dc.contributor.advisor | Lorenzová, Jitka | |
dc.creator | Munzarová, Anna | |
dc.date.accessioned | 2017-04-06T12:21:13Z | |
dc.date.available | 2017-04-06T12:21:13Z | |
dc.date.issued | 2007 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/13491 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce se věnuje problematice vzdělávacích možností žen na mateřské a rodičovské dovolené v kontextu pracovních a rodinných rolí ženy ve společnosti. Vzdělávání žen je teoreticky zpracováno jako součást celoživotního učení s důrazem na profesní vzdělávání. Je nastíněna problematika motivace žen pro vzdělávání a bariéry na cestě za realizací vzdělávání. Zabývá se aktuálními otázkami rovného přístupu žen ke vzdělávání a na pracovním trhu. Pozornost je věnována návratu žen do pracovního procesu. Vzdělávání zaujímá významnou roli pro uplatnění žen na trhu práce a bez institucionální podpory se jeho realizace stává obtížnou. Dílčí část práce se proto věnuje konkrétním krokům vlády a Evropské unie v podpoře rovného přístupu žen ke vzdělávání a na trhu práce se zaměřením na cílovou skupinu žen na mateřské a rodičovské dovolené. Cílem empirické části je zjistit, jaké faktory jsou určující pro to, aby se žena na mateřské a rodičovské dovolené vzdělávala. Pozornost je věnována motivaci žen ke vzdělávání, podmínkám a konkrétním možnostem vzdělávání. | cs_CZ |
dc.description.abstract | Diplomová práce se věnuje problematice vzdělávacích možností žen na mateřské a rodičovské dovolené v kontextu pracovních a rodinných rolí ženy ve společnosti. Vzdělávání žen je teoreticky zpracováno jako součást celoživotního učení s důrazem na profesní vzdělávání. Je nastíněna problematika motivace žen pro vzdělávání a bariéry na cestě za realizací vzdělávání. Zabývá se aktuálními otázkami rovného přístupu žen ke vzdělávání a na pracovním trhu. Pozornost je věnována návratu žen do pracovního procesu. Vzdělávání zaujímá významnou roli pro uplatnění žen na trhu práce a bez institucionální podpory se jeho realizace stává obtížnou. Dílčí část práce se proto věnuje konkrétním krokům vlády a Evropské unie v podpoře rovného přístupu žen ke vzdělávání a na trhu práce se zaměřením na cílovou skupinu žen na mateřské a rodičovské dovolené. Cílem empirické části je zjistit, jaké faktory jsou určující pro to, aby se žena na mateřské a rodičovské dovolené vzdělávala. Pozornost je věnována motivaci žen ke vzdělávání, podmínkám a konkrétním možnostem vzdělávání. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Vzdělávací možnosti žen na mateřské a rodičovské dovolené | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2007 | |
dcterms.dateAccepted | 2007-09-26 | |
dc.description.department | Katedra pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.department | Department of Education | en_US |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 49709 | |
dc.title.translated | Educational possibilities of woman on maternal and parental leave | en_US |
dc.contributor.referee | Poláčková, Věra | |
dc.identifier.aleph | 001011755 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Education | en_US |
thesis.degree.program | Education | en_US |
thesis.degree.program | Pedagogika | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Katedra pedagogiky | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Department of Education | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Education | en_US |
uk.degree-program.cs | Pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Education | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Diplomová práce se věnuje problematice vzdělávacích možností žen na mateřské a rodičovské dovolené v kontextu pracovních a rodinných rolí ženy ve společnosti. Vzdělávání žen je teoreticky zpracováno jako součást celoživotního učení s důrazem na profesní vzdělávání. Je nastíněna problematika motivace žen pro vzdělávání a bariéry na cestě za realizací vzdělávání. Zabývá se aktuálními otázkami rovného přístupu žen ke vzdělávání a na pracovním trhu. Pozornost je věnována návratu žen do pracovního procesu. Vzdělávání zaujímá významnou roli pro uplatnění žen na trhu práce a bez institucionální podpory se jeho realizace stává obtížnou. Dílčí část práce se proto věnuje konkrétním krokům vlády a Evropské unie v podpoře rovného přístupu žen ke vzdělávání a na trhu práce se zaměřením na cílovou skupinu žen na mateřské a rodičovské dovolené. Cílem empirické části je zjistit, jaké faktory jsou určující pro to, aby se žena na mateřské a rodičovské dovolené vzdělávala. Pozornost je věnována motivaci žen ke vzdělávání, podmínkám a konkrétním možnostem vzdělávání. | cs_CZ |
uk.abstract.en | Diplomová práce se věnuje problematice vzdělávacích možností žen na mateřské a rodičovské dovolené v kontextu pracovních a rodinných rolí ženy ve společnosti. Vzdělávání žen je teoreticky zpracováno jako součást celoživotního učení s důrazem na profesní vzdělávání. Je nastíněna problematika motivace žen pro vzdělávání a bariéry na cestě za realizací vzdělávání. Zabývá se aktuálními otázkami rovného přístupu žen ke vzdělávání a na pracovním trhu. Pozornost je věnována návratu žen do pracovního procesu. Vzdělávání zaujímá významnou roli pro uplatnění žen na trhu práce a bez institucionální podpory se jeho realizace stává obtížnou. Dílčí část práce se proto věnuje konkrétním krokům vlády a Evropské unie v podpoře rovného přístupu žen ke vzdělávání a na trhu práce se zaměřením na cílovou skupinu žen na mateřské a rodičovské dovolené. Cílem empirické části je zjistit, jaké faktory jsou určující pro to, aby se žena na mateřské a rodičovské dovolené vzdělávala. Pozornost je věnována motivaci žen ke vzdělávání, podmínkám a konkrétním možnostem vzdělávání. | en_US |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990010117550106986 | |