dc.contributor.advisor | Vališová, Alena | |
dc.creator | Fraňková, Radka | |
dc.date.accessioned | 2017-04-06T12:21:38Z | |
dc.date.available | 2017-04-06T12:21:38Z | |
dc.date.issued | 2007 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/13493 | |
dc.description.abstract | Tato práce vychází z potřeby reagovat na existenci sociálně rizikového jevu šikanování ve školním prostředí. Cílem práce je ukázat jednu z možností, jak sestavit a realizovat preventivní program pro žáky 2. stupně ZŠ či studenty nižších tříd víceletých gymnázií. V první části jsou nabídnuta teoretická východiska. Práce se zabývá rozpoznáním šikany, profily obětí a agresorů, třídní dynamikou v rizikové školní třídě, provází jednotlivými stádii šikany a zamýšlí se nad negativním vlivem tohoto jevu na všechny zúčastněné. V dalších kapitolách je problematika šikanování zasazena do širšího rámce primární prevence ve škole. Ve druhé části této práce jsou zmapovány vztahy v konkrétních třídních kolektivech a navržen konkrétní program pro třídy. Závěrem je snaha o zhodnocení práce. | cs_CZ |
dc.description.abstract | This work issues frorn the need to react to the existence of social negative act ofbullying at school. The airn of this work is to show one of the possibilities, to show of devising and realising a prevention prograrnrne for students of secondery schools. In the first part teoretical ways out are offered. The work engages in understanding of bullying, in profiles of aggressors and victirns, in dynarnisrn of relation at endangered classes. It guides particular stages of bullying and thinks about the negative influence of this act upon all the participants. In the succesive chapters is the topic of bullying refered to the prirnary prevention at school. In the second part of this work the relationships at the classgroup are rnapped and the prograrnrne of specific prirnary prevention is described. Closing chapter tries to evaluate all this work. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Šikanování na 2. stupni ZŠ a v nižších třídách víceletých gymnázií a možnosti prevence | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2007 | |
dcterms.dateAccepted | 2007-09-24 | |
dc.description.department | Katedra pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.department | Department of Education | en_US |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 50592 | |
dc.title.translated | Bullying at secondary schools and possibilities of prevention | en_US |
dc.contributor.referee | Koťa, Jaroslav | |
dc.identifier.aleph | 001011587 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Education | en_US |
thesis.degree.program | Education | en_US |
thesis.degree.program | Pedagogika | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Katedra pedagogiky | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Department of Education | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Education | en_US |
uk.degree-program.cs | Pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Education | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Tato práce vychází z potřeby reagovat na existenci sociálně rizikového jevu šikanování ve školním prostředí. Cílem práce je ukázat jednu z možností, jak sestavit a realizovat preventivní program pro žáky 2. stupně ZŠ či studenty nižších tříd víceletých gymnázií. V první části jsou nabídnuta teoretická východiska. Práce se zabývá rozpoznáním šikany, profily obětí a agresorů, třídní dynamikou v rizikové školní třídě, provází jednotlivými stádii šikany a zamýšlí se nad negativním vlivem tohoto jevu na všechny zúčastněné. V dalších kapitolách je problematika šikanování zasazena do širšího rámce primární prevence ve škole. Ve druhé části této práce jsou zmapovány vztahy v konkrétních třídních kolektivech a navržen konkrétní program pro třídy. Závěrem je snaha o zhodnocení práce. | cs_CZ |
uk.abstract.en | This work issues frorn the need to react to the existence of social negative act ofbullying at school. The airn of this work is to show one of the possibilities, to show of devising and realising a prevention prograrnrne for students of secondery schools. In the first part teoretical ways out are offered. The work engages in understanding of bullying, in profiles of aggressors and victirns, in dynarnisrn of relation at endangered classes. It guides particular stages of bullying and thinks about the negative influence of this act upon all the participants. In the succesive chapters is the topic of bullying refered to the prirnary prevention at school. In the second part of this work the relationships at the classgroup are rnapped and the prograrnrne of specific prirnary prevention is described. Closing chapter tries to evaluate all this work. | en_US |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990010115870106986 | |