Show simple item record

Learning style in the process of cognitive and metacognitive learning
dc.contributor.advisorKrykorková, Hana
dc.creatorVolf, Petr
dc.date.accessioned2017-04-06T12:20:50Z
dc.date.available2017-04-06T12:20:50Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/13489
dc.description.abstractText diplomové práce je zaměřen na téma učebního stylu a jeho místa v procesu kognitivního a metakognitivního učení. Práce obsahuje teoretické poznatky z dané problematiky a empirické šetření vlivu přístupů k učení na úspěšnost zvládnutí úkolové situace metakognitivního nácviku. V úvodní teoretické části jsou vymezeny pojmy kognitivního učení, pohled na problematiku z hledisek různých psychologických směrů; popisuje také motivační oblast a výkonové dispozice jako intervenující proměnné. Jsou zde zmíněny konkrétní systémy zpracování informací a jejich vliv na teorii učebního stylu jako metakognitivního činitele. Pedagogický kontext se věnuje teoriím vzdělávání, které tvoří podklad pro praktické využití poznatků z empirického šetření. Druhá část diplomové práce, obsahující výzkumné šetření, zjišťuje závislost či nezávislost úspěšného zpracování metakognitivních intervencí na preferovaném učebním stylu. Výzkum upozornil na potenciální možnost změny přístupu k učení na základě zvyšování úrovně metakognitivních dovedností a využívání myšlení vyššího řádu. Šetření také zjistilo, že rozvoje metakognice je schopen každý bez ohledu na svůj preferovaný přístup k učení, čímž byla i ověřena použitá metoda metakognitivního nácviku.cs_CZ
dc.description.abstractThe text of the thesis is focused on the theme of learning style and its position in the process of cognitive and metacognitive learning. The thesis contains theoretical concepts from given sphere and empirical research of the influence of approach to learning on the successful command of task of metacognitive training. In the introductory theoretical part, there are defined the terms of cognitive learning, perspective on problems from the point of view of different psychological schools; it also defies motivational sphere and performance predispositions as intervene variable. There are mentioned concrete systems of receiving and decoding information and their affect on the theory of learning style as a metacognitive factor. Pedagogical context deals with theories of education, which create the ground for practical use of knowledge, gained from empirical research. The second part of thesis contains the research, which surveys the correlation of successful processing of metacognitive interventions and preferred learning style. The research pointed out the potential possibility of changing the approach to learning by increasing the level of metacognitive skills and using the higher levels of thinking. It was also uncovered, that everybody is potentially able to enlarge the metacognitive skills, no matter what...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleUčební styl v procesu kognitivního a metakognitivního učenícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2007
dcterms.dateAccepted2007-09-26
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId49710
dc.title.translatedLearning style in the process of cognitive and metacognitive learningen_US
dc.contributor.refereeVališová, Alena
dc.identifier.aleph001097892
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineEducationen_US
thesis.degree.programEducationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEducationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csText diplomové práce je zaměřen na téma učebního stylu a jeho místa v procesu kognitivního a metakognitivního učení. Práce obsahuje teoretické poznatky z dané problematiky a empirické šetření vlivu přístupů k učení na úspěšnost zvládnutí úkolové situace metakognitivního nácviku. V úvodní teoretické části jsou vymezeny pojmy kognitivního učení, pohled na problematiku z hledisek různých psychologických směrů; popisuje také motivační oblast a výkonové dispozice jako intervenující proměnné. Jsou zde zmíněny konkrétní systémy zpracování informací a jejich vliv na teorii učebního stylu jako metakognitivního činitele. Pedagogický kontext se věnuje teoriím vzdělávání, které tvoří podklad pro praktické využití poznatků z empirického šetření. Druhá část diplomové práce, obsahující výzkumné šetření, zjišťuje závislost či nezávislost úspěšného zpracování metakognitivních intervencí na preferovaném učebním stylu. Výzkum upozornil na potenciální možnost změny přístupu k učení na základě zvyšování úrovně metakognitivních dovedností a využívání myšlení vyššího řádu. Šetření také zjistilo, že rozvoje metakognice je schopen každý bez ohledu na svůj preferovaný přístup k učení, čímž byla i ověřena použitá metoda metakognitivního nácviku.cs_CZ
uk.abstract.enThe text of the thesis is focused on the theme of learning style and its position in the process of cognitive and metacognitive learning. The thesis contains theoretical concepts from given sphere and empirical research of the influence of approach to learning on the successful command of task of metacognitive training. In the introductory theoretical part, there are defined the terms of cognitive learning, perspective on problems from the point of view of different psychological schools; it also defies motivational sphere and performance predispositions as intervene variable. There are mentioned concrete systems of receiving and decoding information and their affect on the theory of learning style as a metacognitive factor. Pedagogical context deals with theories of education, which create the ground for practical use of knowledge, gained from empirical research. The second part of thesis contains the research, which surveys the correlation of successful processing of metacognitive interventions and preferred learning style. The research pointed out the potential possibility of changing the approach to learning by increasing the level of metacognitive skills and using the higher levels of thinking. It was also uncovered, that everybody is potentially able to enlarge the metacognitive skills, no matter what...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV