Inovativní formy hodnocení v současné škole se zaměřením na projekt Mapy učebního pokroku
Innovative forms of assessment in the present school focusing on project learning progress map
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/1366Identifikátory
SIS: 179647
Kolekce
- Kvalifikační práce [17687]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Laufková, Veronika
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Katedra / ústav / klinika
Ústav výzkumu a rozvoje vzdělávání
Datum obhajoby
9. 1. 2017
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
hodnocení, konstruktivistický přístup ve výuce, klasifikace, portfolio, mapy učebního pokroku, vývojová kontinuaKlíčová slova (anglicky)
assessment, constructivism in education, forms of assessment, portfolio, progress mapTato diplomová práce objasňuje důležité pojmy, postupy, formy a metody hodnocení v současné škole se zaměřením na nové trendy v této oblasti. Cílem diplomové práce je zjistit, jak je ve školním hodnocení zastoupeno formativní hodnocení a mapy učebního pokroku, ať už vytvořené společností SCIO či dotazovanými učiteli. Teoretická část pojednává především o formativním školním hodnocení, jeho funkcích a specifikách. Druhou oblastí, na kterou se teoretická část zaměřuje, jsou inovace v oblasti hodnocení v souvislosti s technologiemi prostoupenou dobou. Empirická část předkládá zprávu, zda a jakým způsobem se s mapami učebního pokroku pracuje na základní školách. Zda učitelé těchto škol tento pojem znají a případně, ať už v jakékoli podobě, mapy učebního pokroku používají. Klíčová slova Hodnocení, formativní hodnocení, konstruktivistický přístup ve výuce, portfolio, mapy učebního pokroku, čtenářská kontinua
This thesis explains important concepts, procedures and forms of assessment in current school with a focus on new trends in this area. The thesis aim is to find out how is formative assessment and learning progress maps represented in the school assessment, whether created by SCIO or interviewed teachers. The theoretical part deals primarily with the formative school assessment, its functions and specifics. The second area on which the theoretical part focuses are innovations in the field of evaluation in connection with technology steeped era. Emperical part presents a report on whether and how is worked with progress maps on basic schools. Whether the teachers at these schools know this concept and optionally use learning progress maps in whatever form. Keywords Assessment, formative assessment, constructivist approach in teaching, portfolio, progress maps, reading continuum