Zobrazit minimální záznam

The Phenomenon Called Moving Picture
dc.contributor.advisorKrtilová, Kateřina
dc.creatorPokorná, Anna
dc.date.accessioned2020-08-17T09:28:24Z
dc.date.available2020-08-17T09:28:24Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/14174
dc.description.abstractTeoreticko-empirická studie zachycuje fenomén filmu (seriálu) a to z několika perspektiv: jako technický obraz, jako médium užívající specifické filmové znaky a jako konkrétní masmediálně komunikované sdělení. V první, teoretické části se autorka pomocí komparativní analýzy pokouší vymezit teoretický a metodologický referenční rámec interpretace filmu jako technického obrazu a znakového systému (za využití koncepcí V. Flusssera, M. McLuhana, J Baudrillarda a P. Virilia). V části druhé pak pomocí sémiotické metody A. Tudora (1974) analyzuje televizní seriál Četnické humoresky I. a II.. Snaží se jednak o zachycení některých z možných denotovaných a konotovaných významů komunikovaných prostřednictvím konkrétního filmového světa, obsahu a formy, případně jimi ověřit některá teoretická východiska a závěry první části této práce, a dále poukázat na techniky modelace významu ve filmové tvorbě. V rámci sémiotické analýzy využiji např. naratologické metody rozboru vyprávění L. Doležela, D. Bordwella a T. Todorova či interpretační přístupy J. Monaca, U. Eca či Ch. Metze.cs_CZ
dc.description.abstractDesigned as a theoretical and empirical study, this master's thesis introduces a film (serial) phenomenon in a variety of perspectives: as a technical image, as a medium of specific film signs, and also as a message communicated through mass media. Through a comparative analysis the theoretical part of the thesis defines the methodological and theoretical framework for interpreting film as a technical image and a sign system. The second part of the thesis analyses TV seriál Četnické humoresky by means of Tudor's semiotic method. It attempts to provide some of the potential meanings communicated through a specific film world, content and form, and at the same time it applies them to the theoretical basis and results provided in the first part of this thesis.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studiícs_CZ
dc.titleFenomén zvaný pohyblivý obrazcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2008
dcterms.dateAccepted2008-03-13
dc.description.departmentKatedra elektronické kultury a sémiotikycs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Electronic Culture and Semioticsen_US
dc.description.facultyFaculty of Humanitiesen_US
dc.description.facultyFakulta humanitních studiícs_CZ
dc.identifier.repId57094
dc.title.translatedThe Phenomenon Called Moving Pictureen_US
dc.contributor.refereeMucha, Ivan
dc.identifier.aleph001010727
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineElectronic Culture and Semioticsen_US
thesis.degree.disciplineElektronická kultura a sémiotikacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta humanitních studií::Katedra elektronické kultury a sémiotikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Humanities::Department of Electronic Culture and Semioticsen_US
uk.faculty-name.csFakulta humanitních studiícs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Humanitiesen_US
uk.faculty-abbr.csFHScs_CZ
uk.degree-discipline.csElektronická kultura a sémiotikacs_CZ
uk.degree-discipline.enElectronic Culture and Semioticsen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTeoreticko-empirická studie zachycuje fenomén filmu (seriálu) a to z několika perspektiv: jako technický obraz, jako médium užívající specifické filmové znaky a jako konkrétní masmediálně komunikované sdělení. V první, teoretické části se autorka pomocí komparativní analýzy pokouší vymezit teoretický a metodologický referenční rámec interpretace filmu jako technického obrazu a znakového systému (za využití koncepcí V. Flusssera, M. McLuhana, J Baudrillarda a P. Virilia). V části druhé pak pomocí sémiotické metody A. Tudora (1974) analyzuje televizní seriál Četnické humoresky I. a II.. Snaží se jednak o zachycení některých z možných denotovaných a konotovaných významů komunikovaných prostřednictvím konkrétního filmového světa, obsahu a formy, případně jimi ověřit některá teoretická východiska a závěry první části této práce, a dále poukázat na techniky modelace významu ve filmové tvorbě. V rámci sémiotické analýzy využiji např. naratologické metody rozboru vyprávění L. Doležela, D. Bordwella a T. Todorova či interpretační přístupy J. Monaca, U. Eca či Ch. Metze.cs_CZ
uk.abstract.enDesigned as a theoretical and empirical study, this master's thesis introduces a film (serial) phenomenon in a variety of perspectives: as a technical image, as a medium of specific film signs, and also as a message communicated through mass media. Through a comparative analysis the theoretical part of the thesis defines the methodological and theoretical framework for interpreting film as a technical image and a sign system. The second part of the thesis analyses TV seriál Četnické humoresky by means of Tudor's semiotic method. It attempts to provide some of the potential meanings communicated through a specific film world, content and form, and at the same time it applies them to the theoretical basis and results provided in the first part of this thesis.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studií, Katedra elektronické kultury a sémiotikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990010107270106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV