Krizový management organizací z pohledu HR v průběhu pandemie koronaviru
Crisis Management of Organisations from the HR Perspective during the Coronavirus Pandemy
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/136579Identifiers
Study Information System: 232800
Collections
- Kvalifikační práce [23751]
Author
Advisor
Referee
Běhounková, Olga
Faculty / Institute
Faculty of Arts
Discipline
Adult Education and Personnel Management
Department
Department of Adult Education and Personnel Management
Date of defense
14. 6. 2021
Publisher
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
krizový management|krize|krizový plán|krizová komunikace|krizové situace|pandemie|státní opatření|řízení lidských zdrojůKeywords (English)
crisis management|crisis|crisis plan|crisis communication|crisis situation|pandemy|state measures|human resources managementCílem bakalářské práce je zmapovat krizový management vybraných organizací z pohledu personálního řízení v průběhu pandemie koronaviru. Práce se nejprve zabývá definicí krize v organizaci, jejím vznikem a vývojem, a jejími typologiemi. Dále je věnována pozornost problematice krizového managementu, konkrétně jeho historickému vývoji, jeho funkcím a činnostem. Práce se taktéž zaměřuje na nástroje krizového managementu, kterými jsou krizové strategie, krizové plány a krizová komunikace. Následně je věnován prostor vymezení řízení lidských zdrojů s cílem opodstatnění role personálního oddělení v krizovém týmu. Nakonec je představena pandemická situace v České republice v období od března 2020 do března 2021. Součástí práce je kvalitativní šetření realizované prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů s cílovou skupinou HR manažerů a HR ředitelů z vybraných organizací působících v České republice. Přestože se organizace mezi sebou liší svou velikostí a předmětem činnosti, všechny mají společné to, že byly nuceny na krizovou situaci reagovat a zajistit ochranu svých zaměstnanců. Personální manageři mohou přinést relevantní pohled na reakci organizací, jelikož zmíněná krize neohrožovala pouze fungování organizace, ale taktéž i zdraví zaměstnanců. Cílem kvalitativního šetření je zmapovat využití...
The bachelor thesis aims to map the crisis management of selected organizations from the point of view of personnel management during the coronavirus pandemic. The work first deals with the definition of the crisis in the organization, its origin and development, and its typologies. Furthermore, attention is paid to the issue of crisis management, specifically its historical development, its functions, and activities. The work also focuses on crisis management tools, which are crisis strategies, crisis plans, and crisis communication. Subsequently, space is devoted to defining human resource management to justify the role of the personnel department in the crisis team. Finally, the pandemic situation in the Czech Republic in the period from March 2020 to March 2021 is presented. Although organizations differ in size and scope, they all have in common that they have been forced to respond to a crisis situation and ensure the protection of their employees. HR managers can provide a relevant view of the organization's response, as the crisis has endangered not only the functioning of the organization but also the health of employees. The qualitative survey aims to map the use of crisis management in selected organizations and the involvement of personnel management in resolving the crisis caused by...
Citace dokumentu
Metadata
Show full item recordRelated items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Potřeba krizové intervence u neformálně pečujících
Defence status: DEFENDEDHašplová, Anna (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2019)Date of defense: 18. 6. 2019Tato bakalářská práce se zabývá krizovou intervencí u osob pečujících o jejich blízké (tzv. neformálně pečující). Teoretická část práce pojednává o neformálně pečujících, jejich kvalitě života, krizi, typologií krizí, ... -
Telefonická krizová intervence (Specifika práce na lince důvěry)
Defence status: DEFENDEDPittnerová, Monika (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2011)Date of defense: 31. 5. 2011Práce vysvětluje pojem krize, krizová intervence a telefonická krizová intervence, její postupy a techniky. Zabývá se historií vzniku linek důvěry v České republice, ale i ve světě. Blíže se zaměřuje na strukturu a zásady ... -
Využití dovedností výcviku v kompletní krizové intervenci - zkušenost účastníků po 4 měsících
Defence status: DEFENDEDBeďačová, Marie (Univerzita Karlova, Evangelická teologická fakulta, 2018)Date of defense: 26. 6. 2018Bakalářská práce "Využití dovedností výcviku v kompletní krizové intervenci - zkušenost účastníků po 4 měsících" je zacílena na zkušenost účastníků, jak využili získané dovednosti 4 měsíce po absolvování 150hodinového ...