dc.contributor.advisor | Krtilová, Kateřina | |
dc.creator | Pokorná, Anna | |
dc.date.accessioned | 2020-08-17T09:28:24Z | |
dc.date.available | 2020-08-17T09:28:24Z | |
dc.date.issued | 2008 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/14174 | |
dc.description.abstract | Teoreticko-empirická studie zachycuje fenomén filmu (seriálu) a to z několika perspektiv: jako technický obraz, jako médium užívající specifické filmové znaky a jako konkrétní masmediálně komunikované sdělení. V první, teoretické části se autorka pomocí komparativní analýzy pokouší vymezit teoretický a metodologický referenční rámec interpretace filmu jako technického obrazu a znakového systému (za využití koncepcí V. Flusssera, M. McLuhana, J Baudrillarda a P. Virilia). V části druhé pak pomocí sémiotické metody A. Tudora (1974) analyzuje televizní seriál Četnické humoresky I. a II.. Snaží se jednak o zachycení některých z možných denotovaných a konotovaných významů komunikovaných prostřednictvím konkrétního filmového světa, obsahu a formy, případně jimi ověřit některá teoretická východiska a závěry první části této práce, a dále poukázat na techniky modelace významu ve filmové tvorbě. V rámci sémiotické analýzy využiji např. naratologické metody rozboru vyprávění L. Doležela, D. Bordwella a T. Todorova či interpretační přístupy J. Monaca, U. Eca či Ch. Metze. | cs_CZ |
dc.description.abstract | Designed as a theoretical and empirical study, this master's thesis introduces a film (serial) phenomenon in a variety of perspectives: as a technical image, as a medium of specific film signs, and also as a message communicated through mass media. Through a comparative analysis the theoretical part of the thesis defines the methodological and theoretical framework for interpreting film as a technical image and a sign system. The second part of the thesis analyses TV seriál Četnické humoresky by means of Tudor's semiotic method. It attempts to provide some of the potential meanings communicated through a specific film world, content and form, and at the same time it applies them to the theoretical basis and results provided in the first part of this thesis. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studií | cs_CZ |
dc.title | Fenomén zvaný pohyblivý obraz | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2008 | |
dcterms.dateAccepted | 2008-03-13 | |
dc.description.department | Katedra elektronické kultury a sémiotiky | cs_CZ |
dc.description.department | Department of Electronic Culture and Semiotics | en_US |
dc.description.faculty | Faculty of Humanities | en_US |
dc.description.faculty | Fakulta humanitních studií | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 57094 | |
dc.title.translated | The Phenomenon Called Moving Picture | en_US |
dc.contributor.referee | Mucha, Ivan | |
dc.identifier.aleph | 001010727 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Electronic Culture and Semiotics | en_US |
thesis.degree.discipline | Elektronická kultura a sémiotika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Media and Communications Studies | en_US |
thesis.degree.program | Mediální a komunikační studia | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Fakulta humanitních studií::Katedra elektronické kultury a sémiotiky | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Humanities::Department of Electronic Culture and Semiotics | en_US |
uk.faculty-name.cs | Fakulta humanitních studií | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Humanities | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FHS | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Elektronická kultura a sémiotika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Electronic Culture and Semiotics | en_US |
uk.degree-program.cs | Mediální a komunikační studia | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Media and Communications Studies | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Teoreticko-empirická studie zachycuje fenomén filmu (seriálu) a to z několika perspektiv: jako technický obraz, jako médium užívající specifické filmové znaky a jako konkrétní masmediálně komunikované sdělení. V první, teoretické části se autorka pomocí komparativní analýzy pokouší vymezit teoretický a metodologický referenční rámec interpretace filmu jako technického obrazu a znakového systému (za využití koncepcí V. Flusssera, M. McLuhana, J Baudrillarda a P. Virilia). V části druhé pak pomocí sémiotické metody A. Tudora (1974) analyzuje televizní seriál Četnické humoresky I. a II.. Snaží se jednak o zachycení některých z možných denotovaných a konotovaných významů komunikovaných prostřednictvím konkrétního filmového světa, obsahu a formy, případně jimi ověřit některá teoretická východiska a závěry první části této práce, a dále poukázat na techniky modelace významu ve filmové tvorbě. V rámci sémiotické analýzy využiji např. naratologické metody rozboru vyprávění L. Doležela, D. Bordwella a T. Todorova či interpretační přístupy J. Monaca, U. Eca či Ch. Metze. | cs_CZ |
uk.abstract.en | Designed as a theoretical and empirical study, this master's thesis introduces a film (serial) phenomenon in a variety of perspectives: as a technical image, as a medium of specific film signs, and also as a message communicated through mass media. Through a comparative analysis the theoretical part of the thesis defines the methodological and theoretical framework for interpreting film as a technical image and a sign system. The second part of the thesis analyses TV seriál Četnické humoresky by means of Tudor's semiotic method. It attempts to provide some of the potential meanings communicated through a specific film world, content and form, and at the same time it applies them to the theoretical basis and results provided in the first part of this thesis. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studií, Katedra elektronické kultury a sémiotiky | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990010107270106986 | |