dc.contributor.advisor | Koťa, Jaroslav | |
dc.creator | Díaz, Daniel | |
dc.date.accessioned | 2022-04-12T10:55:15Z | |
dc.date.available | 2022-04-12T10:55:15Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/136608 | |
dc.description.abstract | Předkládaná práce má teoretický charakter. Jejím cílem je představit pedagogické ideje a myšlenky Paula Freira, jelikož autorovy knihy nebyly přeloženy do českého jazyka. Nejprve představím jeho život, také směry a autory, které jej ovlivnily. Následuje klíčový popis Freireho myšlenek a idejí, které jej proslavily v celém světě. Dále nejsou opomenuty metody alfabetizace, které sám Freire aplikoval. V závěru jsou předloženy ohlasy na jeho učení, tedy jak kritika z řad odborníků, tak i Freireho přínos do vzdělávacího procesu. Závěr je dedikován jeho přesahu do současnosti. | cs_CZ |
dc.description.abstract | The submitted thesis is of theoretical nature. Its aim is to introduce pedagogical ideas and thoughts of Paul Freire, since the books of the author have not been translated into Czech. Initially, his life will be described, same as the theories, philosophies and other authors that influenced him. What follows is the crucial portrayal of Freire's thoughts and theories which brought him fame all over the world. Another presented key aspect is alphabetization which Freire himself applied. Ultimately, the responses to his doctrine are provided, thus, both the criticism of other scholars and his contribution to the educational process. The conclusion is dedicated to the crossover of his theories to the present days. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | critical|education|inequalities|pedagogy|opression|ideas|christianity|marxism|literacy | en_US |
dc.subject | Kritické|vzdělávání|výchova|nerovnosti|pedagogika|utlačování|ideje|křesťanství|marxismus|gramotnost | cs_CZ |
dc.title | Pedagogické ideje v díle P. Freira | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2021 | |
dcterms.dateAccepted | 2021-05-31 | |
dc.description.department | Department of Education | en_US |
dc.description.department | Katedra pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 227006 | |
dc.title.translated | Pedagogical Ideas in Paulo Freire's Work | en_US |
dc.contributor.referee | Strouhal, Martin | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Education | en_US |
thesis.degree.program | Pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Education | en_US |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Katedra pedagogiky | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Department of Education | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Education | en_US |
uk.degree-program.cs | Pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Education | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Předkládaná práce má teoretický charakter. Jejím cílem je představit pedagogické ideje a myšlenky Paula Freira, jelikož autorovy knihy nebyly přeloženy do českého jazyka. Nejprve představím jeho život, také směry a autory, které jej ovlivnily. Následuje klíčový popis Freireho myšlenek a idejí, které jej proslavily v celém světě. Dále nejsou opomenuty metody alfabetizace, které sám Freire aplikoval. V závěru jsou předloženy ohlasy na jeho učení, tedy jak kritika z řad odborníků, tak i Freireho přínos do vzdělávacího procesu. Závěr je dedikován jeho přesahu do současnosti. | cs_CZ |
uk.abstract.en | The submitted thesis is of theoretical nature. Its aim is to introduce pedagogical ideas and thoughts of Paul Freire, since the books of the author have not been translated into Czech. Initially, his life will be described, same as the theories, philosophies and other authors that influenced him. What follows is the crucial portrayal of Freire's thoughts and theories which brought him fame all over the world. Another presented key aspect is alphabetization which Freire himself applied. Ultimately, the responses to his doctrine are provided, thus, both the criticism of other scholars and his contribution to the educational process. The conclusion is dedicated to the crossover of his theories to the present days. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogiky | cs_CZ |
thesis.grade.code | 2 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |