Zobrazit minimální záznam

The use of punishment in the upbringing of preschool children in connection with their aggressive behavior
dc.contributor.advisorČáp, David
dc.creatorPícková, Anna
dc.date.accessioned2022-04-12T10:54:36Z
dc.date.available2022-04-12T10:54:36Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/136606
dc.description.abstractBakalářská práce se zabývá tématem agresivního chování dětí předškolního věku a uvádí možné souvislosti takového chování s využíváním trestů ve výchově. V práci je blíže popsáno agresivního chování typické pro děti předškolního věku. Práce objasňuje některé faktory, které s agresí předškolních dětí úzce souvisí. Dále práce vymezuje pojem trest ve smyslu výchovného prostředku a rozděluje tresty do dvou kategorií - psychické a fyzické. Následně se práce věnuje hledání spojitosti mezi fyzickými či psychickými tresty ve výchově a různými druhy agresivního chování předškolních dětí. Empirická část obsahuje návrh kvantitativního výzkumu potenciálního vztahu mezi užíváním fyzických a psychických trestů rodiči při výchově a mírou fyzické či vztahové agrese dětí předškolního věku. Výsledky výzkumu by mohly významně přispět k poznatkům v oblasti využívání trestů v České republice a objasnit dopady trestů na agresivní chování dětí předškolního věku. Klíčová slova Fyzická agrese; vztahová agrese; tresty; psychická kontrolacs_CZ
dc.description.abstractThe bachelor's thesis deals with the topic of aggressive behavior of preschool children and lists the possible links between such behavior and the use of punishment in upbringing. The work describes in more detail the aggressive behavior typical for preschool children. Some factors that are closely related to the aggression of preschool children are clarified. Furthermore, the work defines the concept of punishment as an educational tool and divides punishments into two categories - psychological and physical. Subsequently, the work pays attention to the search for a connection between physical or psychological punishments in upbringing and various types of aggressive behavior of preschool children. The empirical part contains a proposal for a quantitative research of the potential relationship between the use of physical and psychological punishment by parents in upbringing and the degree of physical or relational aggression of preschool children. The results of the research could significantly contribute to the findings in the field of the use of punishment in the Czech Republic and clarify the effects of punishment on the aggressive behavior of preschool children. Keywords Physical Aggression; Relational Aggression; Punishments; Psychological Controlen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectPhysical Aggression|Relational Aggression|Punishments|Psychological Controlen_US
dc.subjectFyzická agrese|vztahová agrese|tresty|psychická kontrolacs_CZ
dc.titleUžití trestů ve výchově předškolních dětí v souvislosti s jejich agresivním chovánímcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2021
dcterms.dateAccepted2021-06-22
dc.description.departmentDepartment of Psychologyen_US
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId229434
dc.title.translatedThe use of punishment in the upbringing of preschool children in connection with their aggressive behavioren_US
dc.contributor.refereeKolečková, Tereza
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologiecs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Psychologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychologyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csBakalářská práce se zabývá tématem agresivního chování dětí předškolního věku a uvádí možné souvislosti takového chování s využíváním trestů ve výchově. V práci je blíže popsáno agresivního chování typické pro děti předškolního věku. Práce objasňuje některé faktory, které s agresí předškolních dětí úzce souvisí. Dále práce vymezuje pojem trest ve smyslu výchovného prostředku a rozděluje tresty do dvou kategorií - psychické a fyzické. Následně se práce věnuje hledání spojitosti mezi fyzickými či psychickými tresty ve výchově a různými druhy agresivního chování předškolních dětí. Empirická část obsahuje návrh kvantitativního výzkumu potenciálního vztahu mezi užíváním fyzických a psychických trestů rodiči při výchově a mírou fyzické či vztahové agrese dětí předškolního věku. Výsledky výzkumu by mohly významně přispět k poznatkům v oblasti využívání trestů v České republice a objasnit dopady trestů na agresivní chování dětí předškolního věku. Klíčová slova Fyzická agrese; vztahová agrese; tresty; psychická kontrolacs_CZ
uk.abstract.enThe bachelor's thesis deals with the topic of aggressive behavior of preschool children and lists the possible links between such behavior and the use of punishment in upbringing. The work describes in more detail the aggressive behavior typical for preschool children. Some factors that are closely related to the aggression of preschool children are clarified. Furthermore, the work defines the concept of punishment as an educational tool and divides punishments into two categories - psychological and physical. Subsequently, the work pays attention to the search for a connection between physical or psychological punishments in upbringing and various types of aggressive behavior of preschool children. The empirical part contains a proposal for a quantitative research of the potential relationship between the use of physical and psychological punishment by parents in upbringing and the degree of physical or relational aggression of preschool children. The results of the research could significantly contribute to the findings in the field of the use of punishment in the Czech Republic and clarify the effects of punishment on the aggressive behavior of preschool children. Keywords Physical Aggression; Relational Aggression; Punishments; Psychological Controlen_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV