dc.contributor.advisor | Tichá, Milena | |
dc.creator | Šrumová, Lenka | |
dc.date.accessioned | 2017-06-01T05:56:59Z | |
dc.date.available | 2017-06-01T05:56:59Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/1367 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce byla zaměřena na výuku finanční gramotnosti na druhém stupni základních škol a víceletých gymnáziích. Cílem práce bylo charakterizovat a zhodnotit vybrané internetové portály zabývající se výukou finanční gramotnosti a za účelem získání náhledu respondentů na dané vzdělávací projekty, ale i obecně na výuku finanční gramotnosti, provést kvalitativní šetření. První část práce byla věnována teoretickému úvodu do problematiky financí, významu, definici, vymezení a složkám finanční gramotnosti. Důraz byl kladen také na vývoj finančního vzdělávání v České republice a strategické dokumenty, o které se výuka finanční gramotnosti opírá. Na potřebu zařazení finanční problematiky do Rámcových vzdělávacích programů pro základní vzdělávání a víceletá gymnázia poukázaly výzkumy související s úrovní finanční gramotnosti žáků a veřejnosti. Praktická část diplomové práce se skládala ze dvou na sebe navazujících segmentů. Nejprve byly představeny a zhodnoceny tři online dostupné projekty, jejichž cílem je podpořit pedagogy při plánování výuky finanční gramotnosti. Poté byla předložena metodologie kvalitativního výzkumu provedeného za pomoci strukturovaného rozhovoru s otevřenými otázkami a následně byly prezentovány výsledky plynoucí ze šetření. KLÍČOVÁ SLOVA Finanční vzdělávání, školní vzdělávání,... | cs_CZ |
dc.description.abstract | This master's thesis focuses on the teaching of financial literacy at lower secondary schools in the Czech Republic. The main goal was to characterize and evaluate a selection of internet based programs that specialize in financial literacy in order to gain insight on how the users view the issue at hand and how they interact with these programs. The thesis employs a qualitative research method. The first section is devoted to the theoretical introduction to finance, its definition, characteristics and the components of financial literacy. A special focus was also put on the development of financial literacy in the Czech Republic and the main documents in which it is grounded. The need for implementation of financial literacy into secondary schools' curriculums was based on surveys about the level of financial literacy among students and public. The practical part of this thesis consists of two closely interrelated sections. Firstly, it outlines and examines three different online programs created to help teachers design their financial literacy courses more effectively. Secondly, the thesis presents a methodological research using structured interviews with open questions and concludes by demonstrating the results. KEYWORDS Financial education, school education, education, financial literacy,... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Finanční vzdělávání | cs_CZ |
dc.subject | školní vzdělávání | cs_CZ |
dc.subject | vzdělávání | cs_CZ |
dc.subject | finanční gramotnost | cs_CZ |
dc.subject | internetové portály o finanční gramotnosti | cs_CZ |
dc.subject | kvalitativní výzkum | cs_CZ |
dc.subject | strukturovaný rozhovor s otevřenými otázkami | cs_CZ |
dc.subject | Financial education | en_US |
dc.subject | school education | en_US |
dc.subject | education | en_US |
dc.subject | financial literacy | en_US |
dc.subject | financial literacy websites | en_US |
dc.subject | qualitative research | en_US |
dc.subject | structured interview with open questions | en_US |
dc.title | Výuka finanční gramotnosti na základní škole | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2017 | |
dcterms.dateAccepted | 2017-01-09 | |
dc.description.department | Katedra občanské výchovy a filosofie | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 166296 | |
dc.title.translated | Educating about financial literacy at primary schools | en_US |
dc.contributor.referee | Stracený, Josef | |
dc.identifier.aleph | 002120793 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy německý jazyk - základy společenských věd | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools German language - Foundations of Humanities | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra občanské výchovy a filosofie | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy německý jazyk - základy společenských věd | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools German language - Foundations of Humanities | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Diplomová práce byla zaměřena na výuku finanční gramotnosti na druhém stupni základních škol a víceletých gymnáziích. Cílem práce bylo charakterizovat a zhodnotit vybrané internetové portály zabývající se výukou finanční gramotnosti a za účelem získání náhledu respondentů na dané vzdělávací projekty, ale i obecně na výuku finanční gramotnosti, provést kvalitativní šetření. První část práce byla věnována teoretickému úvodu do problematiky financí, významu, definici, vymezení a složkám finanční gramotnosti. Důraz byl kladen také na vývoj finančního vzdělávání v České republice a strategické dokumenty, o které se výuka finanční gramotnosti opírá. Na potřebu zařazení finanční problematiky do Rámcových vzdělávacích programů pro základní vzdělávání a víceletá gymnázia poukázaly výzkumy související s úrovní finanční gramotnosti žáků a veřejnosti. Praktická část diplomové práce se skládala ze dvou na sebe navazujících segmentů. Nejprve byly představeny a zhodnoceny tři online dostupné projekty, jejichž cílem je podpořit pedagogy při plánování výuky finanční gramotnosti. Poté byla předložena metodologie kvalitativního výzkumu provedeného za pomoci strukturovaného rozhovoru s otevřenými otázkami a následně byly prezentovány výsledky plynoucí ze šetření. KLÍČOVÁ SLOVA Finanční vzdělávání, školní vzdělávání,... | cs_CZ |
uk.abstract.en | This master's thesis focuses on the teaching of financial literacy at lower secondary schools in the Czech Republic. The main goal was to characterize and evaluate a selection of internet based programs that specialize in financial literacy in order to gain insight on how the users view the issue at hand and how they interact with these programs. The thesis employs a qualitative research method. The first section is devoted to the theoretical introduction to finance, its definition, characteristics and the components of financial literacy. A special focus was also put on the development of financial literacy in the Czech Republic and the main documents in which it is grounded. The need for implementation of financial literacy into secondary schools' curriculums was based on surveys about the level of financial literacy among students and public. The practical part of this thesis consists of two closely interrelated sections. Firstly, it outlines and examines three different online programs created to help teachers design their financial literacy courses more effectively. Secondly, the thesis presents a methodological research using structured interviews with open questions and concludes by demonstrating the results. KEYWORDS Financial education, school education, education, financial literacy,... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra občanské výchovy a filosofie | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990021207930106986 | |