Zobrazit minimální záznam

Writing in a scout club
dc.creatorChabarovová, Renáta
dc.date.accessioned2021-05-20T13:06:09Z
dc.date.available2021-05-20T13:06:09Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/13958
dc.description.abstractTématem rigorózní práce je "Psaní ve skautském oddíle". Práce vznikala na základě kvalitativního výzkumu v pražském dívčím oddíle, který navštěvuje čtrnáct dětí a je veden dvěma vůdkyněmi. Podklady pro práci tvořily sebrané materiály, dále informace získané z rozhovorů, dotazníků a pozorování. Cílem práce bylo zjistit, jaké druhy textů se v oddíle vyskytují, kdo se na jejich tvorbě podílí a nastínit funkce, které písemná produkce plní. Součástí úvodu práce bylo také přiblížení historie skautského hnutí a představení vybraného oddílu. Na počátku byla provedena klasifikace všech textů, které se v oddíle vyskytují a byly vybrány nejdůležitější materiály (kroniky, deníky, literární texty povinné i dobrovolné produkce), které byly posléze podrobně analyzovány, a to po stránce formální a obsahové, u každé třídy textů byly dále vymezeny hlavní funkce, které z jejich tvorby vyplývají. Ukázalo se, že v oddíle se s texty pracuje systematicky, děti se učí novým literárním žánrům a seznamují se s odlišnými postupy psaní, než na jaké jsou zvyklé z rodiny či ze školy. Pracují s texty jak individuálně, tak skupinově v rámci družin, sociální dění je zde významným stimulem pro tvorbu i motivaci dítěte ke psaní. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
dc.description.abstractThe topic of the thesis is "Writing in a scout club". The work was developed on the basis of a qualitative research in the Prague Girl Club, which was attended by fourteen children and was led by two leaders. The foundations of this work comprised gathered materials and also information obtained in discussions and observations. The task of the work was to find out what types of texts were present in the club and who contributed to their writing and also outline the functions fulfilled by the writing production. The thesis introduction also included a survey of the history of the Scout Movement and a presentation of the selected club. At the beginning, all texts occurring in the club were classified and most significant materials were selected (chronicles, diaries, literary texts of mandatory and voluntary production), which were then analysed in detail both with respect to form and content. Major functions, which result from their development, were also identified for each group of texts. It came out that the work with texts in the club was systematic and children learnt new literary genres and different writing procedures than they were used to from their family or school. They work with the texts both individually and together in groups. Therefore, social activity is a significant stimulus for development...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titlePsaní ve skautském oddílecs_CZ
dc.typerigorózní prácecs_CZ
dcterms.created2007
dcterms.dateAccepted2007-09-05
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId149371
dc.title.translatedWriting in a scout cluben_US
dc.identifier.aleph001888077
thesis.degree.namePhDr.
thesis.degree.levelrigorózní řízenícs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologyen_US
thesis.degree.disciplinePsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
uk.thesis.typerigorózní prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychologyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csUznánocs_CZ
thesis.grade.enRecognizeden_US
uk.abstract.csTématem rigorózní práce je "Psaní ve skautském oddíle". Práce vznikala na základě kvalitativního výzkumu v pražském dívčím oddíle, který navštěvuje čtrnáct dětí a je veden dvěma vůdkyněmi. Podklady pro práci tvořily sebrané materiály, dále informace získané z rozhovorů, dotazníků a pozorování. Cílem práce bylo zjistit, jaké druhy textů se v oddíle vyskytují, kdo se na jejich tvorbě podílí a nastínit funkce, které písemná produkce plní. Součástí úvodu práce bylo také přiblížení historie skautského hnutí a představení vybraného oddílu. Na počátku byla provedena klasifikace všech textů, které se v oddíle vyskytují a byly vybrány nejdůležitější materiály (kroniky, deníky, literární texty povinné i dobrovolné produkce), které byly posléze podrobně analyzovány, a to po stránce formální a obsahové, u každé třídy textů byly dále vymezeny hlavní funkce, které z jejich tvorby vyplývají. Ukázalo se, že v oddíle se s texty pracuje systematicky, děti se učí novým literárním žánrům a seznamují se s odlišnými postupy psaní, než na jaké jsou zvyklé z rodiny či ze školy. Pracují s texty jak individuálně, tak skupinově v rámci družin, sociální dění je zde významným stimulem pro tvorbu i motivaci dítěte ke psaní. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
uk.abstract.enThe topic of the thesis is "Writing in a scout club". The work was developed on the basis of a qualitative research in the Prague Girl Club, which was attended by fourteen children and was led by two leaders. The foundations of this work comprised gathered materials and also information obtained in discussions and observations. The task of the work was to find out what types of texts were present in the club and who contributed to their writing and also outline the functions fulfilled by the writing production. The thesis introduction also included a survey of the history of the Scout Movement and a presentation of the selected club. At the beginning, all texts occurring in the club were classified and most significant materials were selected (chronicles, diaries, literary texts of mandatory and voluntary production), which were then analysed in detail both with respect to form and content. Major functions, which result from their development, were also identified for each group of texts. It came out that the work with texts in the club was systematic and children learnt new literary genres and different writing procedures than they were used to from their family or school. They work with the texts both individually and together in groups. Therefore, social activity is a significant stimulus for development...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
thesis.grade.codeU
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusU
dc.identifier.lisID990018880770106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV