Zobrazit minimální záznam

Comparison of balance abillities of gymnasts and membres of attest group
dc.contributor.advisorNováková, Hana
dc.creatorMalotinová, Hana
dc.date.accessioned2017-04-06T13:53:58Z
dc.date.available2017-04-06T13:53:58Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/13914
dc.description.abstractNázev práce: Komparace rovnovážných schopností sportovních gymnastek a kontrolní skupiny Abstrakt: Předmětem diplomové práce byla otázka, zda existuje rozdíl v rovnovážných schopnostech mezi dívkami, které se věnují sportovní gymnastice a kontrolními probandkami. Srovnání rovnováhy jsme provedli u dívek mladšího školnťho věku. Abychom dokonale porozuměli pojmu rovnováha, upřesnili si její postavení v procesu motorického učení a mohli pracovat s naměřenými daty, museli jsme nejprve načerpat teoretických základů z kineziologie, fyziologie a anatomie náležitých orgánů a systémů. Cíle práce: Naším cílem bylo zjistit rozdílnost rovnovážných schopností u gymnastek a kontrolních probandek a vytvořit teoretický souhrn poznatků o rovnováze. Metoda: Jako metodu výzkumu jsme použili interskupinové porovnání naměřených stabilometrických parametrů, získaných dynamografickou metodou, které byly podrobeny základní matematicko - statistické analýze. Výsledky: Výsledky potvrdily rozdíly rovnovážných schopností mezi gymnastkami a kontrolními probandkami. Klíčová slova: rovnovážné (rovnováhové) schopnosti, postura, stabilometrie, sportovní gymnastika dívek, fyziologie systémů a anatomie orgánů zajišťující rovnovážnou schopnostcs_CZ
dc.description.abstractTitle: Comparison of balance abilities of gymnasts and members of an attest group Abstract: This thesis deals with a question whether there is a difference between balance abilities of girls who attend themselves to gymnastics and those who do not. The girls compared were of 7 to 9 years of age. To thoroughly understand the term balance and to specify its place in the process of motoric learning, while using the measures gained from the two groups of girls, it was necessary to first gain a theoretical background from kinesiology, physiology and anatomy ofrelevant organs and systems. Aims: The aim of this work is to fmd out differences in balance abilities of girl gymnasts and an attest group of non-gymnasts, and to create a summary of theoretical knowledge ofbalance. Method: The method used was an inter-group comparison of stabilometric parametres gained by dynamografics. The measures thus gained were statistically analysed. Results: The results acknowledged differences in balance abilities of girl gymnasts and an attest group ofnon-gymnasts. Key words: Balance abilities, posture, stabilometrics, girl gymnastics, physiology of systems and anatomy of organs supporting balance.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.titleKomparace rovnovážných schopností sportovních gymnastek a kontrolní skupinycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2007
dcterms.dateAccepted2007-09-25
dc.description.departmentGymnastikacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Physical Education and Sporten_US
dc.description.facultyFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.identifier.repId50214
dc.title.translatedComparison of balance abillities of gymnasts and membres of attest groupen_US
dc.contributor.refereeKrištofič, Jaroslav
dc.identifier.aleph000945099
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTělesná výchova a sportcs_CZ
thesis.degree.disciplinePhysical Education and Sporten_US
thesis.degree.programPhysical Education and Sporten_US
thesis.degree.programTělesná výchova a sportcs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta tělesné výchovy a sportu::Gymnastikacs_CZ
uk.faculty-name.csFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Physical Education and Sporten_US
uk.faculty-abbr.csFTVScs_CZ
uk.degree-discipline.csTělesná výchova a sportcs_CZ
uk.degree-discipline.enPhysical Education and Sporten_US
uk.degree-program.csTělesná výchova a sportcs_CZ
uk.degree-program.enPhysical Education and Sporten_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csNázev práce: Komparace rovnovážných schopností sportovních gymnastek a kontrolní skupiny Abstrakt: Předmětem diplomové práce byla otázka, zda existuje rozdíl v rovnovážných schopnostech mezi dívkami, které se věnují sportovní gymnastice a kontrolními probandkami. Srovnání rovnováhy jsme provedli u dívek mladšího školnťho věku. Abychom dokonale porozuměli pojmu rovnováha, upřesnili si její postavení v procesu motorického učení a mohli pracovat s naměřenými daty, museli jsme nejprve načerpat teoretických základů z kineziologie, fyziologie a anatomie náležitých orgánů a systémů. Cíle práce: Naším cílem bylo zjistit rozdílnost rovnovážných schopností u gymnastek a kontrolních probandek a vytvořit teoretický souhrn poznatků o rovnováze. Metoda: Jako metodu výzkumu jsme použili interskupinové porovnání naměřených stabilometrických parametrů, získaných dynamografickou metodou, které byly podrobeny základní matematicko - statistické analýze. Výsledky: Výsledky potvrdily rozdíly rovnovážných schopností mezi gymnastkami a kontrolními probandkami. Klíčová slova: rovnovážné (rovnováhové) schopnosti, postura, stabilometrie, sportovní gymnastika dívek, fyziologie systémů a anatomie orgánů zajišťující rovnovážnou schopnostcs_CZ
uk.abstract.enTitle: Comparison of balance abilities of gymnasts and members of an attest group Abstract: This thesis deals with a question whether there is a difference between balance abilities of girls who attend themselves to gymnastics and those who do not. The girls compared were of 7 to 9 years of age. To thoroughly understand the term balance and to specify its place in the process of motoric learning, while using the measures gained from the two groups of girls, it was necessary to first gain a theoretical background from kinesiology, physiology and anatomy ofrelevant organs and systems. Aims: The aim of this work is to fmd out differences in balance abilities of girl gymnasts and an attest group of non-gymnasts, and to create a summary of theoretical knowledge ofbalance. Method: The method used was an inter-group comparison of stabilometric parametres gained by dynamografics. The measures thus gained were statistically analysed. Results: The results acknowledged differences in balance abilities of girl gymnasts and an attest group ofnon-gymnasts. Key words: Balance abilities, posture, stabilometrics, girl gymnastics, physiology of systems and anatomy of organs supporting balance.en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu, Gymnastikacs_CZ
dc.identifier.lisID990009450990106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV