dc.contributor.advisor | Volek, Tomislav | |
dc.creator | Jonášová, Milada | |
dc.date.accessioned | 2018-10-29T23:56:18Z | |
dc.date.available | 2018-10-29T23:56:18Z | |
dc.date.issued | 2008 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/14237 | |
dc.description.abstract | Předkládaná disertační práce je výsledkem několikaletého výzkumu mozartovských bohemikálních pramenů, který byl soustředěně započat po nálezu dosud neznámého souboru partitur Mozartových děl v hudební sbírce premonstrátského kláštera na Strahově v roce 2001. Zpracování těchto pramenů bylo nutné zasadit do aktuálního stavu mezinárodního výzkumu mozartovské pramenné základny. K tomu účelu bylo nutné komparovat strahovské opisy s autografy i s jinými dobovými opisy a takto získané poznatky pak konfrontovat s nejnovější kritickou edicí Neue Mozart Ausgabe (včetně kritických zpráv k relevantním svazkům). Protože soubor strahovských mozartian má překvapivě velký rozsah a jeho detailní zpracování jakožto celku si vyžádá několikaleté práce, soustřeďuje se předkládaná disertace na jednu z klíčových skupin, tj. na prameny k Mozartovým operám. Nezbytné komparace byly provedeny jak s autografy uloženými v Berlíně, v Krakově a v Paříži, tak s relevantními dobovými opisy v Berlíně, v Drážďanech, v Mnichově, v Karlsruhe, ve Vídni, v Salcburku, v Curychu, v Brně a v Praze. | cs_CZ |
dc.description.abstract | The present dissertation thesis is the result of a several years lasting research of Bohemical Mozart sources, which had been started after my discovery of a hitherto unknown set of scores of Mozart's works in the musical collection of the Premonstratensian monastery at Strahov in 2001. As this set of sources is of a surprising scope and processing them all in detail is going to require some more years of work, this dissertation thesis focuses on one of the key groups of sources, namely those to Mozart's operas. The examination of these sources had to be set into the current context of the international Mozart research. To do this, it was necessary to compare the Strahov copies page-by-page both with the autographs and other relevant period copies. The comparisons were made with autographs deposited in Berlin, Krakow and Paris as well as period copies in Berlin, Dresden, Munich, Karlsruhe, Vienna, Salzburg, Zurich, Brno and Prague. The outcome of this comparative work was then confronted with the latest critical edition, Neue Mozart Ausgabe as well as separately published critical commentaries to the relevant volumes. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Dobové opisy Mozartových oper v hudební sbírce premonstrátského kláštera v Praze na Strahově | cs_CZ |
dc.type | dizertační práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2008 | |
dcterms.dateAccepted | 2008-04-11 | |
dc.description.department | Institute of Musicology | en_US |
dc.description.department | Ústav hudební vědy | cs_CZ |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.identifier.repId | 109174 | |
dc.title.translated | Period copies of Mozart's operas in the music collection of the Premonstratensian monastery in Prague in Strahov | en_US |
dc.contributor.referee | Ottlová, Marta | |
dc.contributor.referee | Sehnal, Jiří | |
dc.identifier.aleph | 000964171 | |
thesis.degree.name | Ph.D. | |
thesis.degree.level | doktorské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Musicology | en_US |
thesis.degree.discipline | Hudební věda | cs_CZ |
thesis.degree.program | Theory and History of Arts and Culture | en_US |
thesis.degree.program | Obecná teorie a dějiny umění a kultury | cs_CZ |
uk.thesis.type | dizertační práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Ústav hudební vědy | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Institute of Musicology | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Hudební věda | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Musicology | en_US |
uk.degree-program.cs | Obecná teorie a dějiny umění a kultury | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Theory and History of Arts and Culture | en_US |
thesis.grade.cs | Prospěl/a | cs_CZ |
thesis.grade.en | Pass | en_US |
uk.abstract.cs | Předkládaná disertační práce je výsledkem několikaletého výzkumu mozartovských bohemikálních pramenů, který byl soustředěně započat po nálezu dosud neznámého souboru partitur Mozartových děl v hudební sbírce premonstrátského kláštera na Strahově v roce 2001. Zpracování těchto pramenů bylo nutné zasadit do aktuálního stavu mezinárodního výzkumu mozartovské pramenné základny. K tomu účelu bylo nutné komparovat strahovské opisy s autografy i s jinými dobovými opisy a takto získané poznatky pak konfrontovat s nejnovější kritickou edicí Neue Mozart Ausgabe (včetně kritických zpráv k relevantním svazkům). Protože soubor strahovských mozartian má překvapivě velký rozsah a jeho detailní zpracování jakožto celku si vyžádá několikaleté práce, soustřeďuje se předkládaná disertace na jednu z klíčových skupin, tj. na prameny k Mozartovým operám. Nezbytné komparace byly provedeny jak s autografy uloženými v Berlíně, v Krakově a v Paříži, tak s relevantními dobovými opisy v Berlíně, v Drážďanech, v Mnichově, v Karlsruhe, ve Vídni, v Salcburku, v Curychu, v Brně a v Praze. | cs_CZ |
uk.abstract.en | The present dissertation thesis is the result of a several years lasting research of Bohemical Mozart sources, which had been started after my discovery of a hitherto unknown set of scores of Mozart's works in the musical collection of the Premonstratensian monastery at Strahov in 2001. As this set of sources is of a surprising scope and processing them all in detail is going to require some more years of work, this dissertation thesis focuses on one of the key groups of sources, namely those to Mozart's operas. The examination of these sources had to be set into the current context of the international Mozart research. To do this, it was necessary to compare the Strahov copies page-by-page both with the autographs and other relevant period copies. The comparisons were made with autographs deposited in Berlin, Krakow and Paris as well as period copies in Berlin, Dresden, Munich, Karlsruhe, Vienna, Salzburg, Zurich, Brno and Prague. The outcome of this comparative work was then confronted with the latest critical edition, Neue Mozart Ausgabe as well as separately published critical commentaries to the relevant volumes. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav hudební vědy | cs_CZ |
thesis.grade.code | P | |
dc.identifier.lisID | 990009641710106986 | |