Show simple item record

Image of the wandering Jew in Czech and world art
dc.contributor.advisorKonečný, Lubomír
dc.creatorJanáčová, Eva
dc.date.accessioned2017-04-06T12:47:24Z
dc.date.available2017-04-06T12:47:24Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/13616
dc.description.abstractHlavním cílem této magisterské diplomní práce je na obecné rovině prozkoumání ikonografie věčného žida v českém i světovém v , umenl.cs_CZ
dc.description.abstractIn general terms, the principal aim of this MA thesis is to explore the iconography ofthe Wandering Jew in both Czech and world fine art. lnitially, some room is dedicated to the historical evolution ofthe legend of the Wandering Jew, who is originally referred to as Cartaphilus or Malchos, later Ahasverus. According to a narrative, taken down already in the first half of the thirteenth century in its essential setup, the so called "Wandering Jew" had punched Jesus, for which he was condemned by him to a ceaseless wandering until his second advent on earth.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleZobrazení věčného žida v českém a světovém uměnícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2007
dcterms.dateAccepted2007-09-18
dc.description.departmentÚstav pro dějiny uměnícs_CZ
dc.description.departmentInstitute of Art Historyen_US
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId49666
dc.title.translatedImage of the wandering Jew in Czech and world arten_US
dc.contributor.refereeLahoda, Vojtěch
dc.identifier.aleph001706948
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineDějiny uměnícs_CZ
thesis.degree.disciplineHistory of Arten_US
thesis.degree.programTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.degree.programObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav pro dějiny uměnícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Art Historyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csDějiny uměnícs_CZ
uk.degree-discipline.enHistory of Arten_US
uk.degree-program.csObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.degree-program.enTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csHlavním cílem této magisterské diplomní práce je na obecné rovině prozkoumání ikonografie věčného žida v českém i světovém v , umenl.cs_CZ
uk.abstract.enIn general terms, the principal aim of this MA thesis is to explore the iconography ofthe Wandering Jew in both Czech and world fine art. lnitially, some room is dedicated to the historical evolution ofthe legend of the Wandering Jew, who is originally referred to as Cartaphilus or Malchos, later Ahasverus. According to a narrative, taken down already in the first half of the thirteenth century in its essential setup, the so called "Wandering Jew" had punched Jesus, for which he was condemned by him to a ceaseless wandering until his second advent on earth.en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav pro dějiny uměnícs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV