Zobrazit minimální záznam

Quality management in human resources management
dc.contributor.advisorKocianová, Renata
dc.creatorStejskalová, Eva
dc.date.accessioned2017-04-06T11:53:40Z
dc.date.available2017-04-06T11:53:40Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/13359
dc.description.abstractSystém managementu kvality (QMS) je součástí managementu organizace. Existují různé systémy QMS. Vycházejí zpravidla z jednoho ze dvou přístupů k otázkám kvality - normologického nebo teleologického. Řízení kvality je dynamický proces, který se trvale mění a vyvíjí co do forem, metod i obsahu. Konkrétní podoby QMS můžeme přiřadit k jedné ze tří základních koncepcí a to jsou koncepce odvětvových standardů, koncepce TQM (Total Management Quality) a koncepce ISO. Různé přístupy k řízení kvality se začínají rozvíjet ve 20. letech dvacátého století. Po druhé světové válce se otázky kvality dostaly do popředí zájmů zejména v Japonsku a USA, následovány Evropou. V tomto období začínají vznikat první skutečné systémy managementu kvality. Jejich význam a rozvoj prudce vzrostl v 80. letech minulého století, kdy kvalita začala být považována za klíčový předpoklad úspěchu a budoucí konkurenceschopnosti. V současnosti jsou v Evropě uplatňovány zejména dva systémy: řízení jakosti podle norem ISO (International Organization for Standardization) 9000:2000 a model kvality vycházející z filozofie a zásad TQM nazývaný Model Excelence EFQM, který vypracovala a do praxe prosazuje Evropská nadace managementu jakosti (EFQM). Oba uvedené systémy managementu kvality přisuzují klíčovou roli lidskému potenciálu organizace. Tato...cs_CZ
dc.description.abstractA quality management system (QMS) forms a part of the organization's management. There are various QMS systems. Usually, they are based on one of two approaches to quality issues - the normologic approach and the teleologic approach. Quality management is a dynamic process that constantly changes and develops in terms of forms, methods and content. Specific QMS types can be attributed to one of three basic concepts: industrial standards, TQM (Total Quality Management), and the ISO concept. Various approaches to quality management began to develop in the 1920s. After World War II, the issues of quality gain priority particularly in Japan and the USA, followed by Europe. At that time the first true quality management systems were established. Their significance and development rapidly grew mainly in the 1980s, when quality began to be considered a key prerequisite to success and future competitiveness. Presently, two systems are primarily used in Europe: quality management based on the ISO (International Organization for Standardization) 9000:2000 standards, and a quality model based on the TQM philosophy and principles, referred to as the EFQM Excellence Model, which has been designed and implemented by the European Foundations for Quality Management (EFQM). Both the above systems assign a key role to the...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleSystémy řízení jakosti v oblasti personální prácecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2007
dcterms.dateAccepted2007-09-10
dc.description.departmentKatedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Adult Education and Personnel Managementen_US
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId49669
dc.title.translatedQuality management in human resources managementen_US
dc.contributor.refereeMužík, Jaroslav
dc.identifier.aleph000986480
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineAndragogika a personální řízenícs_CZ
thesis.degree.disciplineAdult Education and Personnel Managementen_US
thesis.degree.programEducationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Adult Education and Personnel Managementen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAndragogika a personální řízenícs_CZ
uk.degree-discipline.enAdult Education and Personnel Managementen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csSystém managementu kvality (QMS) je součástí managementu organizace. Existují různé systémy QMS. Vycházejí zpravidla z jednoho ze dvou přístupů k otázkám kvality - normologického nebo teleologického. Řízení kvality je dynamický proces, který se trvale mění a vyvíjí co do forem, metod i obsahu. Konkrétní podoby QMS můžeme přiřadit k jedné ze tří základních koncepcí a to jsou koncepce odvětvových standardů, koncepce TQM (Total Management Quality) a koncepce ISO. Různé přístupy k řízení kvality se začínají rozvíjet ve 20. letech dvacátého století. Po druhé světové válce se otázky kvality dostaly do popředí zájmů zejména v Japonsku a USA, následovány Evropou. V tomto období začínají vznikat první skutečné systémy managementu kvality. Jejich význam a rozvoj prudce vzrostl v 80. letech minulého století, kdy kvalita začala být považována za klíčový předpoklad úspěchu a budoucí konkurenceschopnosti. V současnosti jsou v Evropě uplatňovány zejména dva systémy: řízení jakosti podle norem ISO (International Organization for Standardization) 9000:2000 a model kvality vycházející z filozofie a zásad TQM nazývaný Model Excelence EFQM, který vypracovala a do praxe prosazuje Evropská nadace managementu jakosti (EFQM). Oba uvedené systémy managementu kvality přisuzují klíčovou roli lidskému potenciálu organizace. Tato...cs_CZ
uk.abstract.enA quality management system (QMS) forms a part of the organization's management. There are various QMS systems. Usually, they are based on one of two approaches to quality issues - the normologic approach and the teleologic approach. Quality management is a dynamic process that constantly changes and develops in terms of forms, methods and content. Specific QMS types can be attributed to one of three basic concepts: industrial standards, TQM (Total Quality Management), and the ISO concept. Various approaches to quality management began to develop in the 1920s. After World War II, the issues of quality gain priority particularly in Japan and the USA, followed by Europe. At that time the first true quality management systems were established. Their significance and development rapidly grew mainly in the 1980s, when quality began to be considered a key prerequisite to success and future competitiveness. Presently, two systems are primarily used in Europe: quality management based on the ISO (International Organization for Standardization) 9000:2000 standards, and a quality model based on the TQM philosophy and principles, referred to as the EFQM Excellence Model, which has been designed and implemented by the European Foundations for Quality Management (EFQM). Both the above systems assign a key role to the...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
dc.identifier.lisID990009864800106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV