Zobrazit minimální záznam

Bullying at secondary schools and possibilities of prevention
dc.contributor.advisorVališová, Alena
dc.creatorFraňková, Radka
dc.date.accessioned2017-04-06T12:21:38Z
dc.date.available2017-04-06T12:21:38Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/13493
dc.description.abstractTato práce vychází z potřeby reagovat na existenci sociálně rizikového jevu šikanování ve školním prostředí. Cílem práce je ukázat jednu z možností, jak sestavit a realizovat preventivní program pro žáky 2. stupně ZŠ či studenty nižších tříd víceletých gymnázií. V první části jsou nabídnuta teoretická východiska. Práce se zabývá rozpoznáním šikany, profily obětí a agresorů, třídní dynamikou v rizikové školní třídě, provází jednotlivými stádii šikany a zamýšlí se nad negativním vlivem tohoto jevu na všechny zúčastněné. V dalších kapitolách je problematika šikanování zasazena do širšího rámce primární prevence ve škole. Ve druhé části této práce jsou zmapovány vztahy v konkrétních třídních kolektivech a navržen konkrétní program pro třídy. Závěrem je snaha o zhodnocení práce.cs_CZ
dc.description.abstractThis work issues frorn the need to react to the existence of social negative act ofbullying at school. The airn of this work is to show one of the possibilities, to show of devising and realising a prevention prograrnrne for students of secondery schools. In the first part teoretical ways out are offered. The work engages in understanding of bullying, in profiles of aggressors and victirns, in dynarnisrn of relation at endangered classes. It guides particular stages of bullying and thinks about the negative influence of this act upon all the participants. In the succesive chapters is the topic of bullying refered to the prirnary prevention at school. In the second part of this work the relationships at the classgroup are rnapped and the prograrnrne of specific prirnary prevention is described. Closing chapter tries to evaluate all this work.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleŠikanování na 2. stupni ZŠ a v nižších třídách víceletých gymnázií a možnosti prevencecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2007
dcterms.dateAccepted2007-09-24
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId50592
dc.title.translatedBullying at secondary schools and possibilities of preventionen_US
dc.contributor.refereeKoťa, Jaroslav
dc.identifier.aleph001011587
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineEducationen_US
thesis.degree.programEducationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEducationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato práce vychází z potřeby reagovat na existenci sociálně rizikového jevu šikanování ve školním prostředí. Cílem práce je ukázat jednu z možností, jak sestavit a realizovat preventivní program pro žáky 2. stupně ZŠ či studenty nižších tříd víceletých gymnázií. V první části jsou nabídnuta teoretická východiska. Práce se zabývá rozpoznáním šikany, profily obětí a agresorů, třídní dynamikou v rizikové školní třídě, provází jednotlivými stádii šikany a zamýšlí se nad negativním vlivem tohoto jevu na všechny zúčastněné. V dalších kapitolách je problematika šikanování zasazena do širšího rámce primární prevence ve škole. Ve druhé části této práce jsou zmapovány vztahy v konkrétních třídních kolektivech a navržen konkrétní program pro třídy. Závěrem je snaha o zhodnocení práce.cs_CZ
uk.abstract.enThis work issues frorn the need to react to the existence of social negative act ofbullying at school. The airn of this work is to show one of the possibilities, to show of devising and realising a prevention prograrnrne for students of secondery schools. In the first part teoretical ways out are offered. The work engages in understanding of bullying, in profiles of aggressors and victirns, in dynarnisrn of relation at endangered classes. It guides particular stages of bullying and thinks about the negative influence of this act upon all the participants. In the succesive chapters is the topic of bullying refered to the prirnary prevention at school. In the second part of this work the relationships at the classgroup are rnapped and the prograrnrne of specific prirnary prevention is described. Closing chapter tries to evaluate all this work.en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990010115870106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV