Zobrazit minimální záznam

Idjime phenomenon in the context of Japanese education reforms at beginning of 21st century
dc.contributor.advisorSýkora, Jan
dc.creatorMiler, Martin
dc.date.accessioned2017-04-06T11:56:18Z
dc.date.available2017-04-06T11:56:18Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/13372
dc.description.abstractProblému idžime1 C~ót>) jsem se věnoval již ve své postupové práci, kde se jednalo pouze o analýzu tohoto problému samotného. Jednalo se o nástin problematiky a popis prostředí, ve kterém probíhá k výskytu tohoto fenoménu. Nyní bych se na problém idžime chtěl podívat v kontextu minulých a aktuálních reforem japonského vzdělávacího systému. Informace uvedené v této práci navazují na obsah mé postupové práce a chtěl bych je interpretovat v novém kontextu. Konkrétně v souvislosti s rozsáhlým balíkem reforem nesoucích název "Rainbow plan". (volně přeložitelné jako "Plán Duha"- dále jen Rainbow plan) Tyto reformy, nebo spíše jejich cíle, jsou důkazem dlouhodobé krize japonského školství. Faktorem dokazujícím krizi není pouze idžime, v současnosti je to spíše násilí na školách a systematické odmítání docházky . Všechny tyto tři jevy odráží neefektivitu výukových metod a nízkou míru atraktivity studia pro děti. Na začátek by bylo dobré uvést, že sama vláda si vážnost situace uvědomovala již v 80.letech a uvědomuje si jí i nyní. Řešení situace je komplikováno zásadním názorovým rozdílem konzervativců a liberálů ohledně přístupu k přípravě a aplikaci reforem. V 80.létech (v roce 1985 bylo hlášeno nejvíce případů idžime v celé historii) vyhrála volby LDP2 především díky svému návrhu reforem školství, které vévodily...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleProblém idžime v kontextu japonských školských reforem na počátku 21. stoletícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2007
dcterms.dateAccepted2007-09-19
dc.description.departmentÚstav Dálného východucs_CZ
dc.description.departmentInstitute of East Asian Studiesen_US
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId27578
dc.title.translatedIdjime phenomenon in the context of Japanese education reforms at beginning of 21st centuryen_US
dc.contributor.refereeLabus, David
dc.identifier.aleph001029809
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineJapanologiecs_CZ
thesis.degree.disciplineJapanese Studiesen_US
thesis.degree.programPhilologyen_US
thesis.degree.programFilologiecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav Dálného východucs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of East Asian Studiesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csJapanologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enJapanese Studiesen_US
uk.degree-program.csFilologiecs_CZ
uk.degree-program.enPhilologyen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csProblému idžime1 C~ót>) jsem se věnoval již ve své postupové práci, kde se jednalo pouze o analýzu tohoto problému samotného. Jednalo se o nástin problematiky a popis prostředí, ve kterém probíhá k výskytu tohoto fenoménu. Nyní bych se na problém idžime chtěl podívat v kontextu minulých a aktuálních reforem japonského vzdělávacího systému. Informace uvedené v této práci navazují na obsah mé postupové práce a chtěl bych je interpretovat v novém kontextu. Konkrétně v souvislosti s rozsáhlým balíkem reforem nesoucích název "Rainbow plan". (volně přeložitelné jako "Plán Duha"- dále jen Rainbow plan) Tyto reformy, nebo spíše jejich cíle, jsou důkazem dlouhodobé krize japonského školství. Faktorem dokazujícím krizi není pouze idžime, v současnosti je to spíše násilí na školách a systematické odmítání docházky . Všechny tyto tři jevy odráží neefektivitu výukových metod a nízkou míru atraktivity studia pro děti. Na začátek by bylo dobré uvést, že sama vláda si vážnost situace uvědomovala již v 80.letech a uvědomuje si jí i nyní. Řešení situace je komplikováno zásadním názorovým rozdílem konzervativců a liberálů ohledně přístupu k přípravě a aplikaci reforem. V 80.létech (v roce 1985 bylo hlášeno nejvíce případů idžime v celé historii) vyhrála volby LDP2 především díky svému návrhu reforem školství, které vévodily...cs_CZ
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav Dálného východucs_CZ
dc.identifier.lisID990010298090106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV