řadu dílčích cílů. Protože přivést člověka k vstřícné komunikaci je možné jen prostřednictvím výchovy, budeme se nejprve tázat, co je výchova, odlišíme tento pojem od pojmů vzdělání a kvalifikace, se kterými je často zaměňován. Zjistíme její současný stav, zda-li stále trvá její krize. Domníváme se, že právě filosofické chápání výchovy nám pomůže odhalit její mnohorozměrnost, včetně jejího ontologického rozměru. Za tímto účelem porovnáme pojetí výchovy u vybraných představitelů filosofie výchovy...cs_CZ
dc.description.abstractThe dissertation points out the huge potential of social communication that is often undervalued. It tries to clear of scientist interpretation of communication. It is understood in a simplified way only as a flow, retrieval, providing, and handing atomized pieces of information on. This work attempts philosophical divulgence of the sense and of the core of communication. At the same time there is used multidisciplinary attitude to the issue as well. Philosophy interprets communication not only as universal condition of human being, as a mean of mutual understanding and sympathy, but also as searching and forming of one's own identity. Even if helpful, dialogical social communication has to master its own crisis (true partnership, co-existence, solidarity and unity wasted somewhere) which immediately contributed to the series of further crisis (including the crisis of upbringing) it remains the only possible way to master all manner of crisis. Solution is then considered in training to social communication, to dialogical conflict solving. We should learn to tolerate and to understand the other man. Education should take care of improving of social communication and finding ways of new possibilities. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectsociální komunikacecs_CZ
dc.subjectrodina a školacs_CZ
dc.titleVýchova člověka k sociální komunikacics_CZ
dc.typedizertační prácecs_CZ
dcterms.created2008
dcterms.dateAccepted2008-03-28
dc.description.departmentOddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId137087
dc.title.translatedEducation on human for social communicationen_US
dc.contributor.refereeSemrádová, Ilona
dc.contributor.refereeHogenová, Anna
dc.identifier.aleph001104087
thesis.degree.namePh.D.
thesis.degree.leveldoktorskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePhilosophyen_US
thesis.degree.disciplineFilozofiecs_CZ
thesis.degree.programPhilosophyen_US
thesis.degree.programFilozofiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csFilozofiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPhilosophyen_US
uk.degree-program.csFilozofiecs_CZ
uk.degree-program.enPhilosophyen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csKomunikace dnes není chápána ve smyslu lidského spolubytí, které by vedlo k pochopení, porozumění tomu druhému, nýbrž zjednodušeně jako tok, vyhledávání, poskytování, předávání přesných, jednoznačných, atomizovaných informací, jimž často chybí širší kontext. Takováto komunikace je stále více odlidšťována, vytrácí se osobní kontakt, nevede se dialog, protože je nahrazován paralelními monology. Žijeme tedy v prostředí, kde "komunikační kanály" slouží jen tomu, aby menšina hovořila k většině. Z komunikačních kanálů se tak staly Jednosměrné ulice". Chybí oboustranná komunikace. Naším hlavním cílem je proto ukázat, že jedině vstřícná, dialogická mezilidská komunikace, byť sama prochází vlastní krizí, může být možným východiskem z nejedné krize současného světa. Tohoto cíle můžeme dosáhnout, podaří-li se nám naplnit celou řadu dílčích cílů. Protože přivést člověka k vstřícné komunikaci je možné jen prostřednictvím výchovy, budeme se nejprve tázat, co je výchova, odlišíme tento pojem od pojmů vzdělání a kvalifikace, se kterými je často zaměňován. Zjistíme její současný stav, zda-li stále trvá její krize. Domníváme se, že právě filosofické chápání výchovy nám pomůže odhalit její mnohorozměrnost, včetně jejího ontologického rozměru. Za tímto účelem porovnáme pojetí výchovy u vybraných představitelů filosofie výchovy...cs_CZ
uk.abstract.enThe dissertation points out the huge potential of social communication that is often undervalued. It tries to clear of scientist interpretation of communication. It is understood in a simplified way only as a flow, retrieval, providing, and handing atomized pieces of information on. This work attempts philosophical divulgence of the sense and of the core of communication. At the same time there is used multidisciplinary attitude to the issue as well. Philosophy interprets communication not only as universal condition of human being, as a mean of mutual understanding and sympathy, but also as searching and forming of one's own identity. Even if helpful, dialogical social communication has to master its own crisis (true partnership, co-existence, solidarity and unity wasted somewhere) which immediately contributed to the series of further crisis (including the crisis of upbringing) it remains the only possible way to master all manner of crisis. Solution is then considered in training to social communication, to dialogical conflict solving. We should learn to tolerate and to understand the other man. Education should take care of improving of social communication and finding ways of new possibilities. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Oddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
thesis.grade.codeP


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: dspace (at) is.cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV